Protokół Nr 21/08 z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 26 marca 2008r.


 
Protokół Nr 21/08
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 26 marca 2008r.
 
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności.
 
Przedmiotem Komisji była kontrola ochotniczych straży pożarnych w wybranych przez Komisje miejscowościach.  W kontroli uczestniczyli również:
1.     Radny Edmund Rózga
2.     Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich Bogumiła Bławat
Kontrola objęła poniższe jednostki:
1.     Ochotniczą Straż Pożarną w Wałdowie
2.     Ochotniczą Straż Pożarną w Lutowie
3.     Ochotniczą Straż Pożarną w Iłowie
4.     Ochotniczą Straż Pożarną w Lutówku
 
Po dokonaniu kontroli:
Stwierdzono, co następuje:
Ad.1. OSP Wałdowo
1. Konieczność uzupełnienia braków w ogrodzeniu terenu jednostki (kwestia siatki ogrodzeniowej).
2. Rozważenie możliwości pomniejszenia zbędnych gruntów jednostki poprzez ich wystawienie na sprzedaż (ewentualnie pozyskane środki należy przeznaczyć na remont świetlicy) 
3. Konieczność naprawy drzwi prowadzących do sanitariatu, mieszczącego się obok świetlicy
4. Konieczność zmiany bądź modernizacji systemu ogrzewania w świetlicy (wadliwy system wentylacji w piecu węglowym).
5. Konieczność wymiany bądź uszczelnienia okien w budynku świetlicy(kwestia braku okapów).
 
Ad.2. OSP Lutowo
1. Konieczność uszczelnienia ogrodzenia wokół basenu p/poż. (odpowiednie „naciągnięcie” siatki ogrodzeniowej). W/w temat powinien zostać również przeanalizowany przez tamt. Rade Sołecką (w kwestii wandalizmu niszczenia siatki przez mieszkańców).
 
Ad.3. OSP Iłowo
1.Konieczność odnowienia pomieszczenia remizy (wewnątrz)
2. Doprowadzenie motopomp do stanu gotowości bojowej
    
Ad.4. OSP Lutówko
1.Oczyszczenie samochodu, celem doprowadzenia go do gotowości bojowej (dot. w szczególności oczyszczenia węży strażackich)
 
Ponadto stwierdzono, w całości kontrolowanych jednostek OSP:
1.     Konieczność renowacji pomieszczeń (dot. w szczególności odmalowania obiektów).        
2.     Umieszczenie tabliczek na remizach, na których znajdzie się informacja o miejscu składowania kluczy do siedziby jednostki (nie dotyczy Lutowa)
 
 
Komisja, po dokonaniu kontroli, w wolnych wnioskach zobowiązała Kierownika Referatu Organizacyjnego do rozpoznania i wypracowania, w uzgodnieniu z radcą prawnym,  stosownego stanowiska w sprawie formalnego ustalenia wysokości abonamentu dla Przewodniczącego Rady Miejskiej dot. korzystania z przyznanego mu służbowego telefonu komórkowego.  
 
 
     Po wyczerpaniu tematów Przewodniczący zakończył posiedzenie 
 
 
 
                                                                         Przewodniczący Komisji
                                                                               Janusz Tomas
 
protokołował:
Tomasz Dix
 
   
 
 
                                                                                       Sępólno Kraj. 2008.04.07.
 
Komisja Budżetu
i Handlu Rady Miejskiej
Nr Or. 0063-2/21/08
 
 
                                                                      Burmistrz Sępolna Kraj.
 
 
         Komisja Budżetu i Handlu w dniu 26 marca przeprowadziła kontrolę  jednostek ochotniczych straży pożarnych. 
 
 
Przedmiotem Komisji była kontrola ochotniczych straży pożarnych w wybranych przez Komisje miejscowościach. 
Kontrola objęła poniższe jednostki:
1.     Ochotniczą Straż Pożarną w Wałdowie
2.     Ochotniczą Straż Pożarną w Lutowie
3.     Ochotniczą Straż Pożarną w Iłowie
4.     Ochotniczą Straż Pożarną w Lutówku
 
Po dokonaniu kontroli:
Stwierdzono, co następuje:
Ad.1. OSP Wałdowo
1. Konieczność uzupełnienia braków w ogrodzeniu terenu jednostki (kwestia siatki ogrodzeniowej).
2. Rozważenie możliwości pomniejszenia zbędnych gruntów jednostki poprzez ich wystawienie na sprzedaż (ewentualnie pozyskane środki należy przeznaczyć na remont świetlicy) 
3. Konieczność naprawy drzwi prowadzących do sanitariatu, mieszczącego się obok  świetlicy.
4. Konieczność zmiany bądź modernizacji systemu ogrzewania w świetlicy (wadliwy system wentylacji w piecu weglowym).
5. Konieczność wymiany bądź uszczelnienia okien w budynku świetlicy(kwestia okapów).
 
Ad.2. OSP Lutowo
1. Konieczność uszczelnienia ogrodzenia wokół basenu p/poż. (odpowiednie „naciągnięcie” siatki ogrodzeniowej). W/w temat powinien zostać również przeanalizowany przez tamt. Rade Sołecką (w kwestii wandalizmu – niszczenie siatki przez mieszkańców).

 
Ad.3. OSP Iłowo
1.Konieczność odnowienia pomieszczenia remizy (wewnątrz)
2. Doprowadzenie motopomp do stanu gotowości bojowej
 
     Ad.4. OSP Lutówko
1.Oczyszczenie samochodu, celem doprowadzenia go do gotowości bojowej (dot. w szczególności oczyszczenia węży)
 
 
Ponadto stwierdzono, w całości kontrolowanych jednostek OSP:
5.     Konieczność renowacji pomieszczeń (dot. w szczególności odmalowania obiektów).       
6.     Umieszczenie tabliczek na remizach, na których znajdzie się informacja o miejscu składowania kluczy do siedziby jednostki (nie dotyczy Lutowa)
 
 
Proszę o rozpoznanie w/w wniosków i udzielenie stosownej odpowiedzi.
 
 
 
                                                                         Przewodniczący Komisji
                                                                                Janusz Tomas

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (26 marca 2008)
Opublikował: Administrator (8 grudnia 2008, 08:45:40)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1083