Protokół Nr 6/07


Protokół Nr 6/07
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 15 lutego 2007r.




W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
  1. Burmistrz Waldemar Stupałkowski
  2. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej Jerzy Kolsut
  3. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 Kazimierz Drogowski
  4. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 Józef Cyra
  5. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej Dariusz Krakowiak
  6. Pracownik Samodzielnego Stanowiska ds. Rolnictwa, Leśnictwa i Zadrzewień Jarosław Dera
  7. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej Barbara Kaplar.


Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Edmund Rózga, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:


  1. Otwarcie posiedzenia, powitanie zebranych, przyjęcie porządku.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
  3. Przyjęcie sprawozdania z wykonania planu gospodarki odpadami.
  4. Omówienie projektu uchwały w sprawie sprzedaży lokalu przy ul. Hallera 2/5
  5. Zatwierdzenie propozycji realizacji inwestycji na 2007r.
  6. Sprawa przystąpienia do zmiany w planach szczegółowego zagospodarowania.
  7. Opinia w sprawie kupna części gruntu – działka Nr 218/2 (wniosek 
  8. Przekazanie członkom Komisji materiałów do wniosku o zatwierdzenie taryf za wodę i ścieki.
  9. Wniosek o dzierżawę gruntu Pana 
  10. Wyrażenie zgody na budowę stawów przy działce Nr 41/3
  11. Sprzedaż działki nr 127/3 w Wiśniewie.
  12. Sprawa sprzedaży działki nr 141 w Piasecznie.
  13. Informacja o realizacji wniosków Komisji od początku kadencji.
  14. Sprawa wniosku działek nauczycielskich.
  15. Sprawy dotyczące Komisji
  16. Wolne wnioski
  17. Zakończenie.

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.


Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 17 stycznia 2006r.



Na wstępie posiedzenia Burmistrz poruszył sprawę nadania nazwy ulicy wewnątrzzakładowej na terenie byłej spółki „Haste”. Burmistrz zwrócił się do Przewodniczących Zarządów Osiedli, aby samorządy mieszkańców zaakceptowały propozycje nadania nazwy w/w ulicy „Tartaczna”. Nazwa „Tartaczna” jest niejako nazwą zachowującą tradycję prowadzonej w tym rejonie działalności (obróbka drewna).


Ad.3. Komisja zapoznała się z projektem sprawozdania z wykonania planu gospodarki odpadami, sporządzonego zgodnie z uprzednia sugestią Komisji, w formie zawierającej dane opisowe i tabelaryczne. Realizacja planu następuje powoli w związku z brakiem odpowiednich funduszy. Pan Krakowiak poinformował, iż Zakład Gospodarki Komunalnej w chwili obecnej jest na etapie uzyskania pozwolenia integracyjnego na wysypisko. Niestety zarówno segregacja jak i odzysk surowców wtórnych obecnie „kuleje”, segregacja jest bardzo pracochłonna, powinno być zatrudnionych więcej osób.

Komisja, po wysłuchaniu informacji, zaakceptowała jednogłośnie przygotowane sprawozdanie.

Pan Dera poinformował w tym punkcie, iż przyjął do wiadomości sugestię Komisji w sprawie wycięcia zakrzaczeń na Placu Przyjaźni. Odnosząc się natomiast do dzikich wysypisk stwierdził, iż ta sprawę stara się realizować na bieżąco, niestety problemem jest to, że trudno dojść do ustalenia nazwisk osób wysypujących nieczystości.



Ad.4. Burmistrz zwrócił się do Komisji o ponowne przeanalizowanie sprawy sprzedaży mieszkania przy ul. Hallera 2/5. Burmistrz nadmienił, iż mieszkanie zostało przekazane w użytkowanie Komendantowi Straży Pożarnej w stanie nie w pełni „wykończonym”. Komendant poniósł własne nakłady na doprowadzenie mieszkania do stanu pozwalającym na jego zamieszkanie. Zostało zawarte porozumienie, że Komendant otrzyma zwrot kosztów za poniesione nakłady. W przypadku braku wykupu mieszkania przez Komendanta Gmina, zgodnie z wyceną, będzie musiała zwrócić kwotę 20tys.zł. a to spowoduje uszczuplenie budżetu Gminy. Ponadto w przypadku braku wykupu Gmina będzie ponosić koszty ogrzewania mieszkania i jego administracji. Pan Rózga przypomniał, iż na poprzedniej Komisji zasugerowano możliwość pozostawienie mieszkania na potrzeby Gminy, np. dla lekarza. Ponadto już dawniej, podczas posiedzeń Zarządu Miejskiego również sugerowano takie rozwiązanie.
Ostatecznie Komisja postanowiła podtrzymać w tej sprawie swoje stanowisko, wypracowane na poprzednim posiedzeniu, czyli skierować sprawę do Komisji Oświaty Rady Miejskiej o możliwość zasiedlenia w mieszkaniu lekarza specjalisty.


Ad.5. Pani Mikicka przedstawiła Komisji propozycję harmonogramu realizacji inwestycji drogowych na 2007r. (harmonogram stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Wyjaśniła, iż nie ujęto w harmonogramie propozycji realizacji ulicy Bema, ponieważ nie ma tam jeszcze zrobionej kanalizacji deszczowej.



Pan Drogowski stwierdził, iż w pierwotnej wersji nie było ulic Polnej i Sadowej. Pani Mikicka wyjaśniła, iż można pozyskać na ten cel środki unijne, a to wymaga zabezpieczenia w budżecie środków własnych. Pan Burmistrz nawiązując do budowy chodnika w kierunku Sikorza, stwierdził iż obecnie można pozyskać materiał na budowę chodnika od Zarządu Dróg.

Komisja zaakceptowała jednogłośnie pozytywnie harmonogram w przedstawionej wersji.

Ad.6. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie przystąpienie do zmiany szczegółowego planu zagospodarowania przestrzennego (strefa rzemieślniczo-przemysłowa – ulica Komierowska i Kościuszki).
Komisja zaopiniowała natomiast jednogłośnie negatywnie przystąpienia do partnerstwa prywatno – publicznego (współpraca z Telekomunikacją Polską S.A. w zakresie powszechnego dostępu do internetu)

Ad.7. Pani Kaplar przedstawiła Komisji wniosek Pana   w sprawie możliwości kupna części gruntu (działka Nr 218/2 na terenie byłej szkoły zawodowej – grunt pod kamiennymi schodami.)
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za użyczeniem działki.


Ad.8. Komisja, po otrzymaniu materiałów sprawie zatwierdzenia wniosku dot. taryf za wodę i ścieki – postanowiła, iż przedyskutuje sprawę na swoim kolejnym posiedzeniu z udziałem Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej.


Ad.9. Komisja wyraziła jednogłośnie pozytywną opinie w sprawie dzierżawy gruntu dla Pana  , pod warunkiem zachowania porządku na działce.


Ad.10. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie możliwość usytuowania stawów przy ul. Niechorskiej (działka Nr 41/3 – wniosek Pana  ).


Ad.11. Komisja nie wyraziła zgody na sprzedaż działki Nr 127/3 w Wiśniewie. Komisja stwierdziła, iż w/w grunt należy pozostawić do dyspozycji Rady Soleckiej np. na Plac Zabaw.

Ad.12. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie możliwość przekazania działki Nr 141 w Piasecznie na potrzeby Rady Sołeckiej (na boisko).

Ad.13. Komisja zapozna się z realizacją wniosków Komisji od początku kadencji na jednym z kolejnych posiedzeń.


Ad.14. Pani Kaplar przedstawiła Komisji sprawę tzw. działek nauczycielskich, która została przekazana do rozpatrzenia przez Komisję Budżetu i Handlu. Poinformowała, iż jest w tej



sprawie sporządzony odpowiedni wykaz działek, na wszystkie działki są sporządzone odpowiednie umowy z dzierżawcami.
Komisja przyjęła informację do wiadomości, nie zauważono żadnych nieprawidłowości w tej sprawie.


Ad.15. W sprawach dot. Komisji Pani Kaplar zapoznała Komisję z pismem Pana   o przyznanie mu mieszkania gminnego.
Komisja zaopiniowała pismo jednogłośnie negatywnie.
Pan Rózga zapoznał się z pismem Przewodniczącego Rady Miejskiej w sprawie wypracowania opinii dot. wiejskich ośrodków zdrowia. Pan Rózga stwierdził, iż ustosunkuje się do pisma po jego szczegółowej analizie.


Ad.16. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Komisja podjęła temat posypywania piaskiem chodników przed posesjami, w szczególności na odcinku od sklepu Pana   do posesji Pana  . W tych okolicach bowiem praktycznie nie ma umiejscowionej żadnej skrzynki na piasek. Komisja w tym przypadku stwierdziła, iż Gmina powinna wyposażyć właścicieli w skrzynki z piaskiem, aby mogli we własnym zakresie posypywać piaskiem teren przed posesjami.
- Pan Cyra zapytał o rozstrzygnięcie kwestii zaorania drogi przez firmę Pana  . Pan Kołsut poinformował, iż sprawa znajduje się jeszcze u radcy prawnego celem wypracowania opinii.
- Komisja zaakceptowała zmiany w terminach odbywania swoich posiedzeń (kwestia dostosowania posiedzeń Komisji do terminów Sesji Rady Miejskiej).


Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.




Przewodniczący Komisji
Edmund Rózga



protokołował:
Tomasz Dix






metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (15 lutego 2007)
Opublikował: Tomasz Dix (28 lutego 2008, 12:02:40)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (15 maja 2023, 09:51:44)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 921