NULL string(0) ""

Uchwała nr XXXVIII/311 /05RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIMz dnia 29 grudnia 2005w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie na 2006 rok.Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z 2001 r. z późn. zm.) oraz art.109 i 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.)

Uchwała nr XXXVIII/311 /05
RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM
z dnia 29 grudnia 2005


w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie na 2006 rok.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z 2001 r. z późn. zm.) oraz art.109 i 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.)


Rada Miejska
uchwala, co następuje:

§1

1) Określa prognozowane dochody budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie na kwotę
26 704 138  zł

w tym:
dochody własne         w kwocie   10 084 090  zł 
subwencja ogólna       w kwocie   10 601 678  zł
dotacje                     w kwocie     6 018 370  zł

2)      Prognozowane dochody według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej przedstawia załącznik nr 1 i nr 3.

§2

1)   Określa wydatki budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie na kwotę  26 704 138 zł
w tym: wydatki bieżące                                        w kwocie 23 900 424 zł
wydatki majątkowe                                w kwocie   2 803 714 zł

2)   W wydatkach bieżących wyodrębnia się na:
a)  wynagrodzenia i pochodne                              w kwocie 10 148 420 zł
b)  dotacje                                                         w kwocie  1 083 103 zł
c)   obsługę długu                                               w kwocie     706 724 zł

3)   Planowane wydatki budżetu w podziale na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej przedstawia załącznik nr 2 i nr 3.

§3

1. Określa wydatki związane z realizacją wieloletnich programów inwestycyjnych
    w kwocie 2 803 714 zł.
2. Wydatki na poszczególne programy i na lata następne określa załącznik nr  4 

§4

Określa plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych
(wg załącznika nr 5)
a) przychody w kwocie  1 400 100 zł 
b) wydatki     w kwocie  1 388 800 zł

§5

Określa środki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (wg załącznika nr  6 )         
a) przychody w kwocie  45 000 zł
b) wydatki w kwocie    45 000 zł

§ 6

Określa dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej innych zadań zleconych ustawami (wg załącznika nr 7) w tym:
a) dochody w kwocie  4 949 300 zł                               
b) wydatki w kwocie  4 949 300 zł

§ 7

Ustala się wielkość dotacji dla:
1)   Instytucji kultury w kwocie    753 700 zł (wg załącznika Nr 8)

2)   Podmiotów nie zaliczanych do sektora
finansów publicznych w kwocie    314 400 zł (wg załącznika nr 9)

§ 8

Upoważnia się Burmistrza do:
1) spłat zobowiązań wynikających z wcześniej zawartych umów oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów na kwotę 528 520 zł (wg załącznika nr 10)

2) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między rozdziałami i paragrafami

3) lokowania wolnych środków budżetowych (dokonywania lokat krótkoterminowych) na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 9

Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciągniętych  przez Burmistrza Sępólna Krajeńskiego w roku budżetowym na kwotę 500 000 zł.

§ 10

Ustala się rezerwę ogólną w kwocie   200 000 zł

§11

Określa się kwotę dochodów  163 300 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz kwotę 163 300 zł wydatków na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych (wg załącznika nr 11)

§ 12

Ustala się wielkości wydatków dla sołectw w kwocie 139 618 zł Kwoty dla poszczególnych sołectw określa załącznik Nr 12

§ 13

Ustala się wysokość długu publicznego na kwotę  2 844 269 zł
(wg załącznika nr 13)

§14

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

§15

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2006 r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przewodniczący
Rady Miejskiej
Edward Stachowicz

 

Uzasadnienie 
do UCHWAŁY NR XXXVIII/311/05 
RADY MIEJSKIEJ  w Sępólnie Krajeńskim
z dnia 29 grudnia 2005 roku


                       Prace związane z opracowaniem projektu budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie na rok 2006 oparte były na zapisach uchwały Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim  Nr XI/82/2003 z dnia 16 czerwca 2003 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu z uwzględnieniem Zarządzeń Burmistrza Sępólna Krajeńskiego w sprawie określenia podstawowych parametrów przyjętych do prac nad projektem budżetu na 2006 rok  gdzie przyjęto wskaźniki wzrostu dochodów i wydatków na poziomie 1,5% oraz wskaźnik wzrostu wynagrodzeń na poziomie 1,5%.
                        W działach dot. realizacji zadań z zakresu  administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami przyjęto kwoty podane w decyzji finansowej Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I-3010/44-12/2005 z dnia 21 października 2005 roku,  decyzji finansowej Krajowego Biura Wyborczego Delegatura z Bydgoszczy Nr DBD-3101-72/05 z dnia 18 października 2005 roku oraz decyzji finansowej Krajowego Biura Wyborczego Delegatura z Bydgoszczy Nr DBD-3101-79/05 z dnia 12 grudnia 2005 roku .
                        Wysokość dochodów subwencji ogólnej oraz udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych zaplanowano zgodnie z decyzją Ministra Finansów Nr ST3-4820-46/2005 z dnia 11 października 2005 roku.

Przewodniczący
Rady Miejskiej
Edward Stachowicz

Spis załączników:

Załącznik Nr 1 - Plan dochodów na 2006 rok wraz z częścią opisową (186kB) word

Załącznik Nr 2 - Plan wydatków na 2006 rok wraz z częścią opisową (529kB) word

Załącznik Nr 3 - Załącznik przychodów i rozchodów (29kB) word

Załącznik Nr 4 - Planowane inwestycje Gminy Sępólno Krajeńskie na 2006 (97kB) word

Załącznik Nr 5 - Plan przychodów i rozchodów zakładów budżetowych na 2006 rok (388kB) word

Załącznik Nr 6 - Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2006 rok Gminy Sępólno Krajeńskie (61kB) word

Załącznik Nr 7 - Plan dochodów i wydatków zadań zleconych na 2006 rok wraz z częścią opisową (128kB) word

Załącznik Nr 8 - Dotacja przeznaczona dla samorządowych instytucji kultury na 2006 rok Plan przychodów i rozchodów samorządowych instytucji kultury na 2006 rok (44kB) word

Załącznik Nr 9 - Dotacje przeznaczone dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na realizację zadań gminy na 2006 rok (38kB) word

Załącznik Nr 10 - Planowane spłaty zobowiązań na 2006 rok i lata następne (61kB) word

Załącznik Nr 11 - Plan przychodów pozyskiwanych z tytułu opłat za zwolnienia alkoholowch Plan wydatków realizacji programu profilaktyka i rozwiązywania problemów alkoholowych (30kB) word

Załącznik Nr 12 - Plan wydatków sołectw i osiedli w ramach budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie na 2006 rok (78kB) word

Załącznik Nr 13 - Prognozowane kwoty spłaty długu na 2006 rok i lata następne (52kB) word

Załącznik Nr 14 - Plan finansowy dochodów budżetu państwa z realizacji zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego (44kB) word

Załącznik Nr 15 - Informacja o stanie mienia komunalnego na dzień 30.09.2005 roku (78kB) word

metryczka


Opublikował: Ewa Marzec (3 stycznia 2006, 13:30:10)

Ostatnia zmiana: Anna Sobieszczyk (21 listopada 2007, 09:41:42)
Zmieniono: przeniesiono uchwałę do katalogu RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2835