Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Protokół Nr 7/2011 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 14 kwietnia 2011r.
Protokół Nr 7/2011
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 14 kwietnia 2011r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde
2. Prezes Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. – Dariusz Krakowiak
3. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 – Edmund Rózga
4. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 – Stanisław Gustyn
5. Radny – Robert Grochowski
6. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera
Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
2. Informacja Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej w zakresie funkcjonowania oczyszczalni ścieków i urządzeń przepompowni oraz składowiska odpadów.
3. Przeprowadzenie wizji lokalnej na terenie Osiedla Nr 1.
4. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Pan Krakowiak przedstawił Komisji informację w zakresie funkcjonowania oczyszczalni ścieków i urządzeń przepompowni oraz składowiska odpadów.
(pisemna informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Członkowie Komisji przystąpili do zadawania pytań.
Pan Drogowski zapytał, czy są podpisane umowy na wywóz nieczystości ze wszystkimi mieszkańcami. Pan Krakowiak powiedział, że jeszcze nie wszyscy mieszkańcy podpisali umowy, niemniej jednak podpisanych umów przybywa. Obecnie jest zawartych 2083 umowy. Gmina zadeklarowała, że przeprowadzi kontrolę w zakresie posiadania umów.
Pan Dudek poruszył sprawę nielegalnego odprowadzania nieczystości do jeziora. Pan Krakowiak stwierdził, że przeprowadzenie kontroli w tym zakresie należy do Gminy. Pani Miczko nadmieniła, że Zakład Gospodarki Komunalnej sporządzi zestawienie, które pozwoli określić ilość wywożonych ścieków a tym samym doprowadzić do określenia posesji, z których ścieki mogą być odprowadzane do jeziora – w szczególności dotyczy ulicy Jeziornej i ulicy Chojnickiej.
Wobec powyższego Komisja wypracowała następujący wniosek – należy powołać odpowiednią komisję, która skontroluje prawidłowość odprowadzania zarówno nieczystości stałych jak i nieczystości płynnych.
Pan Dudek zapytał, jak odbywa się segregacja nieczystości. Pan Krakowiak wyjaśnił, że segregacja jest ręczna, wybierane jest szkło i plastik, reszta nieczystości jest gromadzona w czaszy wysypiska.
Komisja przyjęła przedstawione informacje jednogłośnie do wiadomości.
Ad.3. Komisja przeprowadziła wizję lokalną na terenie Osiedla Nr 1.
Komisja w trakcie przeprowadzania w/w wizji wysunęła poniższe wnioski:
1) zobowiązać właścicieli posesji na Placu Przyjaźni do uporządkowania ich terenu (właściciele posesji od Pani ………… w kierunku targowiska);
2) doprowadzić do wybudowanie schodów i barierek przy zejściu pomiędzy posesjami na Plac Przyjaźni (wniosek mieszkańców);
3) zobowiązać właściciela skarpy w pobliżu pizzerii do zapewnienia prawidłowego odprowadzania wód deszczowych;
4) doprowadzić do uporządkowania skarpy znajdującej się za barem „Wiga”; (obok zakładu fryzjerskiego);
5) przebudować schody i zdemontować uszkodzoną barierkę bądź odpowiednio ją przymocować (schody prowadzące na Plac Przyjaźni od strony baru „Wiga”);
6) sprawdzić kto jest właścicielem gruntu przy barze „Wiga” celem doprowadzenia do naprawy bądź rozbiórki nieestetycznego zadaszenia;
7) naprawić łańcuch naprzeciwko baru „Wiga”;
8) wymienić uszkodzone ławki na skwerze przy Placu Wolności;
9) uzupełnić zdjęty znak na ul. Kościelnej (od strony Pl. Wolności);
10) ustawić znak uniemożliwiający parkowanie samochodów na ul. Studziennej (w okolicy sklepu „Majsterek” - celem poprawy bezpieczeństwa ruchu kołowego);
11) postawić pojemniki na nieczystości i ogrodzić je siatką - z tyłu posesji Pana …………;
12) naprawić powyginane znaki na ul. Ratuszowej;
13) uzupełnić pokrywę w studzience deszczowej na ul. Studzienna 5A;
14) uzupełnić brakujące znaki na ulicach Studziennej i Ratuszowej;
15) wprowadzić ruch jednokierunkowy na ul. Kościelnej
16) poprawić znak na ul. Ogrodowej (ograniczenie prędkości do 30km/h)
17) wystąpić do Pana …………. o ogrodzenie i oznakowanie terenu przy ul. Ogrodowej przeznaczonego do rozbiórki
18) doprowadzić do uprzątnięcia gruzowiska przy posesji Pana …………… na ul. Ogrodowej
19) zobowiązać wspólnotę mieszkaniową do uporządkowania skarpy przy posesji Pana ………… na ul. Ogrodowej
20) posprzątać schody prowadzące na ulicę Ogrodową z ulicy Hallera
21) ogrodzić miejsce na pojemniki na ul. Krzyżowej
22) posprzątać drogę na ul. Krzyżową (wlot z ul. W.Polskiego)
23) doprowadzić do rozbiórki budynków gospodarczych na ul. Wodnej
24) wyciąć zakrzaczenia przy schodach prowadzących na ul. Polną
25) doprowadzić do udrożnienia przepływu wody (obecnie woda z powodu przerwania drenarki gromadzi się w ogrodzie Pana …………………)
26) zobowiązać właściciela do uporządkowania posesji przy ul. Wodnej (posesja Pana ………… )
27) zobowiązać Pana …………… do uporządkowania terenu w obrębie jego posesji
28) doprowadzić do wyrównania nawierzchni przy wyjeździe z byłego Zakładu Mleczarskiego przy ul. Sienkiewicza
29) wyremontować uszkodzony chodnik na ul. Sienkiewicza (przy posesji Pana Barabasza)
Po przeprowadzeniu wizji lokalnej Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
Przewodnicząca Komisji
Anna Miczko
protokołowała:
Wanda Środecka
metryczka
Wytworzył: Wanda Środecka (14 kwietnia 2011)
Opublikował: Katarzyna Włodarczak (15 lipca 2011, 07:48:17)
Ostatnia zmiana: Katarzyna Włodarczak (15 lipca 2011, 07:50:17)
Zmieniono: aktualizacja
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1439