Protokół Nr 5/2011 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 15 marca 2011r.

Protokół Nr 5/2011
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 15 marca 2011r.
     

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji oraz wszyscy radni wg załączonej listy obecności.
Ponadto w posiedzeniu Komisji uczestniczyli zaproszeni goście:
1. Powiatowy Komendant Policji – Krzysztof Różański      
2. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde 
3. Sekretarz Gminy – Dariusz Wojtania
4. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera
5. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Julita Zwiefka
6. Inspektor Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Krzysztof Kabaciński

Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
1.  Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
2. Opinia w sprawie wniosku Komendy Powiatowej Policji o dofinansowanie działalności.
3. Opinia w sprawie projektu uchwały dot. zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Sępólno Krajeńskie. 
4. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Gospodarki Odpadami za lata 2009-2010
5. Opinia w sprawie wniosku Pana ……… z Runowa Kraj. dot. propozycji wykupienia drogi przez Gminę.
6. Informacja w sprawie odpowiedzi na wnioski Komisji.
7. Informacja w sprawie wykupu lokalu mieszkalnego przez Panią ………….     
8. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawach:
- zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków
- wniosku o zmianę granic miasta Sępólna Kraj.
- zmiany uchwały w sprawie zatwierdzenia Planów Odnowy Miejscowości dla miejscowości położonych na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie.                
9. Wolne wnioski i zakończenie.

Ad.2.Komendant Powiatowy Policji przybliżył Komisji wniosek w sprawie dofinansowania działalności tej instytucji. Nadmienił, że ewentualne dofinansowanie byłoby przeznaczone przede wszystkim na zwiększenie patroli na ulicach. Dodał, że standardem jest dofinansowanie Policji przez samorządy, np. Tuchola przeznaczyła na ten cel 120tys.zł., Sępólno Kraj. natomiast w ubiegłym roku dofinansowało w kwocie 27tys.zł.           
Członkowie Komisji zgodnie stwierdzili, że spotkanie z KPP było niezbędne celem uzyskania uzasadnienia w sprawie wniosku o przyznanie dofinansowania. Ponadto stwierdzili, że celowym byłoby uczestnictwo przedstawiciela Policji przynajmniej w tych posiedzeniach Komisji, które związane są ze sprawami bezpieczeństwa na terenie Gminy.

Członkowie Komisji następnie wskazali Komendantowi poniższe uwagi, które Komendant przyjął do wiadomości poprzez ich odnotowanie:
- zwiększenie liczebności patroli, widok policjanta powoduje np. zmniejszenie prędkości prowadzenia samochodu prze kierowcę
- upominanie bądź reagowanie w inny skuteczny sposób wobec właścicieli psów, nie uprzątających odchodów swych pupili
- zwracanie uwagi przez patrole na każde przekroczenie zasad ruchu drogowego
- wykazywanie większej własnej inicjatywy, zwiększenie operatywności, zaostrzenie uwagi
- wydelegowanie (zwłaszcza w sezonie letnim) policjanta na Jezioro Juchacz celem zabezpieczenia porządku na plaży
- podjęcie działań celem możliwości ograniczenia prędkości samochodów ciężarowych już na granicach miasta
- sprawdzanie prawidłowości parkowania samochodów przy ul. Farnej (poza miejscami parkingowymi)
- rozpatrzyć możliwość zlikwidowania przejścia dla pieszych przy Banku „Millenium”
- skoordynować możliwość parkowania samochodów ciężarowych na osiedlach domków jednorodzinnych
- podjąć działania celem wznowienia działania funkcjonowania monitoringu.   
- reagować na zajmowanie miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych przez innych użytkowników
- reagować na nielegalne tankowanie przesz samochody ciężarowe prosto z cystern
- reagować na mycie samochodów na osiedlowych trawnikach
- wysyłać częściej patrole w newralgiczne punkty miasta

Komisja, już bez udziału Komendanta stwierdziła zasadność przedstawienia wniosku Policji o dofinansowanie podczas najbliższego posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu.  

Ad.3. Komisja zaakceptowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały dot. zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Sępólno Krajeńskie.  W tym punkcie uczestniczył wnioskodawca Pan ……………, który zaproponował aby wyłączyć ze strefy przemysłowej wskazanej w studium część jego działki objętej wnioskiem. Komisja, stwierdziła jak na wstępie, niemniej jednak zaproponowała zorganizowanie spotkania wszystkich radnych w sprawie wątpliwości dot. uchwalenia zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy.  

Ad.4. Pan Dera przybliżył Komisji sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu  Gospodarki Odpadami za lata 2009-2010. Nadmienił, że sprawozdanie jest bardzo obszerne. Po rozdaniu dokumentacji Komisji postanowiła że zapozna się z opracowaniem przed kolejnym posiedzeniem.

Ad.5. Komisja zapoznała się z wnioskiem Pana ………… w sprawie możliwości wykupienia drogi w Sępólnie Krajeńskim.  Komisja zaopiniowała jednogłośnie negatywnie w/w wniosek.           
 
Ad.6. Pan Dera zapoznał Komisję z pisemnymi odpowiedziami na jej wnioski z posiedzenia w miesiącu styczniu. Komisja przyjęła informację do wiadomości.    

Ad.7. Pan Dera poinformował, że w piątek uzyska ostateczną decyzję od Pani ………., czy podtrzymuje wniosek o wykup lokalu mieszkalnego.
Komisja zobowiązała Pana Derę do przeprowadzenia odpowiednich czynności w tej sprawie.

W tym punkcie, z związku z wieloma wątpliwościami w zakresie sprzedaży komunalnych lokali mieszkalnych, Pani Miczko zasugerowała możliwość dokonania zmian uregulowań w dotychczasowej uchwale Rady Miejskiej.       

Ad.8. Komisja zaopiniowała:  
- niejednogłośnie pozytywnie (przy jednym głosie przeciwnym) projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków.
- jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie wystąpienia z wnioskiem o zmianę granic miasta Sępólna Krajeńskiego polegającego na włączeniu do miasta Sępólna Krajeńskiego części obszarów Sołectw: Niechorz, Świdwie i Wiśniewka.
- jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zatwierdzenia „Planów Odnowy Miejscowości” dla miejscowości położonych na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie.     
Ad.9. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
-  Pani Miczko zasugerowała, aby terminowo uregulować sprawę uporządkowania pomieszczeń po byłej weterynarii przy ul. Kościuszki. Komisja stwierdziła zasadność pisemnego zobligowania użytkownika pomieszczenia do jego uporządkowania w terminie najpóźniej do końca miesiąca marca, z jednoczesnym podjęciem działań przez Urząd celem przystosowania uporządkowanych pomieszczeń pod lokale mieszkalne (w terminie do końca miesiąca kwietnia).
- Pan Rohde poinformował że ewentualna możliwość zakupu kruszarki w partycypacji wszystkich gmin z terenu powiatu nie znalazła akceptacji Gminy Więcbork.
- Pani Miczko zapytała o kwestie sprzątania miasta, czy nadal zajmuje się tym przekształcony Zakład Transportu i Usług. Miasto jest brudne, szczególnie okolice mola. Pan Dera poinformował, że zlecił Zakładowi kompleksowe sprzątanie miasta, początek prac nastąpi po połowie miesiąca marca.
- Pani Miczko zgłosiła konieczność wyrównania nawierzchni przy ul. Komierowskiej. 
- Pani Miczko wskazała na konieczność naprawy uszkodzonego znaku zakazu przy ul. Konopnickiej.
- Na pytanie Pana Dudka, Pan Dera wyjaśnił, że sprawa możliwości umiejscowienia kościoła na Osiedlu Jana Pawła II znajdzie odzwierciedlenie w   studium zagospodarowania przestrzennego, które będzie przedmiotem głosowania przez Radę Miejską.
- Pan Drogowski zwrócił uwagę na konieczność staranniejszego przygotowywania projektów uchwał Rady Miejskiej (kwestia błędów pisarskich).
- Pan Rohde, w związku z opinią Komisji dotyczącą możliwości utworzenia „jadłodajni” w podpiwniczeniach gmachu Urzędu – poinformował o surowych przepisach w w/w zakresie stosowanych szczególnie przez „sanepid”.                     

 


Przewodnicząca Komisji
Anna Miczko  


protokołował:
Tomasz Dix

 

 

 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (15 marca 2011)
Opublikował: Katarzyna Włodarczak (15 lipca 2011, 07:44:11)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1241