Protokół Nr 45/06

Protokół Nr 45/06
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 14 marca 2006r.


W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:

  1. Kierownik Referatu Finansowego Ewa Marzec
  2. Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Dariusz Wojtania
  3. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej Zbigniew Tymecki  

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Tomas, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:

  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
  3. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot. zmian w budżecie Gminy na 2006r.
  4. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwału dot. współdziałania z Miastem Bydgoszcz w zakresie prowadzenia Izby Wytrzeźwień w Bydgoszczy. 
  5. Informacja w sprawie projektu uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli.
  6. Informacje w sprawie odpowiedzi na wnioski Komisji wysunięte na poprzednim posiedzeniu.
  7. Opinie Komisji w sprawie wniosków o dofinansowanie działalności.
                W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
  8. Wolne wnioski i zakończenie.


Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 44/06 ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 14 lutego 2006r. 
 

Ad.3. Kierownik Referatu Finansowego Pani Marzec zapoznała Komisję z projektem uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian budżetu na 2006r.
 
Nadmieniła, iż zmiany wynikaja przede wszystkim:

  1.  W dochodach:
    - z wprowadzenia do budżetu wydatków zwiazanych z realizacją projektów „Urządzenie boisk sportowych w Gminie Sępólno Kraj.” oraz „ Odnowa i wyposażenie świetlic wiejskich w Gminie Sępólno Kraj.”.
    - ze zwiększenia planu na archiwizację dokumentów wyborczych zgodnie z decyzją finansową Krajowego Biura Wyborczego.
    - z dofinansowania świadczeń systemu pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym zgodnie z decyzją Wojewody.      
  2. W wydatkach:
    -    ze zmniejszenia planu wydatków w związku z przeznaczeniem środków na budowę kanalizacji sanitarnej  
    - ze zmniejszenia planu wydatków w związku z częściową spłatą przez Zaklad Gospodarki Komunalnej zobowiazań, poręczonych przez Gminę, środka te przeznacza się na zwiększenie wydatków inwestycyjnych Gminy.
     
                Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt w/w uchwały.
     
     
     
    Ad.4. Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Pan Wojtania przedstawił Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie współdziałania z Miastem Bydgoszcz w zakresie prowadzenia Izby Wytrzeźwień w Bydgoszczy.
     
    Pan Wojtania nadmienił, iż porozumienie, które zostałoby zawarte z Izbą Wytrzeżwień jest dobrowolne, niemniej jednak takie działanie jest konsekwencją zapisów ustawowych, które  nakładają na Gminę  obowiązek usuwania nastepstw nadużywania alkoholu. Poinformował, iż porozumienie zawiera się na okres jednego roku, koszt wynosi 300zł. miesięcznie od osoby (rocznie 3.600zł.). Powyższa kwota jest planowana w odniesieniu o dane wynikające z ilości zaistniałych przypadków odwożenia nietrzeźwych w roku ubiegłym. Dodał, iż do Izby będą przyjmowane tylko osoby, które posiadają zameldowanie na terenie naszej Gminy.
     
                Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt w/w uchwały.              
     
     
     
    Ad.5. Dyrektor ZOOS Pan Tymecki poinformował, iż projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli powoduje jedynie skutki inflacyjne. Po przeprowadzeniu negocjacji ze związkami zawodowymi przyjęto regulamin w oparciu o ubiegłoroczne zasady, zwiększając wynagrodzenia tylko o stopień inflacji.
     
                Komisja przyjęła informację do wiadomości.
     
    W tym punkcie Pan Tymecki poinformował również:
    - iż do chwili obecnej nie posiada oficjalnej informacji o wysokości kwoty subwencji oświatowej na kolejny rok szkolny
    - o możliwości pozyskania środków z PFRON na zakup autobusu szkolnego (przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych)  oraz na modernizację nawierzchni przed placówkami oświatowymi (wnioski 3 szkół o wymianę płyt „jumbo” na polbruk) – w ramach programu likwidacji barier architektonicznych.       
     
                Komisja przyjęła powyższe informacje do wiadomości.
     
     
     
    Ad.6. Przeowniczący Komisji Pan Tomas przedstawił członkom Komisji stanowisko Burmistrza w sprawie możliwości finansowania przez Gminę 2 etatów pracowników Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej w związku z wykonywaniem przez niniejszy Zakład dodatkowych zadań zleconych Gminie. Pan Tomas poinformował, iż Burmistrz, w związku z pismem skierowanym do niego przez Komisję wyraził pogląd, iż kompetentną do rozstrzygania  w tej sprawie jest Rada Miejska, przeznaczenie subwencji zostało określone przez radnych. Ponadto Gmina i tak w sposób już znaczący ze swoich środków pokrywa wydatki oświaty np. w zakresie utrzymania przedszkoli jak i pokrywania dowozów dzieci do szkół. Podsumowując środki zaplanowane na określone wydatki zostały uchwalone w trybie uchwały Rady Miejskiej, zmiana ich przeznaczenia wymagałaby takiej samej formy prawnej.     
     
    Pan Tomas przedstawił również odpowiedź Burmistrza na wniosek Komisji w sprawie zabezpieczenia stałego pomieszczenia na potrzeby przeprowadzania posiedzeń Komisji Rady Miejskiej.
     
                Komisja przyjęła powyższe odpowiedzi do wiadomości. 
     
     
     
    Ad.7. Komisja zapoznała się z pismem Powiatowego Urzędu Pracy w sprawie zaniechania przez Urząd Miejski naliczania opłat za najem pomieszczeń i korytarza, wykorzystywanych na potrzeby PUP, znajdujących się w gmachu Urzędu (kwota około 25tys.zł. rocznie)
     
                Komisja zaopiniowała jednogłośnie negatywnie wniosek zawarty w powyższym piśmie.
     
    Komisja zapoznała się z pismem Starostwa Powiatowego w sprawie umorzenia przez Gminę kwoty w wysokości 10tys.zł.stanowiąca odsetki z tytułu wykupu budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych przy ul. Przemysłowej.
     
                Komisja zaopiniowała jednogłosnie negatywnie wniosek zawarty w w/w piśmie.
         
     
     
    Ad.8. W wolnych wnioskach Komisja zasygnalizowała kwestię niezbyt aktywnego uczestnictwa sołtysów w sesjach Rady Miejskiej (kwestia została zasłyszana przez jednego z członków Komisji wśród mieszkańców).
     
     
     
                Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.


Przewodniczący Komisji
Janusz Tomas


protokołował:
Tomasz Dix
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (14 marca 2006)
Opublikował: Tomasz Dix (1 września 2006, 11:12:57)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 931