Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Protokół Nr 15/2012 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 4 stycznia 2012r.
Protokół Nr
15/2012
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej
w dniu 4 stycznia 2012r.
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej
w dniu 4 stycznia 2012r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg
załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Julita Zwiefka
2. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Bartosz Łangowski
3. Inspektor Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Krzysztof Kabaciński
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Grzegorz Dudek, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
3. Przygotowanie rocznego sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej za 2011r.;
4. Realizacja planu wydatków jednostek pomocniczych gminy;
5. Zapoznanie się z realizacją wniosków Komisji Rewizyjnej za 2011r.;
6. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie, po naniesieniu poprawki, protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu grudniu.
Ad.3. Komisja upoważniła Przewodniczącego Komisji do przygotowania sprawozdania z prac Komisji za 2011r.
Ad.4. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa Pani Julita Zwiefka przedstawiła Komisji realizację planu wydatków za 2011r. następujących jednostek pomocniczych gminy na podstawie sporządzonych przez jednostki planów budżetowych oraz zestawień faktur posiadanych przez Urząd:
- Osiedla Nr 1 w Sępólnie Krajeńskim. Uwagę Komisji wzbudził fakt przeznaczenia kwoty w wysokości 6tys.zł. na budowę ogrodzenia na Osiedlu Jana Pawła II – tj. czy ten wydatek jest realizowany zgodnie z przyjętym planem.
- Osiedla Nr 2 w Sępólnie Krajeńskim. Komisja nie wniosła zastrzeżeń do realizacji planu.
- Sołectwa Radońsk. Komisja nie wniosła zastrzeżeń do realizacji planu.
- Sołectwa Włościbórz. Uwagę Komisji zwrócił fakt przeznaczania bardzo dużych kwot na ogrzewanie gazowe zamontowane w świetlicy wiejskiej. Wobec powyższego Komisja zasugerowała rozważenie zmiany systemu ogrzewania np. na węglowe.
(pisemne informacje w w/w zakresie stanowią załączniki do niniejszego protokołu).
Komisja przyjęła informację do wiadomości.
Ad.5. Komisja zapoznała się z informacją w zakresie realizacji swoich wniosków wysuniętych podczas posiedzeń w 2011r.
Komisja przyjęła informację do wiadomości, zaznaczając że na niektóre wnioski Komisji nie została udzielona pisemna odpowiedź, co zostanie ujęte w sprawozdaniu rocznym z jej prac.
Ad.6. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Grochowski zwrócił się o wyjaśnienie sprawy poruszonej na poprzednim posiedzeniu Komisji odczytał zapis z protokołu „poruszono sprawę uporządkowania na poziomie administracyjnym 2 dróg: drogi gminnej obok posesji Pana Dolnego oraz drogi graniczącej z drogą gminną. Pracownicy gminy powinni sprawdzić kto poniesie koszty za wytyczenie i wznowienie nowej drogi i tej drogi przez geodezję, oraz kto i kiedy wysypał żużel na pole przy posesji Pana Antoniego Dolnego”. Pan Łangowski poinformował, że sprawa dróg rozpoczęła się w 2009r. Pan Dolny oraz inny wnioskodawca zwrócili się do Agencji Nieruchomości Rolnych o uporządkowanie dróg. Sprawa Pana Dolnego nie została zrealizowana, nie doszło do przeprowadzenia wizji lokalnej drogi. Powiedział, że celem wznowienia sprawy zwrócił się do Agencji o jej ponowne rozpatrzenie, Agencja dla prowadzenia sprawy zażądała odpowiedniej dokumentacji (zaświadczenie z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowania przestrzennego Gminy). Dostarczenie zaświadczenia okazało się niemożliwe z powodu braku odpowiednich zapisów, wobec czego przeprowadzono wizję lokalną celem stwierdzenia, czy jest w ogóle możliwe uporządkowanie sprawy tego gruntu. Zaproponowano Agencji zamianę części dróg, na co nie wyraziła zgody, lecz wyraziła zgodę na przekazanie swojej części drogi. Obecnie wyjeżdżona droga przebiega częściowo przez grunty Agencji i częściowo przez grunty gminne, droga istniejąca na mapach jest praktycznie zaorana. Odnośnie rozsypania żużla na wyjeżdżonej drodze nie posiada żadnej wiedzy, Urząd ani nie zamawiał żużla ani go nie wysypał. Komisja stwierdziła zasadność wyjaśnienia tego faktu, tym bardziej że wysypanie nastąpiło prawdopodobnie niezgodnie z obowiązującą procedurą. Komisja zaznaczyła ponownie, aby wznowienie prawidłowego wytyczenia drogi nie nastąpiło na koszt Gminy.
- Komisja podjęła dyskusję na temat pozyskiwania środków zewnętrznych
- Komisja postanowiła wystosować odrębne pismo zawierające wnioski z posiedzenia w miesiącu grudniu.
Wypracowane wnioski:
1) Rozważyć możliwość utworzenia w Urzędzie Miejskim stanowiska, którego pracownik zajmowałby się wyłącznie koordynowaniem działań związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych, które to działania są obecnie rozproszone pomiędzy poszczególnymi referatami Urzędu;
2) Po dokonaniu analizy wydatków sołectw, Komisja stwierdziła zasadność zmiany systemu ogrzewania w wiejskiej świetlicy we Włościborzu;
3) Doprowadzić do wyjaśnienia okoliczności niezgodnego z obowiązującą procedurą faktu wysypania żużla na drodze Nr 324 we Włościbórku.
4) Umożliwić uczestnictwo przedstawiciela radnych w przetargach dotyczących wyłaniania inspektorów nadzoru prowadzonych inwestycji a także rozważyć możliwość kierowania się przy wyborze inspektora nadzoru również innymi kryteriami, nie tylko oferowaną ceną usługi.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Grzegorz Dudek
protokołował:
Tomasz Dix
1. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Julita Zwiefka
2. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Bartosz Łangowski
3. Inspektor Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Krzysztof Kabaciński
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Grzegorz Dudek, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
3. Przygotowanie rocznego sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej za 2011r.;
4. Realizacja planu wydatków jednostek pomocniczych gminy;
5. Zapoznanie się z realizacją wniosków Komisji Rewizyjnej za 2011r.;
6. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie, po naniesieniu poprawki, protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu grudniu.
Ad.3. Komisja upoważniła Przewodniczącego Komisji do przygotowania sprawozdania z prac Komisji za 2011r.
Ad.4. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa Pani Julita Zwiefka przedstawiła Komisji realizację planu wydatków za 2011r. następujących jednostek pomocniczych gminy na podstawie sporządzonych przez jednostki planów budżetowych oraz zestawień faktur posiadanych przez Urząd:
- Osiedla Nr 1 w Sępólnie Krajeńskim. Uwagę Komisji wzbudził fakt przeznaczenia kwoty w wysokości 6tys.zł. na budowę ogrodzenia na Osiedlu Jana Pawła II – tj. czy ten wydatek jest realizowany zgodnie z przyjętym planem.
- Osiedla Nr 2 w Sępólnie Krajeńskim. Komisja nie wniosła zastrzeżeń do realizacji planu.
- Sołectwa Radońsk. Komisja nie wniosła zastrzeżeń do realizacji planu.
- Sołectwa Włościbórz. Uwagę Komisji zwrócił fakt przeznaczania bardzo dużych kwot na ogrzewanie gazowe zamontowane w świetlicy wiejskiej. Wobec powyższego Komisja zasugerowała rozważenie zmiany systemu ogrzewania np. na węglowe.
(pisemne informacje w w/w zakresie stanowią załączniki do niniejszego protokołu).
Komisja przyjęła informację do wiadomości.
Ad.5. Komisja zapoznała się z informacją w zakresie realizacji swoich wniosków wysuniętych podczas posiedzeń w 2011r.
Komisja przyjęła informację do wiadomości, zaznaczając że na niektóre wnioski Komisji nie została udzielona pisemna odpowiedź, co zostanie ujęte w sprawozdaniu rocznym z jej prac.
Ad.6. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Grochowski zwrócił się o wyjaśnienie sprawy poruszonej na poprzednim posiedzeniu Komisji odczytał zapis z protokołu „poruszono sprawę uporządkowania na poziomie administracyjnym 2 dróg: drogi gminnej obok posesji Pana Dolnego oraz drogi graniczącej z drogą gminną. Pracownicy gminy powinni sprawdzić kto poniesie koszty za wytyczenie i wznowienie nowej drogi i tej drogi przez geodezję, oraz kto i kiedy wysypał żużel na pole przy posesji Pana Antoniego Dolnego”. Pan Łangowski poinformował, że sprawa dróg rozpoczęła się w 2009r. Pan Dolny oraz inny wnioskodawca zwrócili się do Agencji Nieruchomości Rolnych o uporządkowanie dróg. Sprawa Pana Dolnego nie została zrealizowana, nie doszło do przeprowadzenia wizji lokalnej drogi. Powiedział, że celem wznowienia sprawy zwrócił się do Agencji o jej ponowne rozpatrzenie, Agencja dla prowadzenia sprawy zażądała odpowiedniej dokumentacji (zaświadczenie z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowania przestrzennego Gminy). Dostarczenie zaświadczenia okazało się niemożliwe z powodu braku odpowiednich zapisów, wobec czego przeprowadzono wizję lokalną celem stwierdzenia, czy jest w ogóle możliwe uporządkowanie sprawy tego gruntu. Zaproponowano Agencji zamianę części dróg, na co nie wyraziła zgody, lecz wyraziła zgodę na przekazanie swojej części drogi. Obecnie wyjeżdżona droga przebiega częściowo przez grunty Agencji i częściowo przez grunty gminne, droga istniejąca na mapach jest praktycznie zaorana. Odnośnie rozsypania żużla na wyjeżdżonej drodze nie posiada żadnej wiedzy, Urząd ani nie zamawiał żużla ani go nie wysypał. Komisja stwierdziła zasadność wyjaśnienia tego faktu, tym bardziej że wysypanie nastąpiło prawdopodobnie niezgodnie z obowiązującą procedurą. Komisja zaznaczyła ponownie, aby wznowienie prawidłowego wytyczenia drogi nie nastąpiło na koszt Gminy.
- Komisja podjęła dyskusję na temat pozyskiwania środków zewnętrznych
- Komisja postanowiła wystosować odrębne pismo zawierające wnioski z posiedzenia w miesiącu grudniu.
Wypracowane wnioski:
1) Rozważyć możliwość utworzenia w Urzędzie Miejskim stanowiska, którego pracownik zajmowałby się wyłącznie koordynowaniem działań związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych, które to działania są obecnie rozproszone pomiędzy poszczególnymi referatami Urzędu;
2) Po dokonaniu analizy wydatków sołectw, Komisja stwierdziła zasadność zmiany systemu ogrzewania w wiejskiej świetlicy we Włościborzu;
3) Doprowadzić do wyjaśnienia okoliczności niezgodnego z obowiązującą procedurą faktu wysypania żużla na drodze Nr 324 we Włościbórku.
4) Umożliwić uczestnictwo przedstawiciela radnych w przetargach dotyczących wyłaniania inspektorów nadzoru prowadzonych inwestycji a także rozważyć możliwość kierowania się przy wyborze inspektora nadzoru również innymi kryteriami, nie tylko oferowaną ceną usługi.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Grzegorz Dudek
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (4 stycznia 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (24 lutego 2012, 12:47:31)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1258