Protokół Nr 35/2004

Protokół Nr 35/2004
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 29 listopada 2004r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji oraz zaproszeni goście:

  1. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej Jerzy Kołsut
  2. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej Elżbieta Mizdalska
  3. Interesant Jadwiga Zagozda
  4. Interesant Zygmunt Adamczak

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Tomasz Cyganek, który po powitaniu zaproponował następujący jego porządek:

  1. Powitanie, otwarcie i stwierdzenie quorum
  2. Zatwierdzenie protokołu z ostatniego posiedzenia Komisji
  3. Rozpatrzenie sprawy trybu sprzedaży działki Nr 150 w Lutówku
  4. Rozpatrzenie sprawy użytkowania działki Nr wyłączenie>>
  5. Omówienie spraw bieżących
  6. Wolne wnioski i zakończenie.

Ad.1. Przewodniczący stwierdził quorum, po czym Komisja przyjęła jednogłośnie zaproponowany porządek posiedzenia.

Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 34/2004 ze swojego ostatniego posiedzenia w dniu 10 listopada 2004r.

Ad.3. Komisja przystąpiła do rozpatrzenia sprawy Pani         tj. wypracowania stanowiska w sprawie trybu sprzedaży działki Nr 150 w Lutówku.

Na wstępie Pan Cyganek zapytał o tryb przekazania przedmiotowej działki.
Pani Mizdalska poinformowała, iż działka była własnością Skarbu Państwa (AWRSP) w zarządzie kuratorium, następnie została skomunalizowana.  Pan Kołsut nadmienił, iż początkowo na działki będące w zarządzie kuratorium nie były zawierane umowy dzierżawy, zawieranie umów nastąpiło dopiero po skomunalizowani działek.
Pan Cyganek zapytał Panią Mizdalską, czy Pani Zagozda użytkowała działkę przed komunalizacją. Pani Mizdalska stwierdziła, iż chyba tak, chociaż nie była już nauczycielem. Dopiero jednak po komunalizacji zwróciła się o zawarcie formalnej umowy dzierżawy.
Pan Wagner zauważył, iż Komisja rozpatrując sprawę Pani Zagozdy powinna opierać się przede wszystkim na zgromadzonej dokumentacji.
Pani Mizdalska dodała, iż jeśli chodzi o kwestię przedmiotowej działki pozostaje jeszcze do rozstrzygnięcia kwestia, czy gmina jest zobowiązana zwrócić Pani Zagoździe koszty poniesione za nasadzenie na działce plantacji świerków. Pan Cyganek w związku z powyższym zapytał, czy w umowie dzierżawy została unormowana sprawa nasadzeń świerków. Pani Mizdalska stwierdziła, iż chyba nie.

Pan Cyganek zapytał, iż zasadnym jest również stwierdzenie, czy w kompetencji ówczesnego kierownika Ref. Oświaty było wydanie decyzji na zagospodarowanie działki. Pan Wagner zapytał natomiast, czy została zawarta umowa dzierżawy na okres 5 lat.
Pan Cyganek zwrócił uwagę na fakt, iż w projektach uchwał Rady Miejskiej w sprawie sprzedaży działki w drodze przetargu zaistniały sprzeczne informacje.  W jednym z uzasadnień jako data skomunalizowania podany jest rok 2001 natomiast w drugim figuruje rok 2000.  Pani Mizdalska wyjaśniła, iż rzeczywiście zaistniała pomyłka, datą wiążącą jest rok 2000.

Na Komisję przybyła następnie Pani         .

Pan Cyganek zapytał o tryb, w jakim Pani Zagozda użytkowała działkę Nr 150 w Lutówku.
Pani            poinformowała, iż w 1991r. działka została przydzielona jej do bezpłatnego użytkowania jako nauczycielowi. Natomiast przed 1991r. działka była odłogowana, cześć była pokryta samosiejką. Nadmieniła, iż działkę dostała do użytkowania na wniosek złożony w październiku 1991r. Czynsz dzierżawny płaciła natomiast od momentu podpisania formalnej umowy dzierżawy tj. od 2000r. Dodała, iż nauczycielem była do 1999r.
Pan Cyganek zapytał o czas użytkowania pomiędzy rokiem 1996 a rokiem 2000. Pani         odpowiedziała, iż w w/w okresie czasu ciągle użytkowała działkę.
Pan Cyganek zapytał o czas w jakim odbyło się nasadzenie świerków. Pani          odpowiedziała, iż nie pamięta dokładnie daty, nie mnie jednak była wtedy jeszcze nauczycielem. Podstawą do nasadzeń była decyzja wydana przez ówczesnego Kierownika Referatu Oświaty Pana Tadeusza Sucharskiego.
Pan Herder zapytał, dlaczego Pani          posadziła długoletnią plantację, skoro decyzja wydana przez Kierownika Oświaty opiewała jedynie na możliwość 5-letniego zagospodarowania działki. Pani         w ówczesnym czasie kierowała się ogólnym pomysłem na zagospodarowanie działki.
Pan Cyganek zapytał o dalszy okres użytkowania działki tj. od 2002 do 2004r.
Pani          stwierdziła, iż cały ten okres nadal użytkowała działkę, bez opłacania czynszu.
Pan Herder zapytał, czy po zakończeniu umowy dzierżawy z gminą w 2002r. Pani             zwróciła się z wnioskiem o przedłużenie umowy dzierżawy.
Pani         powiedziała, iż zwróciła się z takim wnioskiem, zanim skończyła się poprzednia umowa. W międzyczasie otrzymała pismo od Burmistrza nakazujące dokonania wycięcia świerków, w związku z tym iż na działce przewidywana jest budowa pola namiotowego.  W wyniku tego pisma wystąpiła z wnioskiem o kupno działki.
Pani         poinformowała, iż nie podpisała zaproponowanej nowej umowy dzierżawy, gdyż jej zdaniem zaistniała zła wola urzędników, nawet podczas posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej była mowa o sprzedaży działki.
Pani          potwierdziła, iż obecnie zamierza kupić przedmiotową działkę.

Pani             poinformowała, iż obecnie toczy się rozprawa administracyjna w sprawie trybu sprzedaży działki (data rozprawy - 29IX). Zaproponowała ugodę tj. możliwość nabycia działki w drodze przetargu ograniczonego. Jak do tej pory nie otrzymała na swoja propozycję żadnej odpowiedzi. W związku z powyższym zwróciła się do Komisji o zbadanie postępowania administracyjnego administracyjnego sprawie trybu możliwości nabycia działki.

Komisja stwierdziła, iż może zbadać sprawę, po złożeniu formalnego, pisemnego wniosku w tej sprawie.

Komisja podziękowała przedstawicielom Referatu Gospodarki Komunalnej jak i Pani            za złożone wyjaśnienia.

Komisja, podsumowując dyskusję, stwierdziła iż w związku ze skomplikowaną materią w sprawie zagospodarowania działki Nr 150 w Lutówku – zapozna się szczegółowo z całością dokumentacji w tej sprawie, zwracając szczególną uwagę na zapisy Aktu Notarialnego (umowy nieodpłatnego przekazania nieruchomości) z dnia 15 marca 2000r. Rep. A Nr 1370/2000 oraz na postanowienia wynikające z Karty Nauczyciela.
Komisja postanowiła, iż dokończy sprawę na swoich kolejnych posiedzeniach.      

Ad.4. Na wstępie tego punktu Pan Cyganek przedstawił odpowiedź na pismo Komisji do Burmistrza w sprawie zagospodarowania działki Nr 224/4 przy ul. Polnej w sposób niezgodny z umową dzierżawy (wzniesienie ogrodzenia i nasadzenie świerków bez pisemnej zgody wydzierżawiającego). Z odpowiedzi wynika, iż dzierżawca, czyli Pan          przedstawi projekt zagospodarowania terenu celem doprowadzenia do zgodności ze stanem prawnym.

Komisja następnie spotkała się z Panem           celem uzyskania wyjaśnień wyjaśnień sprawie zagospodarowania w/w działki.
Na wstępie Pan          uzyskał od Komisji informację, iż sprawa zagospodarowania działki była rozpatrywana na wniosek sąsiadki Pana          , Pani          .

Pan             wyjaśnił następnie, iż działkę zagospodarował zgodnie z ustnymi ustaleniami przeprowadzonymi z Zastępcą Burmistrza. W zamian za zlikwidowanie składu nieczystości, którymi pokryta była działka, zobowiązał się postawić ogrodzenie oraz nasadzić świerki. Nadmienił, iż postawione ogrodzenie nie posiada fundamentów. Ponadto Społeczny Komitet ul. Polnej posadził na działce drzewa jarzębinowe. W uporządkowanie działki wniesiono zarówno fundusze jak i społeczny wysiłek.
Pan Kolsut stwierdził, iż nie posiadał wiedzy o ustnych uzgodnieniach dzierżawcy z Zastępcą Burmistrza. Jego zdaniem można doprowadzić umowę na stanu legalizującego nakłady wniesione przez Pana            .
Pan Cyganek powiedział, iż jedynym problemem stwierdzonym przez Komisję Rewizyjną był fakt nie posiadania przez Pana             pisemnego zezwolenia wydzierżawiającego na zasadzenie świerków i wzniesienie ogrodzenia.
Pan Cyganek zapytał, czy istnieje możliwość przeznaczenia działki pod zabudowę mieszkalną. Pan Kołsut odpowiedział, iż gmina wykluczyła taką możliwość.

Komisja, stwierdzając, iż rzeczywiście nowe zagospodarowanie działki zdecydowanie zmieniło jej estetykę na korzyść –  stwierdziła, iż Pan           powinien doprowadzić (w uzgodnieniu z samorządem mieszkańców i Komisją Gospodarki Komunalnej Rady Miejskiej) do usankcjonowania prawnego obecnego zagospodarowania w/w działki.

Komisja postanowiła również zwrócić się do Zastępcy Burmistrza, czy rzeczywiście doszło pomiędzy nim a dzierżawcą do ustnych uzgodnień uzgodnień sprawie zagospodarowania działki przy ul. Polnej.

Ad.5. W bieżących sprawach Komisja postanowiła, iż w miesiącu grudniu przeprowadzi kontrolę w Sępoleńskim Domu Kultury.
Szczegółowy harmonogram kontroli zostanie w późniejszym czasie. Wstępnie Komisja zasugerowała następujące tematy:

  • analiza rozliczeń finansowych za bale sylwestrowe
  • analiza zatrudnienia
  • analiza zużycia wody
  • analiza rozliczeń za użytkowanie pomieszczeń przez organizacje społeczne
  • analiza kosztów za media w mieszkaniu prywatnym w gmachu SDK

Ad.6. W wolnych wnioskach Komisja ustaliła, iż następne posiedzenie odbędzie w dniu 2 grudnia a jego tematami będą

  • dalsze czynności w sprawie Pani       
  • omówienie projektu budżetu gminy na 2005r.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie.

Przewodniczący Komisji
Tomasz Cyganek

protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (29 listopada 2004)
Opublikował: Tomasz Dix (13 marca 2005, 17:12:51)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (7 kwietnia 2023, 10:21:32)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1263