Protokół Nr 28/2012 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 13 września 2012r.


Protokół Nr 28/2012
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
w dniu 13 września 2012r.
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – Stanisław Rohde;
2. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 – Edmund Rózga;
3. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 – Stanisław Gustyn;
4. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Julita Zwiefka.
5. Wnioskodawca, mieszkaniec Gminy – ……………….. 
 
 
   Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia;
3. Omówienie realizacji wniosków wysuniętych na poprzednich posiedzeniach Komisji;
4. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot. wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy do
    Rypińskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego;
5. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot. nabycia na mienie komunalne nieruchomości
    położonej w Radońsku;
6. Opinia Komisji w sprawie użyczenia Ośrodkowi Pomocy Społecznej pomieszczeń przy ul.
    Kościuszki 5/3;
7. Opinia Komisji w sprawie możliwości przejęcia dróg wewnętrznych w Piasecznie;
8. Opinia Komisji w sprawie możliwości budynku gospodarczego przy ul. Chopina;
9. Opinia Komisji w sprawie umożliwienia bezpiecznego przejazdu ulicą Brzozową;
10. Informacja w sprawie lokalizacji przejścia dla pieszych przy ul. Nowy Rynek;
11. Opinia Komisji w sprawie możliwości wykupu działki Nr 273/6;
12. Opinia Komisji w sprawie możliwości wykonania schodów w budynku przy Placu Wolności 7;
13. Opinia Komisji w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych: ul. Plac Wolności 13/1, ul. Średnia
      3/3;
14. Opinia Komisji w sprawie możliwości ustawienia reklamy na placu zabaw „Sezam”;
15. Opinia Komisji w sprawie możliwości wykupu gruntu na poszerzenie posesji przy Osiedlu
      Leśnym;
16. Wolne wnioski i zakończenie.
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu sierpniu br.
 
Ad.3. Pani Julita Zwiefka przedstawiła Komisji informację w zakresie realizacji wniosków wysuniętych na dwóch poprzednich posiedzeniach. Pani Miczko zapoznała Komisję również z pisemną odpowiedzią na wnioski Komisji z miesiąca lipca przygotowaną przez Referat Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu   (pisemne odpowiedzi w w/w zakresie stanowią załączniki do niniejszego protokołu).
 
Komisja przyjęła informację do wiadomości.   
 
Ad.4. Pani Julita Zwiefka przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Sępólno Krajeńskie do Spółki i wniesienie nieruchomości stanowiącej własność Gminy Sępólno Krajeńskie jako aport do Rypińskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego sp. z o.o. w Rypinie.
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały.
 
Ad.5. Pani Julita Zwiefka przedstawiła Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie nabycia na mienie komunalne nieruchomości położonej w Radońsku.
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały.
 
Ad.6. Pani Julita Zwiefka przedstawiła Komisji sprawę możliwości  użyczenia pomieszczeń dla Ośrodka Pomocy Społecznej w budynku przy ulicy Kościuszki 5/3 z przeznaczeniem zagospodarowania ich przez dzieci, które powracają po opuszczeniu placówek wychowawczo – opiekuńczych.
 
Komisja zasugerowała jednogłośnie, aby budynek pozostawić w gestii Gminy z jednoczesnym przeznaczeniem pomieszczeń na wskazany cel, bez konieczności użyczenia pomieszczeń dla Ośrodka Pomocy Społecznej.   
 
 
Ad.7. Pani Julita Zwiefka przedstawiła Komisji opinię radcy prawnego w sprawie możliwości przejęcie przez Gminę dróg wewnętrznych w Piasecznie powstałych w wyniku podziału gruntów zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.  
 
Komisja wstępnie, oprócz radnego Dudka, opowiedziała się przeciwko przejęciu dróg wewnętrznych, jednak wobec braku stanowiska lokalnej społeczności Komisja skierowała wniosek do zaopiniowania przez Radę Sołecką Sołectwa Piaseczno.     
 
Ad.8. Pani Julita Zwiefka przedstawiła Komisji wniosek Pana …………….. w sprawie możliwości budowy budynku gospodarczego na granicy działek Nr 844 i 854 przy ulicy Chopina.
 
Komisja przełożyła rozpatrzenie wniosku na swoje kolejne posiedzenie – do czasu uzyskania w tej sprawie stanowiska właścicieli posesji przylegających do posesji wnioskodawcy.
 
Ad.9. Pani Julita Zwiefka przedstawiła Komisji wniosek Pana ………………… w sprawie umożliwienia bezpiecznego przejazdu ulicą Brzozową.  
 
Sprawę przedstawił obecny na posiedzeniu Pan ………….. Poinformował, że wniosek związany jest z istnieniem na ulicy Brzozowej skrzyżowania drogi utwardzonej z nieutwardzoną, wielu kierowców traktuje skrzyżowanie jako równorzędne, wymuszając pierwszeństwo przy włączaniu się do ruchu, co może doprowadzić do kolejnych kolizji drogowych.      
 
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za ustawieniem na w/w ulicy dwóch znaków drogowych z napisem „droga z pierwszeństwem przejazdu’’ – celem poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
 
Ad.10. Pani Julita Zwiefka poinformowała Komisję z propozycjami lokalizacji przejść dla pieszych w obrębie ulicy Nowy Rynek.
 
Komisja jednogłośnie opowiedziała się za lokalizacją dwóch przejść dla pieszych w obrębie w/w ulicy tj. na wysokości posesji Nr 4 (na drodze powiatowej przy Przedszkolu Nr 1) i na wysokości posesji Nr 14 (na drodze gminnej przy zakładzie fryzjerskim).          
 
Ad.11. Pani Julita Zwiefka przedstawiła Komisji wniosek Pana ………….. w sprawie możliwości działki Nr 273/6 przy ulicy Wodnej.
 
Komisja, w związku ze swoimi uprzednimi ustaleniami przeprowadzonymi podczas wizji lokalnej w miesiącu lipcu,  jednogłośnie opowiedziała się za odłożeniem rozpatrzenia wniosku do czasu rozebrania gminnego budynku gospodarczego znajdującego się w obrębie działki.
 
Ad.12. Pani Julita Zwiefka przedstawiła Komisji wniosek Państwa ……………… w sprawie możliwości wykonania schodów w budynku przy Placu Wolności 7.
 
Komisja zaopiniowała wniosek jednogłośnie pozytywnie, z zaznaczeniem aby budowane schody nie wykraczały poza obrys budynku.
   
Komisja, w związku z planowanymi przez Pana …………… pracami w fundamencie budynku, zasugerowała również aby przebiegały one zgodnie ze sztuką budowlaną.            
 
Ad.13. Komisja zapoznała się z dwoma wnioskami najemców w sprawie możliwości wykupu lokali mieszkalnych w Sępólnie Krajeńskim przy ulicy Plac Wolności 13/1 i przy ulicy Średniej 3/3.   
 
Komisja zaopiniowała pozytywnie wniosek dot. sprzedaży lokalu mieszkalnego przy Placu Wolności 13/1, wstrzymała natomiast rozpatrzenie wniosku dot. lokalu mieszkalnego przy ul. Średniej 3/3.    
Komisja, w związku z zaistniałymi wątpliwościami, zwróciła się o pozyskanie opinii radcy prawnego w zakresie zasad sprzedaży mieszkań dla wnioskodawców, którzy złożyli swoje wnioski właśnie przed dniem 30 czerwca 2012r. a ze względów losowych nie zdążyli wykupić mieszkań przed wejściem w życie znowelizowanej uchwały Rady Miejskiej w sprawie zasad wykupu lokali mieszkalnych ich najemcom  - tj. czy sprzedaż powinna nastąpić na starych czy nowych zasadach.                            
Komisja postanowiła, że powróci do sprawy na swoim kolejnym posiedzeniu w miesiącu październiku.
 
Ad.14. Pani Julita Zwiefka przedstawiła Komisji wniosek P.H.U.P. „Duet” w sprawie możliwości ustawienia reklamy na placu zabaw „Sezam”.
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie przedstawiony wniosek, ustawienie reklamy powinno nastąpić zgodnie z obowiązującymi przepisami.                 
 
Ad.15. Pani Julita Zwiefka przedstawiła Komisji wniosek Pani ………….. w sprawie możliwości wykupu gruntu na poszerzenie posesji przy Osiedlu Leśnym 7.
 
Komisja postanowiła rozpatrzyć wniosek na swoim kolejnym posiedzeniu po uzupełnieniu go o dokumentację fotograficzną, celem stwierdzenia czy uprzednia sprzedaż mieszkania nastąpiła po obrysie budynku.  
 
Ad.16. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Rózga zwrócił się o uzupełnienie brakujących liter na tablicy informacyjnej z nazwą wsi Chmielniki znajdującej się w obrębie ulicy Targowej przy bazie PKS;
- Pan Rózga zasygnalizował sprawę konieczności usytuowania dodatkowej lampy oświetleniowej na placu zabaw „Sezam”, nadmienił że ta kwestia była poruszana już trzy lata temu;
- Pan Rózga zwrócił się o wystosowanie pisma do właścicieli posesji przy ulicy Targowej i Wyspiańskiego zobowiązującego ich do usunięcia istniejących tam zachwaszczeń (m.in. w obrębie posesji Pana ……………, którego wniosek był omawiany podczas posiedzenia);
- Pan Rózga zasygnalizował sprawę pojemników na odzież wystawianych przez Polski Czerwony Krzyż, podobno miały zostać usunięte już w lutym, panuje wokół nich nieporządek.  Pani Zwiefka powiedziała, że Burmistrz zadecydował o postawieniu pojemników i podpisaniu umowy na utrzymywanie porządku wokół nich przez Zakład Transportu i Usług;  
- Pan Rózga zawnioskował o demontaż szpecącej, nieużywanej ubikacji znajdującej się na terenie byłego targowiska przy ulicy Targowej;     
- Pani Wańke zwróciła się o zorganizowanie i nagłośnienie wywozu zużytych wielkogabarytowych sprzętów gospodarstwa domowego z terenów wiejskich (lodówki, pralki itp.);
- Pan Dudek zawnioskował o możliwość ustawienia tablic informacyjnych wskazujących wjazd na Osiedle Słowackiego, podobnie jak przy wjeździe na Osiedle Jana Pawła II. Pani Zwiefka wyjaśniła, że Osiedle Jana Pawła II, właśnie jako osiedle, zostało utworzone w drodze uchwały Rady Miejskiej, Osiedle Słowackiego zawiera słowo „osiedle” tylko w nazwie, jest natomiast ulicą, wobec czego ewentualne oznakowanie tablicami z nazwą „Osiedle Słowackiego” będzie możliwe po formalnym nadaniu nazwy osiedla w drodze uchwały Rady Miejskiej. Pan Dudek, po wyjaśnieniach, podtrzymał swoją propozycję. Nawiązując do nazw ulic, Pani Zwiefka zwróciła się do Pana Rózgi, aby na samorządzie mieszkańców wstępnie poruszyć sprawę nazewnictwa nowych ulic, które powstaną w związku ze zmianą granic miasta (w kierunku Kawli i Wiśniewy);
- Pan Dudek zwrócił się o wyjaśnienie zasad funkcjonowania punktu sprzedaży węgla znajdującego się w obrębie byłych biurowców „Haste”, nadmieniając że zaistniały w tej sprawie protesty okolicznych mieszkańców, którzy skarżą się na pył węglowy unoszący się do ich mieszkań;    
- Pan Dudek zwrócił się do radnych, aby nie poruszali drobnych spraw podczas Sesji Rady Miejskiej, powinny one być rozpatrywane w mniejszych gremiach, takich jak posiedzenie Komisji;
- Pan Dudek zwrócił się o wyjaśnienie, jak zostały zrealizowane wnioski z wyjściowej komisji w miesiącu maju tego roku;  
- Pani Miczko zasygnalizowała problem braku sprzątania z ulic miasta i terenów posesji słomy wypadającej z samochodów przewożących ją do kotłowni miejskiej; 
- Pani Miczko zwróciła uwagę na śmieci zalegające na ulicy Hallera we włazach do piwnic budynków wspólnot mieszkaniowych;  
- Pan Drogowski zakwestionował sposób sporządzonej dokumentacji fotograficznej, z której nie wynika zasadność ustawienia barierki ochronnej na ulicy Studziennej, pomimo faktycznego istnienia problemów z parkowaniem samochodów, zdjęcie zostało zrobione w nieodpowiednim momencie. Komisja potwierdziła istnienie zagrożenia w ruchu drogowym w tym miejscu wskazano potrzebę rozwiązania tej sprawy np. poprzez ustawienie bloczków;
- Pan Gustyn poruszył sprawę wybijającego szamba przy posesji Pana ……………, należałoby tam dokonać podłączenia do kanalizacji w ulicy Baczyńskiego;
- Pan Gustyn zwrócił uwagę na konieczność odsłonięcia przesłoniętych gałęziami drzew znaków drogowych przy wyjeździe z Osiedla Leśnego, przy posesji Pana Kurzyńskiego i na ul. BowiD przy byłym CPN-ie.
- Pan Gustyn zasygnalizował konieczność prawidłowego oświetlenia drogi do domów dla dzieci wracających z wieczornych zajęć na sali gimnastycznej;   
- Pan Gustyn zawrócił uwagę na konieczność bieżącego wykaszania chwastów na ulicy Spadowej.
- Pani Miczko zapytała, kiedy zostanie rozebrany ceglany budynek przy ul. Wodnej. Pani Zwiefka poinformowała, że nadzór budowlany określił termin na okres od września do kwietnia przyszłego roku;   
- Pani Miczko zawnioskowała o ponowne wykoszenie skarpy przy ulicy Podgórnej.
                                       
 
 
         Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.      
 
 
                                                                               Przewodnicząca Komisji                                 
                                                                                         Anna Miczko
 
 
protokołował:
Tomasz Dix 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (13 września 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (19 października 2012, 11:36:33)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1333