Protokół nr 7 ze wspólnego posiedzenia Komisji Rewizyjnej i Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim w dniu 6 kwietnia 2011r.

Protokół  nr 7

ze wspólnego posiedzenia Komisji Rewizyjnej i Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim w dniu 6 kwietnia 2011r.

W posiedzeniu Komisji udział wzięli członkowie wg list obecności  oraz zaproszeni goście w osobach:
1.Dariusz Wojtania  -Sekretarz Gminy,
2.Urszula Lange   -Skarbnik Gminy,
3.Zbigniew Tymecki  -Dyrektor ZOOS,
4.Irena Jaskulska   -z-ca Dyrektora ZS nr 3 w Sępólnie Kraj.,
5.Adela Wiśniewska  -Prezes ZNP- Oddział Sępólno Kraj.,
6.Marcin Kociszewski  -Kierownik Referatu IRG w UM,
7.Katarzyna Włodarczak  -Inspektor Referatu Spraw Obywatelskich UM.
8.Robert Lida   -redaktor „Wiadomości Krajeńskim”.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

Porządek obrad:
1.Powitanie i stwierdzenie quorum.
2.Przyjęcie porządku obrad.
3. Informacja w sprawie możliwości korzystania z pomieszczeń szkolnych pod prowadzenie stołówki.    
4.Opinia w sprawie zmian dot. warunków i trybu finansowania sportu przez Gminę.  
5.Zapoznanie się z wykorzystaniem dotacji gminy wybranych organizacji pozarządowych.
6.Zapoznanie się z przebiegiem działań związanych z inwestycją budowy ścieżki rowerowej.      
7.Wolne wnioski i zakończenie.

Ad. 1 i 2.
Spotkanie za zgodą obecnych członków obu Komisji poprowadził Pan Robert Grochowski – Przewodniczący Komisji Oświaty Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim. Po powitaniu i stwierdzeniu quorum Pan Przewodniczący posiedzenia przedstawił porządek obrad, który został przyjęty jednogłośnie. 

Ad. 3.
Pan Robert Grochowski zapoznał Komisje z treścią pisma Pani        w sprawie zajęcia stanowiska i ostatecznego rozwiązania istniejącego od lat problemu (zał. do protokółu).
Przewodniczący posiedzenia oddał głos Panu Zbigniewowi Tymeckiemu.
Pan Dyrektor ZOOS-u powiedział, że w wyniku kontroli  stwierdzono, że wszystkie umowy najmu lokali zawarte na okres dłuższy niż 3 lata powinny być oddane w najem i objęte czynszem. Ponadto użytkownik lokalu powinien być wyłoniony w drodze przetargu. W związku z powyższym Pan Burmistrz podjął decyzję o wypowiedzeniu dotychczasowej umowy przedsiębiorcy prowadzącego  stołówkę szkolną przy ZS nr 3 i uregulowanie powyższego.
W konsekwencji odbyła się rozmowa pomiędzy stronami i ustalono, że wypowiedzenie nastąpi z dniem 31 sierpnia 2011r. i na tym etapie to pozostało.
Pani Z-ca Dyrektora ZS nr 3 w Sępólnie Krajeńskim dodała, że informowała się o  wysokości  czynszu i uzyskała odpowiedź, że zgodnie z zarządzeniem Or.0151/70/09 Burmistrza Sępólna Krajeńskiego z dnia 23 listopada 2009r. w sprawie zasad ustalania czynszu najmu za lokale użytkowe stanowiące mienie komunalne, będzie to kwota ok. 722 zł/miesięcznie. Faktycznie, zgodnie z umową zawartą pomiędzy stornami wynajmująca nie miała określonej stawki czynszu i nie ponosiła kosztów z tym związanych ale opłacała podatek od nieruchomości za powierzchnię, na której prowadzona jest działalność gospodarcza.
Pani Jaskulska zwróciła również uwagę na zapisy  punktów 3 i 4 w/w zarządzenia, które określają możliwość obniżenia czynszu, ustalenia minimalnej stawki bądź w uzasadnionych przypadkach zwolnienia od płacenia czynszu.
Pan Zbigniew Tymecki dodał, że w powyższej sprawie wystąpił o opinie prawną do Pani Radcy Prawnego Urzędu Miejskiego, którą dołącza do niniejszego protokółu.
Ponadto Pan Przewodniczący posiedzenia zapoznał członków obu Komisji z pozostałymi dokumentami, mającymi istotne znaczenie w sprawie. Mając powyższe na uwadze zaproponował, żeby Rada Miejska w Sępólnie Krajeńskim podjęła uchwałę w sprawie wynajmu lokalu  na okres 10 lat Pani       , z ustaleniem wysokości czynszu za wynajmowane pomieszczenia.
Członkowie obu Komisji po wysłuchaniu powyższego przyjęli pozytywnie propozycję Pana Roberta Grochowskiego jednogłośnie.

Ad.4.
Następnie głos zabrał Pan Tadeusz Telicki –koordynator sportu UM w Sępólnie Krajeńskim i poprosił o zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian dot. warunków i trybu finansowania sportu przez Gminę. Zmiana dot. rozdziału 2 paragrafu 5 określająca warunki, iż przyznana dotacja ma być w 100% wykorzystana na działania bieżące Klubu sportowego.
Ze względu na duże niejasności i nie zrozumienie powyższego członkowie Komisji postanowili nie opiniować w dniu dzisiejszym przedmiotowej uchwały. Jednocześnie zobowiązali Koordynatora sportu UM do przygotowania szczegółowych materiałów i przedłożenie ich do 11 kwietnia 2011r.
Pan Dudek poruszył sprawę licencji sędziów LA. Na jakim etapie obecnie jest powyższa sprawa?. Pieniądze zostały wpłacone a do tej pory żadnych informacji nie ma. Czy licencje sędziowskie już są?
Pan Tadeusz Telicki odpowiedział, że pieniądze Klub Krajna wpłacił a licencje można załatwić jak najszybciej.
Pan Robert Lida dodał, że w Sępólnie Krajeńskim jest znaczna grupa osób posiadająca wcześniej licencje sędziowskie, które obecnie wygasły. Natomiast stan bazy  sportowej ma wiele do życzenia – brak klatki do dysku, bieżnia i rozbieg do skoczni zniszczony. W ocenie Pana Lidy w/w stan bazy powoduje, że nie wolno rozgrywać zawodów lekkoatletycznych na tym stadionie.
Pan Przewodniczący stwierdził, że stan techniczny boiska jest nie do przyjęcia.
Pan Grzegorz Dudek dodał, że dokumentny nie zostały wysłane, bo nie było licencji. Obecnie o ponowne ich przywrócenie zgłosiło się 21 osób z Gminy. Sprawę należy doprowadzić do końca. W Gminie jest tyle osób, które mogłyby poprowadzić imprezy sportowe, a zatrudnia się sędziów z zewnątrz Gminy. Tak być nie może.
Następnie Pan Robert Grochowski poprosił na posiedzenie Komisji Pana Sekretarza Gminy, celem wyjaśnienia zasad dot. opiniowania projektów uchwał, terminów przedkładania materiałów do biura Rady.
Pan Sekretarz wyjaśnił, że Komisja Budżetu i Handlu opiniuje daną uchwałę pod względem finansowym, pozostałe Komisje są tzw. branżowe i w swoim zakresie uchwały opiniują. Nie ma formalnej kolejności, która komisja pierwsza czy ostatnia ma zaopiniować.
Pan Robert Grochowski powiedział, że Koordynator sportu przedstawił projekt uchwały , który do opracowania powyższego miał tylko dwa dni. Członkowie nie wiedzą czy te zmiany są wprowadzane na podstawie jakiegoś wniosku, czy też z innego powodu. Czy konieczne jest zaopiniowanie wskazanej uchwały do 11 kwietnia 2011r.?
Pan Sekretarz powiedział, że tryb przygotowania uchwały wypracowali sami Radni. Ustalono, że materiały na sesję Radni otrzymają na 14 dni przed planowaną sesją, natomiast te materiały muszą być dostarczone do biura Rady na 2 dni przed wysłaniem dokumentów. Jeżeli sesja ma się odbyć np. 27 kwietnia to odliczając 16 dni , przypada na 11 kwietnia, stąd ta konieczność wydania opinii do tego czasu.
Członkowie powyższe informacje przyjęli do wiadomości.

Ad.5.
Pan Katarzyna Włodarczak – inspektor UM w Ref. Spraw Obywatelskich, w zastępstwie Pani Bogumiły Bławat  omówiła sposób  wykorzystania dotacji gminy, jej rozliczania na przykładzie wybranych organizacji pozarządowych.
Przewodniczący spotkania za zgodą pozostałych, zaproponował omówienie powyższego na podstawie współpracy z organizacją pozarządową – „Dorośli-Dzieciom” w Sępólnie Krajeńskim.
Na powyższym przykładzie Pani Katarzyna Włodarczak szczegółowo przedstawiła realizację zadania, monitorowanie i kontrole wykorzystanej dotacji. Żadnych nieprawidłowości nie stwierdzono. Każda dotacja jest ściśle kontrolowana i wszystkie zmiany muszą być konsultowane.
Pan Grzegorz Dudek zapytał czy były kiedyś stwierdzone nieprawidłowości w wykorzystaniu dotacji?
Pani Katarzyna Włodarczak odpowiedziała, że w przypadku takiej sytuacji  dotacja przez organizację musi być zwrócona do Gminy.
Członkowie Komisji po wysłuchaniu powyższego przyjęli informacje jednogłośnie.

Ad.6.
Następnie Pan Marcin Koniszewski przedstawił informacje dot. przebiegu działań związanych z inwestycją budowy ścieżki rowerowej.  Długość ścieżki rowerowej wynosi ok. 21,5 km. Została zakończona inwestycja na terenie Gminy Więcbork.  Obecnie rozpoczęto budowę na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie – na odcinku od mola do hotelu „Jan” i plaży. Całkowite zakończenie budowy ma nastąpić w grudniu 2012r. Koszt wyniesie ok. 3,5 mln zł. z czego 1,7 zapłaci Więcbork. Nawierzchnia ścieżki – to położenie polbruku i   nawierzchnia szutrowa.
Pani Anna Miczko zapytała co ze skwerkiem przy molo, jest to teren gminny i co tam będzie?
Pan Kierownik IRG odpowiedział, że zaplanowane jest zrobienie przejścia z Pl. Wolności do molo oraz parking.
Na tym Pan Marcin Kociszewski zakończył swoją wypowiedź.

Ad.7.
1.Ponownie Komisja powróciła do punktu  4 porządku obrad dot. opinii w sprawie zmian dot. warunków i trybu finansowania sportu przez Gminę. O wyjaśnienie powyższego poroszono Panią Urszulę Lange – Skarbnik Gminy.
Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w dofinansowaniu sportu i szczegółowo tę zmianę wyjaśniła. W obowiązującej uchwale jest zapis , w którym zawarte jest, że Klub sportowy wykorzystuje dotację w 80% na zadania bieżące Klubu a 20% na inwestycje. Okazało się, że 20% to zbyt duża kwota przeznaczona na inwestycje i Klub MLKS Krajna nie jest wstanie jej w całości wykorzystać a teraz są problemy z jej rozliczeniem. Zmiana uchwały dotyczy przekazania dotacji w 100%, która w całości będzie wykorzystana na działalność bieżącą. Ponadto uchwała musi być opublikowana  w Dzienniku Urzędowym.
Pan Grzegorz Dudek zapytał skąd w takim razie MLKS Krajna będzie miała pieniądze na inwestycje?
Pani Skarbnik powiedziała, że głównie chodzi o definicję rachunkowości i klasyfikowanie danej wartości. Dla j.s.t. np. malowanie nie jest inwestycją, gdy dla innego może nią być.
Członkowie Komisji po wysłuchaniu powyższego jednogłośnie zaopiniowali  projekt uchwały pozytywnie.
2.Pan Grzegorz Dudek przeczytał wniosek mieszkańca Gminy dot. przeprowadzenia konsultacji w sprawie włączenia działek do granic miasta (zał. do protokółu). Pismo to jest w formie informacyjnej.
Pan Zdzisław Grzeca powiedział, że konsultacje już odbyły się i w/wmieszkaniec miał możliwość wzięcia w nim udziału. Pismo to przyszło po fakcie a poza tym jest to inny rodzaj konsultacji.
3.Pan Przewodniczący posiedzenia poprosił Pana Zbigniew Tymeckiego – Dyrektora ZOOS o przedstawienie propozycji dot. ustalenia obwodów szkolnych.
Pan Zbigniew Tymecki przedstawił propozycję w sprawie zmian obwodu szkoły i miejscowości, których te zmiany będą dotyczyć (Komierowo, Wałdówko, Zalesie, Włościbórz, Włościbórek, Teklanowo).
Pan Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że należałoby  zmiany obwodów szkół wprowadzić jak najszybciej.
Pan Zdzisław Grzeca dodał, że należy najpierw porozmawiać z rodzicami, ważne co ludzie sobie życzą. Zaproponował, żeby Dyrektor ZOOS przygotował szczegółową informację w powyższym temacie i na następnym spotkaniu przedstawił.
Pan Przewodniczący zauważył, że od dłuższego czasu prowadzone są rozmowy i nikt do tej pory żadnej propozycji nie przedstawił. Natomiast sieć szkół należy uporządkować w Gminie. Jeszcze w tym miesiącu powinny odbyć się spotkania z rodzicami w danych miejscowościach.
Pan Antoni Dolny powiedział, że jest za tym aby rozmawiać z rodzicami . Do tej pory nie rozmawiano. Są różne wyjścia. Propozycja dowozić dzieci do Zalesia tak jak do Wiśniewy. Poza tym ile dzieci miejscowych jest w tych miejscowościach?
Pan Dyrektor ZOOS-u odpowiedział, że do Wiśniewy dowożonych jest ok. 80% a do Zalesie 60%.
Pan Przewodniczący posiedzenia poprosił o przegłosowanie propozycji zmian obwodów szkolnych, zaproponowanych przez Dyrektora ZOOS-u. Za powyższą propozycją głosowało 6 radnych, 2 było przeciw, przy obecnych 8 radnych.
Ustalono, że z w/w propozycjami  zostaną zapoznani zainteresowani rodzice.
4.Przewodniczący posiedzenia wysunął wniosek o zwiększenie ilości godzin (0,5 etatu -1 etatu) na stanowisku koordynatora sportu i prosi Kierownika Referatu IRG o przedstawienie zakresu  obowiązków na tym stanowisku do 13 kwietnia 2011r.
Na tym zakończono posiedzenie Komisji.
Pan Przewodniczący podziękował zebranym i zamknął spotkanie.

Protokółowała:                                            Przewodniczący posiedzenia
Hanna Sobiechowska                                         Robert Grochowski

 


 

 

 

 


 

metryczka


Wytworzył: Hanna Sobiechowska (6 kwietnia 2011)
Opublikował: Katarzyna Włodarczak (12 sierpnia 2011, 11:41:06)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (11 kwietnia 2023, 12:43:50)
Zmieniono: anoonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1319