Protokół nr 23/08

Protokół nr 23
z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej z dnia 25 luty 2008r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg listy obecności oraz zaproszeni goście w osobach:
1.Mariusz Pienczewski                     -Kierownik Drużyny WOPR
2.Bogumiła Bławat                          -Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich
3.Zbigniew Tymecki                        -Dyrektor ZOOS-u


Porządek obrad:
1.Powitanie i stwierdzenie quorum.
2.Przyjęcie porządku obrad.
3.Pismo ZD-L BONUS dot. czasowego zawieszenia rozmów.
4.Informacje na temat pracy zespołu i wypracowanych wniosków w sprawie ośrodków przedszkolnych na wsiach.
5.Opinia w sprawie wniosku WOPR.
6.Opinia w sprawie wniosku o przyznania środków finansowych z budżetu Gminy na wymianę instalacji elektrycznej w Zespole Szkół nr 1.
7.Opinia w sprawie wniosku o przekazanie do budżetów szkół na rok 2008 subwencji dla oddziałów „O”.
8.Wolne wnioski i zakończenie.

Ad.1 i 2.
Po powitanie, stwierdzeniu quorum, Pan Przewodniczący przedstawił porządek obrad, który został przyjęty jednogłośnie.

Ad. 3.
Pan Przewodniczący odczytał pismo Dyrektora ZD-L BONUS w sprawie czasowego zawieszenia rozmów dot. partycypowania stron umów najmu na cele działalności medycznej w kosztach realizacji programów dostosowawczych. ((załącznik do protokółu). Dodał, że 15 lutego 2008r podpisane zostało Rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie zmiany rozporządzenia dot. wymagań jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym urządzenia zakładu opieki zdrowotnej, w którym przesuwa się termin wykonania tych prac do 31 grudnia 2012 roku.  To uzasadnia pismo Pana Dyrektora ZD-L BONUS.
Pan Andrzej Piekut zaznaczył , że Urząd Miejski powinien wystosować pismo określające jaki zakres prac remontowych ma wykonać Gmina a jaki ZD-L BONUS. Uważa , że ZD-L BONUS powinien na własny koszt dostosować pomieszczenia a Gmina elewacje budynku.
Pan Przewodniczący odczytał jeszcze jedno pismo skierowane do niego osobiście przez Pana Jałochę, wyjaśniające kto jest kierownikiem zakładu , i kto go ma prawo reprezentować na zewnątrz.
Pani Bogumiła Bławat wyjaśniła, że ZD-L BONUS posiada dwa wpisy. Jeden wpis  do ewidencji, jako przedsiębiorca, płaci podatki i.t.p., jest współwłaścicielem spółki, posiada jeden regon, NIP i odpowiadają dwa podmioty całym swoim majątkiem. Wszystkie umowy podpisywane w imieniu spółki, mają obowiązek podpisywać dwóch współwłaścicieli, czyli Pan Dariusz Jałocha i  Pani Walentyna Jałocha.  Drugi wpis regulujący zakłady opieki zdrowotnej zarejestrowany jest u Wojewody, w którym określony jest kierownik zakładu. Jednakże  przy podejmowaniu decyzji dot. spółki i jej spraw finansowych,  oboje muszą parafować swoim podpisem. Nie ma znaczenia, że są po rozwodzie, ale nie został dokonany podział majątku, ponadto, żadna ze stron nie zrezygnowała ze spółki. W przypadku wyjścia jednej ze stron,  spółka przestaje istnieć. Musi być utworzony inny podmiot. Natomiast może wejść do spółki jeszcze jeden podmiot, ale za zgodą obu stron.
 
Ad.4.
Następnie Pani Bogumiła Bławat przedstawiła dotychczasowe działania zespołu i wypracowane wnioski w sprawie ośrodków przedszkolnych (załącznik do protokółu). Powiedziała, że zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza zespół  pracował w 9-cio osobowym składzie, odbył 3 spotkania i na koordynatora tego przedsięwzięcia zaproponowano Panią Grażynę Milachowską.
Pan Andrzej Piekut zapytał czy są gminy, które mają podobną ilość ośrodków przedszkolnych?
Pan Zbigniew Tymecki odpowiedział, że w województwie nie ma, a w kraju jest kilka takich gmin.
Pani Kierownik Bławat dodała, że jest w pobliżu taka Gmina i jest nią Koronowo. Prawdopodobnie również ma 6 ośrodków. Gdyby 8 gmin podpisało porozumienie o współpracy to można by było napisać 1 duży projekt do Urzędu Marszałkowskiego.
Pan Zbigniew Tymecki dodał, że taki projekt porozumienia jest, zdeklarowały się 14 gmin, które założyło 46 ośrodków przedszkolnych. Tym wszystkim miałoby nadal zajmować się to Stowarzyszenie, które obecnie prowadzi nasze ośrodki. Naszym obowiązkiem jako Gminy jest wskazanie miejsca, wyłonienie osoby prowadzącej ośrodek przedszkolny, zabezpieczenie techniczne, zgodne z warunkami BHP.
Pan Dyrektor powiedział, że w ostatnich dniach w naszym województwie zaistniały 3 inne podmioty, które proponują utworzyć ośrodki przedszkolne. Na dzień dzisiejszy mamy zabezpieczone 92.000 zł na te ośrodki. To są tylko płace, dotyczą 6 ośrodków i zatrudnienia na 0,5 etatu przy 12 godzinach pracy tygodniowo. Ponadto i tak niezależnie, kto będzie prowadził ośrodki przedszkolne obowiązkiem Gminy jest zabezpieczyć pewną kwotę na to zadanie ( ok. 60.000 zł).

Ad.5.
Pan Mariusz Pienczewski, Kierownik 91 Drużyny WOPR złożył wniosek (załącznik do protokółu) z prośbą o przebudowę „muszli koncertowej” znajdującej się na plaży miejskiej w Sępólnie Krajeńskim celem zagospodarowania w/w obiektu na bazę szkoleniową dla ratowników. Drużyna obecnie liczy 13 członków, w tym kobiety. Pan Pienczewski prosi  Gminę o wykonanie zabudowy i jego sfinansowanie, gdyż drużyna WOPR nie ma pieniędzy.
Pan Andrzej Piekut powiedział, że wcześniej była już propozycja zlikwidowania tej zabudowy i zrobienia w tym miejscu parkingów.
Pan Pinczewski dodał, że drużyna będzie dbała o obejście przy bazie.
Pan Przewodniczący zapewnił, że sprawę przekaże Panu Burmistrzowi i Komisja wniosek wesprze.

Ad.6.
Pan Przewodniczący odczytał pismo Dyrektor ZS nr 1 w sprawie wyasygnowania z budżetu Gminy środków finansowych z przeznaczeniem na wymianę instalacji elektrycznej i oświetlenia w ZS nr 1 (załącznik do protokółu).
Pan Andrzej Piekut powiedział, że wniosek Pani Dyrektor był również rozpatrywany na posiedzeniu Komisji Budżetowej. Prawdopodobnie pozostały jakieś środki finansowe (z nie zrealizowanych  przejść na emeryturę), które można by było przeznaczyć na tę inwestycję. Pan Burmistrz na Komisji zapewnił, że środki się znajdą, ale na zakup kserokopiarki, Pani Dyrektor musi sama  środki wyasygnować.
W związku z powyższym Komisja w w/w temacie wniosku nie opiniuje.
Pan Zbigniew Tymecki  powiedział, że tak zadecydował Pan Burmistrz, natomiast Pani Dyrektor ma przesunąć te środki z Pol bruku na wymianę instalacji. Ponadto ma być ona wykonana etapami, pierwszy w tym roku, dokończenie w przyszłym roku. Pol bruk ma być wykonany ze środków subwencji.

Ad. 7.
Następnie Pan Przewodniczący odczytał pismo  Dyrektorów z 3 placówek oświatowych (załącznik do protokółu) w sprawie braku w budżetach oddziałów „O” środków subwencyjnych z tytułu uczęszczania do klasy „O” uczniów niepełnosprawnych.
Pan Andrzej Piekut powiedział, że jak było źle, to te placówki korzystały ze środków finansowych zaoszczędzonych w innych placówkach, a teraz jak same mają nadwyżki, chcą pozostawić we swoich budżetach.
Pan Roman Porożyński zaznaczył, że we wrześniu ubiegłego roku na sesji Rady Miejskiej sami radni wnioskowali o pozostawianie nadwyżek w budżetach szkół, które one dotyczyły.
Pan Zbigniew Tymecki powiedział, że od 2000 roku gmina otrzymuje pieniądze na dzieci niepełnosprawne z oddziałów „O”. W tym roku Gmina zmniejszyła te środki i Dyrektorzy chcą wiedzieć dlaczego. Gmin wyraziła zgodę na przekazanie 19 tys. zł jako równowartość rzeczówki na te zadanie. Dyrektorzy są bardzo niezadowoleni i przyjęły to do wiadomości. WG nich zostały złamane pewne zasady. Na dzień dzisiejszy na jedno dziecko wiejskie przypada ok. 6 tys. zł, a na miejskie ok. 4 tys. zł. Jest to więcej niż w latach ubiegłych.
Komisja w powyższej spawie wypracowała stosowny wniosek, który przekaże Panu Burmistrzowi.

Ad.8.
Wolne wnioski:
1.Komisja w dniu dzisiejszym nie wyda opinii w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli w placówkach oświatowych Gminy.
2.Pan Przewodniczący prosi członków Komisji o zapoznanie się materiałami dotyczącymi propozycji reorganizacji sieci szkół, znajdujących się w biurze Rady.
3.Urząd Miejski powinien wystosować pismo do ZD-L BONUS, informujące o zakresie prac remontowych wykonywanych przez Gminę t.j. nie ponoszenia kosztów dostosowawczych urządzeń i pomieszczeń w/w zakładu, a jedyne ponoszenie przez Gminę kosztów dot. elewacji budynków. Ponadto powinno być to uregulowane w umowie najmu.
45.Komisja prosi o przedstawienie przyczyn, z powodu których Gmina nie ujęła w budżetach oddziałów „O” przy Zespole Szkół w Wałdowie, SP w Zalesiu i SP w Wiśniewie środków subwencyjnych z tytułu uczęszczania do klasy „O” uczniów niepełnosprawnych i zaprasza na najbliższe posiedzenie Komisji, o terminie  którym poinformuje osobiście.
 
Na tym zakończono posiedzenie Komisji.
Pan Przewodniczący  podziękował zebranym i zamknął spotkanie.

                                                                                  

 Przewodniczący Komisji
 Roman Porożyński

Protokółowała;
Hanna Sobiechowska


 

metryczka


Wytworzył: Hanna Sobiechowska (25 lutego 2008)
Opublikował: Katarzyna Włodarczak (22 sierpnia 2008, 13:06:22)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 962