Protokół Nr 19/08


Protokół Nr 19/08
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 18 lutego 2008r.



W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Burmistrz Waldemar Stupalkowski
2. Skarbnik Gminy Urszula Lange
3. Kierownik Referatu Organizacyjnego Bożena Strąpoć



Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Tomas, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
  3. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot. zmian w budżecie na 2008r.
  4. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie diet i zwrotu kosztów podróży służbowych przysługujących radnym, sołtysom oraz przewodniczącym zarządów osiedli.
  5. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot. wysokości limitów rozmów telefonicznych dla Burmistrza Sępólna Krajeńskiego.
  6. Opinia Komisji w sprawie możliwości dofinansowania działalności Zespołu Szkół Nr 1.
  7. Wolne wnioski i zakończenie.


W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.


Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 18/08 ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 16 stycznia 2008r.


Ad.3. Pani Skarbnik przedstawiła Komisji z projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2008r.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że zarówno sumę dochodów jak i wydatków zwiększa się o kwotę 522.575zł. tj. w:

- dochodach:
75615 § 0310 – zmniejsza się plan dochodów z tytułu podatku od nieruchomości osób prawnych o kwotę 329 655 zł w związku z przeniesieniem spółek cywilnych do grupy podatku od osób fizycznych na podstawie obowiązujących przepisów;
75615 § 0320 – zwiększa się plan dochodów z tytułu podatku rolnego od osób prawnych o kwotę 99 805 zł w związku z aktualnym przypisem (69 320 zł – zakończenie ulgi
inwestycyjnej, 33 485 zł wzrost podatku rolnego);
75615 § 0330 – zwiększa się planu dochodów z tytułu podatku leśnego od osób prawnych o kwotę 10 833 zł na podstawie zaktualizowanego przypisu;
75615 § 0340 – zmniejsza się plan dochodów z tytułu podatku od środków transportowych osób prawnych o kwotę 2 696 zł na podstawie aktualnego przypisu (zwolnienie z opodatkowania samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej 3,5 tony);
75616 § 0310 – zwiększa się plan dochodów z tytułu podatku od nieruchomości osób fizycznych o kwotę 357 030 zł na podstawie aktualnego przypisu;
75616 § 0320 – zwiększa się plan dochodów z tytułu podatku rolnego od osób fizycznych o kwotę 391 034 zł na podstawie aktualnego przypisu;
75616 § 0330 – zwiększa się plan dochodów z tytułu podatku leśnego osób fizycznych o kwotę 1 454 zł na podstawie aktualnego przypisu;
75616 § 0340 – zmniejsza się plan dochodów z tytułu podatku od środków transportowych od osób fizycznych o kwotę 5 230 zł na podstawie aktualnego przypisu (zwolnienie z opodatkowania samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej 3,5 tony);

- w wydatkach:
01041 § 6059 – udział własny Gminy w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich-kwota 264 674,32 zł;
01095 § 4300 – zwiększa się plan wydatków jednostek pomocniczych o kwotę 562 zł;
70005 § 4480 – tworzy się plan wydatków w kwocie 53 044 zł z przeznaczeniem na zapłatę podatku od nieruchomości gminnych;
71004 § 4300 – zmniejsza się plan wydatków przeznaczonych na plany zagospodarowania przestrzennego o kwotę 1 136,71 zł (środki przenosi się do rozdziału
90001 § 4430);
75011 – przenosi się kwotę 10 000 zł z § 4300 na § 4210 – zadania z zakresu administracji rządowej;
75023 § 4010 – zwiększa się plan wynagrodzeń o kwotę 40 000 zł w związku z projektem nowego rozporządzenia Ministra Pracy w sprawie nowych płac urzędników;
§ 4040 – zwiększa się plan wydatków na dodatkowe wynagrodzenie roczne o kwotę 1 479,68 zł;
§ 4110, § 4120 – pochodne wynagrodzeń § 4010;
75647 § 3030 – zwiększa się plan wydatków na diety dla sołtysów zgodnie ze zmianą uchwały w sprawie diet o kwotę 4 925 zł;
§ 4410 – zwiększa się plan wydatków związanych ze zwrotem kosztów przejazdu sołtysom o kwotę 271 zł (uzupełnienie planu – nowa stawka za 1 km);
75704 § 8020 – zwiększa się plan wydatków na poręczenie i gwarancje w związku z zabezpieczeniem przez Gminę Sępólno Krajeńskie w 2007 r. spłaty pożyczki zaciągniętej przez ZGK Sp. z o.o. na kwotę 41 480 zł;
75818 § 4810 – zmniejsza się rezerwę celową przeznaczoną na dotację dla organizacji pozarządowych o kwotę 80 000 zł;
801, 854 – dokonuje się przeniesienia środków wewnątrz wydatków oświatowych;
85412 § 2820 – dotacja dla organizacji pozarządowych – ogłoszono konkurs (kwota 10 000 zł);
90001 § 4430 – uzupełnienie planu o kwotę 1 136,70 zł (opłata za umieszczenie urządzeń w pasie drogowym);
§ 6050 – zwiększa się plan wydatków na budowę kanalizacji sanitarnej o kwotę 25 130 zł92105 § 2820 – dotacja dla organizacji pozarządowych – ogłoszono konkurs (kwota 70 000 zł);
92109 § 2480 – zwiększa się dotację dla CKiS o kwotę 9 377 zł z przeznaczeniem na zapłatę podatku od nieruchomości;
§ 6050 – wydatki przeznaczone na budowę ogrzewania świetlicy wiejskiej we Włościborzu –
45 000 zł;
92116 § 2480 – zwiększa się dotację dla Biblioteki Publicznej o kwotę 2 500 zł z przeznaczeniem na zapłatę podatku od nieruchomości;
92601 § 2820 – zwiększenie dotacji dla MLKS „Krajna” na utrzymanie obiektów sportowych o kwotę 18 000 zł
§ 6050 – budowa stołówki przez MLKS „Krajna” (przeniesienie środków z § 6230
uzupełnionych o kwotę 7 000 zł)
Pan Tomas poruszył sprawę wniosku Komisji dot. możliwości zwiększenia środków dla Sołectw. Taka deklaracja bowiem padła ze strony Komisji i należy jej dotrzymać. Pani Lange poinformowała, że sprawa była również poruszona podczas posiedzenia Komisji Rolnictwa Rady Miejskiej, nie wypracowano jednaj jeszcze systemu dofinansowania. Nadmieniła, że sprawa zostanie uregulowana w miesiącu marcu, po dokonaniu odpisów podatkowych.
Pan Tomas zapytał, czy środki na zmianę ogrzewania w świetlicy wiejskiej we Włościborzu mogą być uzyskane w ramach programu „Odnowa wsi”. Burmistrz stwierdził, że rzeczywiście Sołectwo może się ubiegać o środki na ten cel w ramach wskazanego programu, byłyby to dodatkowo pozyskane środki. Burmistrz dodał, że Gmina zarezerwowała w budżecie kwotę w wysokości 264.674,32zł. jako udział własny w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich. Czyli Gmina niejako zapewniła Sołectwom środki własne o ubieganie się o fundusze z tego programu. Komisja, w związku z powyższym stwierdziła, że doposażenie Sołectw już nastąpiło właśnie w ramach w/w kwoty.
Pan Jagodziński zapytał, czy Gmina może dofinansować działalność Zakładu Gospodarki Komunalnej poprzez wniesienie dopłat do wzrostu cen za wodę i ścieki. Ceny za w/w media są już bowiem i tak wysokie, dalsza podwyżka z pewnością bardzo dużym obciążeniem finansowym dla mieszkańców. Pani Skarbnik wyjaśniła, że dopłata do bieżącej działalności spółki mogłaby zostać zakwestionowana przez Regionalną Izbę Obrachunkową.
Ostatecznie Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2008r.

Ad.4. Pani Lange przedstawiła projekt uchwały Rady Miejskiej zmieniającej uchwałę w sprawie diet i zwrotu kosztów podróży służbowych przysługujących radnym, sołtysom oraz przewodniczącym zarządów osiedli.
Dodała, że do propozycji zmiany uchwały, wskazane przez Komisję Budżetu i Handlu na poprzednim posiedzeniu, przychyliła się Komisja Rolnictwa Rady Miejskiej. Nadmieniła, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, uchwała wejdzie w życie z dniem 12 kwietnia 2008r.

Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt w/w uchwały.


Ad.5. Pani Strąpoć przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie ustalenia Burmistrzowi Sępólna Krajeńskiego miesięcznego limitu kwotowego brutto na korzystanie ze służbowego telefonu komórkowego.
Komisja zaopiniowała pozytywnie projekt przedstawionej uchwały (niejednogłośnie, przy 1 głosie „ wstrzymującym się”).

Komisja zobowiązała Panią Strąpoć do przygotowania projektu uchwały ustalającej limity dla Przewodniczącego Rady Miejskiej.

Pani Strąpoć, na żądanie Komisji przedstawiła również limity za korzystanie ze służbowych telefonów komórkowych przez pracowników Urzędu, określonych zarządzeniem Burmistrza.


Ad.6. Komisja zapoznała się z pismem Rady Rodziców przy Zespole Szkół Nr 1 w Sępólnie Krajeńskim w sprawie dofinansowania wymiany instalacji elektrycznej oraz zakupu kserokopiarki na potrzeby tejże Szkoły.
Komisja, po wyjaśnieniach Burmistrza, zasugerowała możliwość wygospodarowania środków na wymianę instalacji z ogólnego budżetu oświaty. Zakup kserokopiarki powinien natomiast zostać dokonany ze środków własnych Szkoły.


Ad.7. W wolnych wnioskach:
- Pan Piekut przypomniał, że intencją Komisji było cykliczne dofinansowanie działania miejscowego hospicjum. Komisja wobec powyższego rozpozna możliwość dalszych potrzeb a tym samym ewentualnego dofinansowania działalności hospicjum.



Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.




Przewodniczący Komisji
Janusz Tomas


protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (18 lutego 2008)
Opublikował: Tomasz Dix (28 lutego 2008, 11:38:42)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 901