Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Protokół Nr 15/07
Protokół Nr 15/07
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 1 października 2007r.
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 1 października 2007r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa Jarosław Dera
2. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 Kazimierz Drogowski
3. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 Jozef Cyra
4. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa Barbara Kaplar
5. Prezes Zarządu Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego Adela Wiśniewska
Posiedzenie otworzyła, w zastępstwie Przewodniczącego Komisji, radna Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
- Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
- Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
- Stanowisko Komisji w sprawie wygospodarowania lokalu mieszkalnego
- Ustalenia w sprawie nazewnictwa rond na terenie miasta.
- Wolne wnioski i zakończenie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 14/07 ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 12 września 2007r.
Ad.3. Pani Miczko przedstawiła pismo Pani Edyty Grzecy w sprawie wygospodarowania z zasobów mieszkaniowych gminy lokalu mieszkalnego dla niej i jej rodziny.
Komisja, po dyskusji, jednogłośnie poparła wniosek Pana Tomasa w sprawie przekazania tegoż pisma do rozpatrzenia przez Komisję Rewizyjną, jako kontrolny organ Rady Miejskiej.
Stwierdzono bowiem, iż należy szczegółowo wyjaśnić wszelkie wątpliwości wnioskodawczyni, zawarte w piśmie, dot. w szczególności zasad i trybu przyznawania przez Gminę do zagospodarowania lokali mieszkalnych.
Ad.4. Komisja podjęła dyskusję na temat nazewnictwa rond na terenie miasta Sępólna Krajeńskiego. Pan Tomas stwierdził, iż należy rozważyć wszelkie propozycje nadania nazw dwóm rondom, tak aby sprawa zakończyła się podjęciem stosownych uchwał na kolejnej sesji Rady Miejskiej. Dotyczy to dwóch rond: w obrębie Chojnickiej i Kościuszki oraz przy ul. Koronowskiej.
Pan Cyra przypomniał, iż na Komisji poprzedniej kadencji zaopiniowano pozytywnie nadanie rondu przy ul. Chojnickiej nazwy im. księdza Emanuela Grudzińskiego.
Ostatecznie Komisja postanowiła, iż przeanalizuje oraz zaopiniuje wszelkie propozycje nazw rond na swoim kolejnym posiedzeniu.
W tym punkcie Pani Wiśniewska przedstawiła Komisji pismo Zarządu Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w sprawie propozycji nadania nazwy jednej z ulic miasta imieniem Pawła Kalinowskiego.
Komisja przyjęła przedstawione pismo do wiadomości.
Ad.5. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pani Miczko zapytała o stan zaawansowania procedury w sprawie zagospodarowania terenu (dotyczy wytyczenia działki oraz jej ogrodzenia) w pobliżu sklepu w Skarpie.
Pan Dera poinformował, że sprawa została obecnie przekazana do zaopiniowania tamt. Radzie Sołeckiej.
- Pan Tomas poinformował, iż poddał pod rozwagę większy udział poszczególnych Komisji podczas tworzenia projektu budżetu Gminy. Polegałoby to na spotkaniu Komisji Budżetu i Handlu w składzie poszerzonym o członków innych komisji celem wniesienia uwag i poprawek do wstępnej wersji projektu budżetu Gminy na 2008r.
- Pan Cyra poruszył temat konieczności uporządkowania gospodarki odpadami stałymi. Pan Dera poinformował, że Gmina podjęła czynności zmierzające w tym kierunku, jednak doprowadzenie do normalizacji w tym zakresie wymaga odpowiedniej ilości czasu.
- Pan Dera poinformował o ustaleniach w sprawie konieczności uporządkowania terenu na ulicy Bajkowej. Polegałoby to na zlikwidowaniu ogródków działkowych na tejże ulicy i tymczasowym zagospodarowaniu terenu w postaci trawnika. Poruszył także kwestię konieczności zlikwidowania zbiornika nieczystości płynnych na tym terenie.
- Pani Miczko zwróciła się o doprowadzenie do usunięcia pojemników na nieczystości na wysokości posesji, będącej własnością Pana Szalewskiego. Składowanie nieczystości następuje bowiem obok pojemników, tworzy się bałagan. Pan Dera zobowiązał się do wyjaśnienia, czy pojemniki są gminne, w takim przypadku rzeczywiście należy je usunąć.
- Pani Miczko zawnioskowała o usunięcie warstwy piasku w obrębie wlotu z ulicy W.Polskiego na ulicę Krzyżową.
- Pani Miczko zwróciła się o ustawienie małych pojemników na nieczystości stałe. Dotyczy to w szczególności terenu parkingu przy ul. N.Rynek, ul. Sienkiewicza (na wysokości posesji Pani Przybysz). Nadmieniła, iż uzupełnienia pojemników można dokonać poprzez ich przeniesienie z innych punktów miasta, w których są ustawione zbyt gęsto.
- Pani Wańke poruszyła sprawę uprzątnięcia terenu przy Jeziorze Juchacz. Pan Dera poinformował, iż w dniu jutrzejszym odpowiedni pracownicy gospodarczy dokonają uporządkowania tego terenu.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
w zastępstwie Przewodniczącego
Anna Miczko
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (1 października 2007)
Opublikował: Tomasz Dix (28 lutego 2008, 13:41:50)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 959