NULL string(0) ""

Uchwała nr XXIV/211/04RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIMz dnia 21 października 2004w sprawie zmian budżetu na 2004 rokNa podstawie art. 109,124 i 128 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z póz. zm.), art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z póz. zm.).

Uchwała nr XXIV/211/04
RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM
z dnia 21 października 2004


w sprawie zmian budżetu na 2004 rok

Na podstawie art. 109,124 i 128 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z póz. zm.), art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z póz. zm.).


RADA  MIEJSKA
uchwala, co następuje:

§1

§2

Źródłem pokrycia deficytu będzie zaciągnięta pożyczka w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.

§3

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

§4

Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.

§5

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący
Rady Miejskiej
Edward Stachowicz

 

Uzasadnienie do Uchwały Nr XXIV/211/ 04
Rady Miejskie w Sępólnie Krajeńskim
z dnia 21 października 2004

Uchwałą Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim dokonuje się zmian budżetu po stronie dochodów i wydatków zwiększając plan o kwotę 489 915 zł.
 
            W dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem, w rozdziale 75618 – Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw, na paragrafie 0410 – Wpływy z opłaty skarbowej, plan dochodów zwiększa się o kwotę 10 509 zł. w związku z ponad planowym wykonaniem.
Pozyskane dochody przeznacza się na zwiększenie planu wydatków w dziale 801 – Oświata i wychowanie, w rozdziale 80104 – Przedszkola, na paragrafie 3020 – Wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń, w kwocie 4 409 zł, z przeznaczeniem na wypłatę nie zaplanowanej w budżecie na 2004 rok odprawy pośmiertnej po byłym pracowniku, oraz na paragrafie 4440 – Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, w wysokości 6 100 zł. z przeznaczenie na nie zaplanowany w budżecie na 2004 rok odpis socjalny dla nauczycieli emerytów w przedszkolach gminnych.
Zgodnie z decyzją finansową Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I-3011/44/2004 z dnia 28 września 2004 roku, wprowadza się plan dochodów w dziale 801 – Oświata i wychowanie, w rozdziale 80113 – Dowożenie uczniów do szkół, na paragrafie 2030 - Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin), w kwocie 14 892 zł. Dotacja przeznaczona jest na dofinansowanie kosztów związanych z dowożeniem dzieci sześcioletnich do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych w okresie wrzesień – grudzień br. Powyższa zmiana planu ma swoje odzwierciedlenie po stronie wydatków w tym samym dziale i rozdziale na paragrafie 4300 – Zakup usług pozostałych.
Na podstawie decyzji finansowej Wojewody Kujawsko-Pomorskiego nr WFB.I-3011/47/2004 z dnia 6 października 2004 roku, Nr WFB.I-3011/48/2004 z dnia 11 października 2004 roku oraz Nr WFB.I-3011/50/2004 z dnia 13 października 2004 roku zwiększa się plan dochodów w dziale 852- Pomoc społeczna, w rozdziale 85212 – Świadczenia rodzinne oraz składki emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego, na paragrafie 2010 – Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami, w kwocie 154 118 zł. Po stronie wydatków zwiększenie powyższe wprowadza się w tym samym dziale i rozdziale na paragrafie:

  • 3110 – Świadczenia społeczne w wysokości 151 038 zł po uwzględnieniu 2 % kosztów administracyjnych z otrzymanej dotacji na realizację świadczeń rodzinnych, co stanowi kwotę 3 080 zł, którą zgodnie z decyzją przeznacza się: 73 % na wynagrodzenia i pochodne, a pozostałe 27 % na wydatki rzeczowe związane z prowadzeniem wypłat świadczeń rodzinnych,
  • 4010 – Wynagrodzenia osobowe pracowników, w wysokości 1 880 zł,
  • 4110 – Składki na ubezpieczenie społeczne, w wysokości 324 zł,
  • 4120 – Składki na Fundusz Pracy, w wysokości 46 zł,
  • 4210 – Zakup materiałów i wyposażenia, w wysokości 230 zł,
  • 4300 – Zakup usług pozostałych, w wysokości 600 zł.

Zgodnie z decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I-3011/50/2004 z dnia13 października 2004 roku, dokonuje się zmniejszenia planu dochodów i wydatków w dziale 852 – Pomoc społeczna, w rozdziale 85213 – Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, na paragrafie 2010 - Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami, w kwocie 2 900 zł. Po stronie wydatków zmniejszenie to wprowadza się w tym samym dziale i rozdziale na paragrafie 4130 – Składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Na podstawie decyzji finansowej Wojewody Kujawsko-Pomorskiego nr WFB.I-3011/42/2004 z dnia 17 września 2004 roku, zmniejsza się plan dochodów w dziale 852- Pomoc społeczna, w rozdziale 85214 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne, na paragrafie 2010 – Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami, w kwocie 10 014 zł. Po stronie wydatków zmniejszenie powyższe wprowadza się w tym samym dziale i rozdziale na paragrafie 3110 – Świadczenia społeczne.

Na podstawie decyzji finansowej Wojewody Kujawsko-Pomorskiego nr WFB.I-3011/43/2004 z dnia 21 września 2004 roku, zwiększa się plan dochodów w dziale 852- Pomoc społeczna, w rozdziale 85214 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne, na paragrafie 2030 – Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin), w kwocie 203 910 zł. Po stronie wydatków zwiększenie powyższe wprowadza się w tym samym dziale i rozdziale na paragrafie 3110 – Świadczenia społeczne. Środki powyższe są przeznaczone na dofinansowanie wypłat zasiłków okresowych z pomocy społecznej.

Ponadto w tym samym dziale 852 – Pomoc społeczna, na podstawie powyższej decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego wprowadza się zmianę w planie dochodów w rozdziale 85219 – Ośrodki pomocy społecznej, zwiększając plan na paragrafie 2010 – Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami, w kwocie 11 800 zł. Zmiana ta ma swoje odzwierciedlenie po stronie wydatków wyłącznie w załączniku Nr 3 – Zmiany w planie wydatków zadań zleconych na 2004 rok.
W tym samym dziale i rozdziale na paragrafie 2030 – Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin), zmniejsza się plan dochodów o kwotę 11 800 zł.

W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, w rozdziale 90095 – Pozostała działalność, na paragrafie 0830 – Wpływy z usług, zwiększa się plan dochodów  o  kwotę 119 400 zł, dotyczy ona należnych świadczeń z tytułu poniesionych kosztów energii cieplnej i elektrycznej oraz kosztów dozoru i sprzątania pomieszczeń biurowych i mienia komunalnego.
Powyższe zwiększenie ma swoje odzwierciedlenie po stronie wydatków w działach:     010 – Rolnictwo i łowiectwo, w rozdziale 01095 – Pozostała działalność, na paragrafie 4300
       – Zakup usług pozostałych w kwocie 500 zł (dotyczy Sołectwa Iłowo),
700 – Gospodarka mieszkaniowa, w rozdziale 70004 – Różne jednostki obsługi gospodarki
          mieszkaniowej, na paragrafie 4300  - Zakup usług pozostałych w kwocie 6 500 zł,
750 – Administracja publiczna, w rozdziale 75023 – Urzędy gmin(miast i miast na prawach
          powiatu), na paragrafie 4260 – Zakup energii, w kwocie 40 000 zł , oraz na paragrafie
            4300 – Zakup usług pozostałych, w kwocie 72 400 zł.

W związku z rozstrzygniętym przetargiem na budowę wodociągu Komierowo – Wałdowo wraz z przyłączem i rzeczywistym określeniem wysokości nakładów finansowych na powyższe zadanie wprowadza się zmniejszenie w planowanej inwestycji po stronie wydatków w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, na paragrafie 6050 – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych, w wysokości 88 920 zł. Plan po zmianie tego zadania inwestycyjnego wynosi 105 290 zł.

Wygospodarowane środki w wysokości 88 920 zł zostały przeznaczone na realizację nowych zadań inwestycyjnych oraz na pokrycie nie zaplanowanych wydatków w budżecie w następujący sposób:

  1. Budowa parkingu przy gmachu Urzędu Miejskiego w Sępólnie Krajeńskim w wysokości 14 331 zł, powyższą zmianę planu wydatków wprowadza się w dziale 600 – Transport i łączność, w rozdziale 60016 – Drogi publiczne i gminne, na paragrafie 6050 – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych.
  2. Budowa chodników we wsi Sikorz, Wałdowo i Lutowo w wysokości  26 663 zł, powyższą zmianę planu wydatków wprowadza się w dziale 600 - – Transport i łączność, w rozdziale 60016 – Drogi publiczne i gminne, na paragrafie 6050 – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych.
  3. Dofinansowanie zakupu podnośnika hydraulicznego SH – 24 dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sępólnie Krajeńskim w wysokości 19 126 zł. Zgodnie z zawartym porozumieniem ze Starostwem Powiatowym w Sępólnie Krajeńskim 50 % kosztów zakupu pokrywają gminy powiatu sępoleńskiego proporcjonalnie do liczby mieszkańców danej gminy. Powyższą zadanie wprowadza się w dziale 750 – Administracja publiczna, w rozdziale 75020 – Starostwa powiatowe, wprowadzając plan wydatków na paragrafie 6620 – Dotacje celowe przekazane dla powiatu na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień(umów) między jednostkami samorządu terytorialnego.
  4. Malowanie stolarki okiennej i drzwiowej oraz malowanie pomieszczeń biurowych i wymiana wykładziny dywanowej na wykładzinę PCV oraz modernizacja toalety przy USC w wysokości 22 000 zł, powyższe zadanie wprowadza się w dziale 750 – Administracja publiczna, w rozdziale 75023 – Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) wprowadzając plan wydatków na paragrafie 4270 – Zakup usług remontowych.
  5. Dofinansowanie planowanej inwestycji w zakresie elewacji budynku Urzędu w wysokości 6 800 zł. Zwiększenie planu wprowadza się w dziale 750, w rozdziale 75023, w rozdziale 6050 – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych. Ponadto dokonano zmiany planu zakresu rzeczowego powyższej inwestycji zadanie realizowane będzie w pierwszej kolejności w zakresie remontu gruntownego pokrycia dachowego którego wartość przetargowa wynosi 30 975 zł oraz wymiana instalacji elektrycznej na wartość 22 582 zł. Planowane środki w budżecie wysokości 47 200 zł nie są wystarczające na pokrycie tych prac, w związku z powyższym wprowadza się zwiększenie planu, plan po zmianie wynosi 54 000 zł.

Ponadto dokonuje się przeniesienia planu wydatków na paragrafach w dziale 801 – Oświata i wychowanie, w rozdziale 80101 – Szkoły podstawowe, oraz w rozdziale 80114 – Zespoły obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół.

Plan dochodów po uwzględnieniu zmian wynosi 21 246 413 zł, a plan wydatków po zmianach wynosi  22 246 413 zł.

Projekt uchwały został przedstawiony na Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w Sępólnie Kraj. i uzyskał akceptacje.

Przewodniczący
Rady Miejskiej
Edward Stachowicz


Załączniki do Uchwały (5306kB) pdf


metryczka


Opublikował: Ewa Marzec (15 marca 2005, 08:31:49)

Ostatnia zmiana: Ewa Pawełek (6 lutego 2023, 11:28:32)
Zmieniono: dodano załączniki

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2893