Protokół ze wspólnego posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdzialaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego i Komisji Rolnictwa Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w dniu 14 grudnia 2005r.

Protokół
ze wspólnego posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdzialaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego i Komisji Rolnictwa Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w dniu 14 grudnia 2005r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie połączonych Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:

  1. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej Jerzy Kołsut
  2. Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego Bożena Mikicka
  3. Pracownik Samodzielnego Stanowiska ds. Rolnictwa, Leśnictwa i Zadrzewień Jarosław Dera
  4. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. Dariusz Krakowiak
  5. Przewodniczący Zarządu Nr 1 Kazimierz Drogowski
  6. Przewodniczący Zarządu Nr 2 Jozef Cyra
  7. Nadleśniczy Nadleśnictwa Lutówko Pan Roman Zambrzycki
  8. Radca Prawny Urzędu Pani Dagmara Fabiszak.
  9. Przedstawiciel Bractwa Kurkowego Andrzej Marchlewicz.

Posiedzenie otworzył w zastępstwie nieobecnego Przewodniczącącego Komisji Gospodarki Komunalnej Pan Janusz Tomas, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:

  1. Otwarcie posiedzenie i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołu z ostatniego posiedzenia Komisji.
  3. Sprawa strzelnicy dla Bractwa Kurkowego
  4. Omówienie projektu regulaminu w sprawie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie.
  5. Projek uchwały Rady Miejskiej w sprawie opłat targowych.
  6. Sprawa drogi przy ulicy Składowej.
  7. Opinia w sprawie kosztów prac wykonywanych przez Zakład Robót Publicznych.
  8. Opinia w sprawie przekazania dziaek na mienie komunalne.
  9. Wniosek Pana przybysza o poszerzenie działki.       
  10. Wniosek o kupno działek Nr 98,109 i 110.
  11. Sprawa Państwa
  12. Wniosek mieszkańców wspólnoty ul. Szkolnej 3 i 5 wspólnie z Zespołem Szkół Nr 3 o oświetlenie boiska i wjazdu na posesję.
  13. Wniosek o oświetlenie ul. Lipowej.
  14. Sprawa znaków drogowych sugerowanych przez Kupców i Przedsiebiorców.   
  15. Wolne wnioski i zakończenie.

Pan Tomas po zaproponowaniu porządku posiedzenia wyjaśnił, iż wspólne kwestie do omówienia z Komisja Rolnictwa dotyczyć będą punktów porządku Nr 3 i Nr 4.

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.

Ad.2. Komisja postanowiła, iż protokół ze swojego ostatniego posiedzenia przyjmie podczas swoich kolejnych obrad.

Ad.3.  Pan Dera nakreślił obecna sytuację prawną dot. działki 168/14, która na wniosek Bractwa Kurkowego miałaby zostać przeznaczona pod strzelnice sportową. Wyjaśnił, iż na podstawie istniejącego planu zagospodarowania lasu, w/w działka funkcjonuje jako powierzchnia leśna, mimo iż w odpowiednim operacie wpisana jest strzelnica.(wystąpiła niezgodność zapisów).  Wobec tego mozliwość przeznaczenia terenu pod strzelnicę wiąże się z wyrażeniem w tej sprawie pozytywnej opinii przez Nadleśnictwo Lutówko bądź koniecznością wystapienia o wyłączenie tego terenu z powierzchni leśnej.
Pan Zambrzycki wyjasnił, iż jako Nadleśniczy nie posiada kompetencji do wydania opinii w tej sprawie. Gospodarka leśna jest bowiem prowadzona na podstawie uproszczonego planu zagospodarowania lasu, zatwierdzanego przez Wojewodę – i tylko ten organ może może wprowadzać zmiany w planie. Procedura taka wynika z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych.
Pan Wagner, w związku z wątpliwościami, poprosił o przedstawienie procedury, jaka została wszczęta w tej sprawie. Pan Marchlewicz wyjaśnił, iż temat budowy strzelnicy został zapoczątkowany przez Ligę Obrony Kraju, potem temat podjęło Bractwo Kurkowe. Bractwo wystąpiło w maju tago roku o możliwość usytuowania strzelnicy, w międzyczasie zmieniły się pprzepisy dot. wydawania decyzji o warunkach zabudowy, w związku z czym Bractwo zwróciło się w miesiący listopadzie z kolejnym wnioskiem. Obecnie Bractwo oczekuje od Urzędu odpowiedzi w tej sprawie.
Pani Mikicka, wyjaśniła, iż opinię w sprawie wyłączenia terenu z lasu powinno wydać Nadleśnictwo. Z przepisów o planowaniu przestrzennym wynika jednoznacznie, iż dla terenów do 1ha wypowiada się Nadleśnictwo, dopiero powyżej 1ha opinię wydaje Wojewoda.                 
Pan Zambrzycki po wysłuchaniu wyjaśnień Pani Mikickiej stwierdził, iż w tej sprawie skontaktuje się z radcą prawnym Nadleśnictwa.

Połączone Komisje, po zapoznaniu się ze sprawą możliwości utworzenia strzelnicy – jednogłośnie pozytywnie zaopiniowały wszczęcie dalszej procedury w sprawie realizacji tej inwestycji.

Ad.4. Połączone Komisje przystąpiły do omówienia projektu regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie. 

Na wstępie radca prawny Urzędu Pani Fabiszak wyjaśniła, iż Rada Miejska jest zobowiązana uchwalić regulamin w terminie do dnia 13 stycznia. Taka konieczność wynika z odpowiednich przepisów rangi ustawy.
Pan Herder zapytal skąd wynikają normy zaproponowane w regulaminie. Pani Fabiszak wyjaśniła, iż normy wynikają z ustawy, ich dowolność jest ograniczona przepisami. Pan stwierdził, iż normy są nieżyciowe, wykazują duże rozbiezności w poszczególnych latach.
Dyrektor ZGK Pan Krakowiak przyznał, że regulamin jest swojego rodzaju rewolucją, niemniej jednak jako taki jest do zrealizowania.
Pan Wagner zwrócił uwagę, aby po uchwaleniu regulamin nie był tylko kolejną  martwą uchwałą, należy konkretnie określić kto będzie nadzorował realizacje regulaminu.
Pan Herder zasygnalizował, iż regulamin w obecnej formie jest nieżyciowy, obejmuje zbyt duże stawki i zawiera zbyt rygorystyczne rozwiązania. Pan Wagner dodał, iż rozwiązania proponowane w regulaminie są zaprzeczeniem demokracji, zawierają same obostrzenia i nalkazy.
Pan Tomas stwierdził, iż kwestią do ustalenia jest, czy Gmina może obnizyć zaproponowane normy. Pani Fabiszak wyjaśniła, iż ważnym jest, aby regulamin dostosować do gminnego planu gospodarki odpadami, można przyjąć wersję korzystniejszą dla mieszkańców, nie łamiąc jednocześnie norm wynikających z ustawy.

W związku z zaistnieniem wielu wątpliwości wobec projektu regulaminu utrzymania porządku i czystości w Gminie Sępólno Kraj. Pan Tomas zaproponował, aby wyznaczyć skład Komisji, która jeszcze raz przeanalizuje zapisy regulaminu i przedstawi wypracowane rozwiązania na kolejnym połączonym posiedzeniu Komisji Gospodarki Komunalnej i Komisji Rolnictwa.

Po przeprowadzeniu głosowania ustalono jednogłośnie:

  1. Wyznaczyć do składu Komisji, która dokona analizy zapisów projektu regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Kraj. :
    • Pana Henryka Dziarnowskiego,
    • Pana Kazimierza Jagodzińskiego
    • Pana Mariana Herdera
    • Pana Dariusza Krakowiaka
    • Pana Jerzego Kołsuta
    • Pana Jarosława Derę
    • Pana Józefa Cyrę.
      Komisja dokona analizy w/w regulaminu w dniu jutrzejszym o godz. 12.00
  2. Komisja przedstawi wypracowane propozycje na nastepnym posiedzeniu połączonych Komisji Gospodarki Komunalnej i Komisji Rolnictwa w dniu 19 grudnia br.

Po zakończeniu w/w punktu swoje obrady zakończyła Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska natomiast Komisja Gospodarki Komunalej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego przystąpiła do zaopiniowania kolejnych spraw.

Ad.5. Komisja, po naniesieniu poprawek (w szczególności dot. wielkości sektorów wykorzystywanych przez handlujących) zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie wysokości poboru opłat targowych.

Ad.6. W tym punkcie uczestniczył wnioskodawca Pan .
Wyjaśnił, iż chciałby przekazać na mienie gminne pas gruntu szerokości około 1,5m. i długości około 45-50m. stanowiący drogę , który znajduje się przy ul. Składowej, należy do jego firmy, a za który opłaca obecnie Gminie podatek od nieruchomości.

Pan Tomas zaproponował:

  • geodezyjne wymierzenie i wyłączenie działki należącej do firmy Pana Molika (oraz na wniosek Pana Herdera wyłaczenie również gruntu należącego do „Polo Marketu)
  • zaproponowanie Panu  rekompensaty z tytułu dotychczas opłacanego podatku od nieruchomości za teren, który formalnie użytkuje Gmina (propozycja obniżenia kwoty podatku od firmy o sumę, którą dotychczas Pan Molik płacił za grunt użytkowany przez Gminę).

Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie powyższe propozycje.     

Ad.7. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Zakładu Robót Publicznych w sprawie zwiększenia ryczałtu dla Zakładu na 2006r. w związku z wykonywaniem prac dotyczacych utrzymania czystości w mieście. Zakład proponuje zwiększenie ryczałtu z kwoty 11.400zł do kwoty 11.900zł.

Komisja zaopiniowała jednogłośnie podwyżkę ryczałtu ale tylko w ramach wskaźnika inflacji tj. o 1,5%.

Ad.8. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. w sprawie propozycji przekazania na mienie gminne działek należących obecnie do ZGK.

Komisja zaopiniowaa jednogłośnie pozytywnie przekazanie na mienie gminne wnioskowanych działek oprócz parkingu przy ul. Orzeszkowej.       

Ad.9. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Pana   w sprawie mozliwości zakupu gruntu na poszerzenie posesji przy ul. Sienkiewicza.
Pan Kołsut nadmienił, iż istnieje w tej sprawie negatywna opinia Zarządu Osiedla Nr 1.

Komisja zaopiniowała wstępnie jednogłośnie negatywnie powyższy wniosek do czasu opracowania dokumentacji na przebieg następnej obwodnicy, wtedy wyjaśni się czy działka będzie potrzebna gminie na cele związane z budową tejże obwodnicy.

Ad.10. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem wyłączenie>>w sprawie możliwości zakupu działek nr 98, 109 i 110 znajdujacych się przy Rzece Sępoleńce.

Pan Kołsut nadmienił, iż istnieje w tej sprawie negatywna opinia Zarządu Osiedla Nr 1. 

Komisja skierowała wniosek do uzupełnienia o dane dotyczące zamierzanego przeznaczenia w/w działek. Komisja ponadto skierowała wniosek do zaopiniowania przez służby budowlane (kwestia obecnego przeznaczenia działek) oraz do pracownika odpowiedzialnego za ochronę środowiska (kwestia mozliwości przeznaczenia działek w związku z oddziaływniem na środowisko)
Komisja ponadto stwierdziła, iż uzupełniony wniosek skieruje jeszcze raz do zaopiniowania przez Zarząd Osiedla Nr 1.

Ad.11. Pan Kołsut zapoznał Komisję ze sprawą chodnika przy ul. Buczka, znajdującego się w posesji Państwa   . Nadmienił, iż w chwili obecnej Państwo    opłacają za w/w chodnik podatek od nieruchomości.

Komisja jednogłośnie pozytywnie przychyliła się do prawnego uregulowania tej sprawy, tj. do formalnego przejęcia chodnika na mienie gminne.

Ad.12. Pan Kołsut zapoznał Komisję z inicjatywą mieszkańców ulicy Szkolnej nr 3 i nr 5, która wspólnie z Zespołem Szkół Nr 3 proponuje zainstalowanie 2 lamp oświetleniowych na słupach energetycznych przy wjeździe do Zespołu Szkół Nr 3. 

Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie powyzszą możliwość ale w miarę posiadanych środków budżetowych.

Ad.13. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem mieszkańców ulicy Lipowej w sprawie zainstalowania oświetlenia na tejże ulicy.

Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie powyższy wniosek ale w miarę posiadanych środków budżetowych.

Ad.14. Pan Kołsut zapoznal Komisję z pismem Stowarzyszenia Kupców i Przedsiębiorców w sprawie możliwości zmiany oznakowania ul. Kościuszki na wysokości sklepu Pana   .

Komisja, w związku z brakiem podania we wniosku konkretnych propozycji rozwiązań, postanowiła jednogłośnie iż sprawę rozpatrzy na styczniowym posiedzeniu z udziałem Pana    .

Ad.15. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:

  • Pan Kołsut, na pytanie Pana Wagnera, poinformował iż w sezonie wiosennym będą poruszone sprawy związane z tzw. znakami kolejowymi.
  • Pan Tomas zwrócił się do Przewodniczących Zarządów Osiedli, aby na posiedzeniach samorządów mieszkaców poruszyć sprawę mozliwości budowy ciągu pieszego z Osiedla Barakowego w kierunku plaży miejskiej (w ramch środków przeznaczonych na budowe dróg i chodników w mieście). Nadmienił, iż tę sprawę poruszają okoliczni mieszkańcy.
    Pan Cyra zobowiązał się iż w najblizszym czasie dokona wizji lokalnej powyższej trasy.
  • Pan Drogowski zasygnalizowal, iż nie pali się jedna z lamp oświetlających pomnik przy Placu Wolności, ponadto miejsca na kwiaty przy pomniku są zarośnięte chwastami.
  • Pan Herder nawiązał do kwestii wytyczenia drogi za ulicą Przemysłową. Pan Kołsut wyjaśnił, iż przeprowadzono już wizję lokalną terenu, obecnie ocenia się możliwy zakres prac, jaki może tam zostać przeprowadzony.

Po wyczerpaniu porządku Przewodniczący posiedzenia zamknął obrady. 

           w zastępstwie Przewodniczącego                 Przewodniczący Komisji
Gospodarki Komunalnej                               Rolnictwa
                    Janusz Tomas                                                Henryk Dziarnowski

protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (14 grudnia 2005)
Opublikował: Tomasz Dix (28 stycznia 2006, 19:07:07)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (15 maja 2023, 08:46:46)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1340