NULL string(0) ""

Uchwała nr XXXIX/315/06RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIMz dnia 26 stycznia 2006w sprawie: ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sępólno KrajeńskieNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz. 1806,z 2003r. Nr 80, poz.717 i Nr 162, poz.1568 , z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poa. 1203, z 2005r. Nr 172 ,poz. 1441, Nr 175, poz. 1457) oraz art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622 z 1997r. Nr 121, poz. 770, Nr 60, poz. 369 , z 2000r. Nr 22, poz.272, z 2001r. Nr 100, poz.1085, Nr 154, poz. 1800, z 2002r. Nr 113, poz.984, z 2003r. Nr 7, poz.78, z 2004r. Nr 96, poz.959, Nr 173, poz. 1808, z 2005r. Nr 85, poz. 729, Nr 175, poz.1458), uchwala się , co następuje :

Uchwała nr XXXIX/315/06
RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM
z dnia 26 stycznia 2006


w sprawie: ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sępólno Krajeńskie

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz. 1806,z 2003r. Nr 80, poz.717 i Nr 162, poz.1568 , z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poa. 1203, z 2005r. Nr 172 ,poz. 1441, Nr 175, poz. 1457) oraz art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622 z 1997r. Nr 121, poz. 770, Nr 60, poz. 369 , z 2000r. Nr 22, poz.272, z 2001r. Nr 100, poz.1085, Nr 154, poz. 1800, z 2002r. Nr 113, poz.984, z 2003r. Nr 7, poz.78, z 2004r. Nr 96, poz.959, Nr 173, poz. 1808, z 2005r. Nr 85, poz. 729, Nr 175, poz.1458), uchwala się , co następuje :


§1. Ustala się  regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy  Sępólno Krajeńskie stanowiący załącznik do  uchwały.

§ 2. Traci moc  Uchwała nr XLIV/436/2002r. Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim  z dnia  17 czerwca 2002r.  W sprawie ustalenia szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sępólno Krajeńskie (Dz.Urz.Woj. Kuj-Pom. z 2002r. Nr 99, poz. 2032).

§ 3. Wykonanie uchwały zlecić  Burmistrzowi .

§ 4. Uchwała w wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego.
 
Uzasadnienie do uchwały Nr XXXIX /315/06
Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim
z dnia 26 stycznia 2006r. 

Art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622 ze zm.)   nałożył na gminy obowiązek określenia szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy zawartych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy  Sępólno Krajeńskie .
Ponadto, zgodnie z treścią art. 10 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2005 r. Nr 175, poz. 1458), rada miejska  w terminie do dnia 13 stycznia 2006 r. obowiązana była uchwalić nowy regulamin, uwzględniając wymogi określone przez ustawodawcę.
Projekt niniejszej uchwały został zaopiniowany przez Komisję Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego i Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska.

załącznik   do  Uchwały  Nr 
Rady Miejskiej   w   Sępólnie Kraj.
z dnia  26stycznia                                                                                                         2006r.

Regulamin  utrzymania  czystości  i  porządku  na  terenie  gminy  Sępólno Krajeńskie
Rozdział  I
Postanowienia  ogólne
§  1.   Regulamin  określa  szczegółowe  zasady  utrzymania  czystości i porządku  na  terenie  nieruchomości  znajdujących  się  w  gminie Sępólno Krajeńskie dotyczące :
1.wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenach nieruchomości
2.rodzaje  minimalnej pojemności urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych. Warunku rozmieszczania tych urządzeń i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.
3.częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego.
4.maksymalnego poziomu odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dopuszczonych do składowania na składowiskach odpadów.
5.innych wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości wynikających z gminnego planu gospodarki odpadami.
6.obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe , mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku.
7.wymagań utrzymania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach.
8.obszarów obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzenia.
 
Rozdział   II
Wymagania  w zakresie utrzymania  czystości  i porządku  na  terenach  nieruchomości.
§  2. 1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do utrzymywania czystości i porządku oraz 
          należytego stanu sanitarno-higienicznego nieruchomości.
Powstające na terenie  nieruchomości odpady komunalne, w tym powstające w gospodarstwach domowych, przed  ich zgromadzeniem  w pojemnikach na odpady  na terenie nieruchomości,  należy  poddać segregacji mającej  na celu  oddzielne gromadzenie odpadów niebezpiecznych, odpadów wielkogabarytowych i odpadów z remontów oraz selektywną zbiórkę odpadów komunalnych nadających się do odzysku i  ich optymalne przygotowanie do  transportu do  miejsc  dalszego odzysku  lub  unieszkodliwiania.
Wyselekcjonowane frakcje  odpadów komunalnych , nadające się  do odzysku  i dalszego wykorzystania  należy umieszczać odrębnie w przeznaczonych  do  tego  celu  i oznakowanych  specjalnie  pojemnikach  do  segregacyjnej zbiórki odpadów komunalnych.
Zabrania  się  umieszczania  wymieszanych odpadów komunalnych w pojemnikach do segregacyjnej zbiórki surowców wtórnych  oraz  odpadów  innych  niż  rodzaj  frakcji opisanej na pojemniku.
Odpady organiczne powstałe w gospodarstwach domowych można poddać procesowi kompostowania  na swojej działce z przeznaczeniem do własnego wykorzystania kompostu
w warunkach  nie stwarzających uciążliwości dla terenów sąsiednich.
Odpady niebezpieczne powstające w odpadach komunalnych  gospodarstw domowych /baterie i akumulatory, lakiery, farby, świetlówki  itp./  należy  wydzielać  z powstających odpadów  komunalnych. Odpady  te należy zwracać do punktów ich zbiórki, np. odpowiednich hurtowni lub wrzucać do oznakowanych pojemników rozmieszczonych   u odbiorcy odpadów.
Odpady  wielkogabarytowe / meble, wymienione  drzwi/ należy gromadzić odrębnie od pozostałych  odpadów komunalnych wyłącznie w miejscu do  tego wyznaczonym.
Odpady z remontów nieruchomości należy gromadzić odrębnie od  pozostałych odpadów komunalnych, wyłącznie w kontenerach przeznaczonych  do gruzu z remontu.
§ 3. 1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych 
           zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości i bezpośrednio przy  jej
           granicy.
  2. Obowiązek czyszczenia chodnika ze śniegu i lodu winien być  zrealizowany poprzez 
      usunięcie  śniegu w miejsce nie powodujące zakłóceń w ruchu pieszym  lub pojazdów  i 
    podjęcie  działań mających  na celu likwidację śliskości  chodnika.
  3. Zakazuje  się zgarniania śniegu, lodu  lub innych  zanieczyszczeń z chodnika  na  jezdnię  lub
    zieleń  przyuliczną.
  4. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do systematycznego sprzątania terenu nieru
    chomości, a w szczególności dojść  do budynków, punktów gromadzenia odpadów.
  5. Błoto, śnieg, lód  i  inne zanieczyszczenia uprzątnięte z przystanków komunikacyjnych
    oraz dróg publicznych należy gromadzić poza terenem przystanku komunikacyjnego w sposób
    nie utrudniający zatrzymywania się pojazdów oraz wsiadania i wysiadania pasażerów.
§ 4. 1. Mycie samochodów powinno się odbywać w miejscach do tego celu wyznaczonych.
  2. Właściciele nieruchomości mogą myć pojazdy czystą wodą na swoim  terenie pod  warunkiem że powstające ścieki odprowadzane są do kanalizacji.
    3. Naprawy samochodów powinny być przeprowadzane w specjalistycznych warsztatach.
    4. Właściciel samochodu może dokonywać doraźnych napraw związanych z bieżącą eksploatacją  pojazdu w obrębie nieruchomości pod warunkiem, że czynności te nie będą powodować   zanieczyszczeń wód i gleby  oraz  uciążliwości dla sąsiadów.
Rozdział   III
             Rodzaj i minimalna pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych.  Warunki rozmieszczania tych urządzeń i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i  technicznym
§  5. 1. Do zbierania odpadów komunalnych na nieruchomości przeznacza się pojemniki, worki,
            kosze  na śmieci.
§  6. 1.Do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie nieruchomości  służą  znormalizowane
           pojemniki o pojemności  minimum   110 litrów  .
2.Do gromadzenia odpadów komunalnych na drogach publicznych służą kosze uliczne o poj.
od  5  do  30  litrów.
3.Dla  organizatora  imprezy  masowej lub zgromadzenia o charakterze  publicznym  istnieje obowiązek  zapewnienia odpowiedniej ilości urządzeń sanitarnych i pojemników na śmieci.
§  7.1. Ustala  się  minimalną  pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów
           komunalnych:
1)110  litrów    - jeśli w gospodarstwie domowym  przebywa     do  5  osób,
2)220  litrów    - jeśli  w gospodarstwie  domowym przebywa  ponad  5  osób,
3)110  litrów   - dodatkowo, jeśli  w gospodarstwie domowym  prowadzi się działalność
                 agroturystyczną   lub  przebywają  w nim osoby w sezonie turystycznym,
4)110  litrów  -  dla nieruchomości  na której  prowadzi  się  działalność  gospodarczą.
§  8   O  rodzaju  ustawionych na terenie  nieruchomości  pojemników decyduje właściciel  nieruchomości w porozumieniu z jednostką  wywozową.
§  9.1. Właściciel nieruchomości ma obowiązek utrzymania pojemników na odpady komunalne we właściwym stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, a w szczególności utrzymania ich w czystości oraz co najmniej raz na kwartał dezynfekowania.
2.Pojemniki i worki na odpady komunalne należy ustawić w miejscach łatwo dostępnych dla ich użytkowników i pracowników jednostki wywozowej w sposób nie powodujący uciążliwości dla mieszkańców i osób trzecich.
3.Pojemniki i worki powinny być ustawione w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu w miejscu specjalnie do tego wydzielonym, z wyjątkiem chodników lub innych miejsc przeznaczonych  do ruchu pojazdów samochodowych oraz pieszych, na równej powierzchni, w miarę możliwości utwardzonej, zabezpieczonej przed zbieraniem się wody i błota.

Rozdział IV
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego.
§ 10.1. Odpady komunalne stałe winny być wywożone na  gminne składowisko odpadów innych niż niebezpieczne przez odbiorcę odpadów, z częstotliwością zapewniającą właściwy stan sanitarno – porządkowy nieruchomości, nie rzadziej niż:
    a/ z nieruchomości zabudowanej budynkiem mieszkalnym – wg  potrzeb lecz nie rzadziej niż raz   w miesiącu,
    b/ z nieruchomości ,na której prowadzona jest działalność gastronomiczna lub handlowa branży spożywczej – wg   potrzeb lecz nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu,
   c/ z nieruchomości związanej z pozostałą działalnością gospodarczą – wg. potrzeb lecz nie rzadziej niż jeden raz na dwa miesiące,
     d/ z terenów ulic, placów, przystanków – jeden raz w tygodniu,
    e/ z terenów na których organizowane są imprezy masowe oraz z targowisk – niezwłocznie po zakończeniu imprezy,
     f/ z terenów cmentarzy – trzy razy w roku,
2.Właściciel nieruchomości obowiązany jest systematycznie opróżniać zbiornik na odpady płynne i nie dopuszczać do jego przepełnienia oraz do wylewania się i przenikania jego zawartości do gruntu, lecz nie rzadziej niż co dwa miesiące. Wywozu odpadów komunalnych ciekłych dokonuje się wyłącznie do punktu zlewnego oczyszczalni ścieków w Sępólnie Krajeńskim.
3.Właściciel nieruchomości usuwając stałe odpady komunalne we własnym zakresie, obowiązany jest zapewnić taki transport na wysypisko, aby nie powodować zanieczyszczenia powierzchni ziemi, powietrza, wody, a także nie stwarzać uciążliwości dla osób trzecich.
4.Odbiorca odpadów może odmówić przyjęcia odpadów na wysypisko lub oczyszczalnię ścieków jeżeli:
a/ zachodzi podejrzenie, że są to odpady inne niż komunalne, niewiadomego pochodzenia lub o nieznanym składzie,
b/ są to odpady komunalne duże zgromadzone w pojemnikach na odpady,
§ 11. Liczba pojemników na odpady i ich pojemność oraz pojemność zbiornika bezodpływowego na nieczystości ciekłe  muszą być prowadzone w sposób gwarantujący, że nie nastąpi rozkład biologiczny zgromadzonych odpadów komunalnych, przepełnienie pojemników lub wpływ nieczystości ciekłych z zbiornika bezodpływowego.

Rozdział V
Maksymalny poziom odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dopuszczonych do składowania na składowiskach odpadów.
§ 12. Ustala się maksymalny poziom odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dopuszczonych do składowania na składowiskach odpadów  20%.

Rozdział VI
Inne wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości wynikające z gminnego planu gospodarki odpadami.
§ 13.  Właściciele  nieruchomości  winni  dążyć  do  maksymalnej  segregacji  odpadów  komunalnych  w  miejscu  ich  wytwarzania.

Rozdział VII
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku.
§ 14.1. Posiadacze psów i innych zwierząt domowych obowiązani są do utrzymania ich w sposób zapewniający bezpieczeństwo osobom postronnym i zabezpieczający  przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku, w tym piaskownic dla dzieci, placów zabaw, chodników, boisk szkolnych, korytarzy, klatek schodowych i innych wspólnych części budynku, a także nie powodujący innych uciążliwości.
2.Psa należy prowadzić na smyczy. Zwolnienie ze smyczy jest dozwolone tylko w przypadkach, gdy zwierzę jest w kagańcu oraz w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi, pod warunkiem sprawowania przez posiadacza bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem.
3.Właściciel nieruchomości może zabronić wprowadzania psów na teren przeznaczony do wspólnego użytkowania, odpowiednio go oznaczając.
4.Nieruchomość na której utrzymywany jest pies należy zabezpieczyć w sposób uniemożliwiający wydostanie się zwierzęcia na zewnątrz.
5.Nie dozwolone jest wprowadzanie i wnoszenie zwierząt domowych do sklepów, lokali gastronomicznych, aptek, pomieszczeń biurowych, na place zabaw dla dzieci, na targowiska oraz do innych obiektów w których posiadacz nieruchomości wprowadzi i w widoczny sposób oznakuje taki zakaz.
6.Usuwanie zanieczyszczeń powodowanych przez zwierzęta domowe na terenach przeznaczonych do użytku  publicznego, a w szczególności z ulic, chodników, placów, parkingów, zieleńców należy do obowiązków posiadacza zwierzęcia.
7.Psy zwolnione ze smyczy bez znaczka identyfikacyjnego oraz psy pozostawione w miejscach publicznych bez dozoru / wałęsające się / mogą być chwytane i przekazywane do schroniska dla bezdomnych zwierząt.

Rozdział VIII
Wymagania utrzymania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach.
§ 15.1. Pod pojęciem utrzymania i hodowli zwierząt gospodarskich należy rozumieć wszelkie formy posiadania zwierząt gospodarskich.
2.Hodowla zwierząt powinna być usytuowana  na terenach do tego przeznaczonych w gminnym planie zagospodarowania przestrzennego i prowadzona w warunkach zapewniających przestrzeganie obowiązujących zasad zdrowotnych, sanitarnych i porządkowych, oraz nie powodować negatywnego oddziaływania na środowisko.
3.Unormowania  ust. 2 nie dotyczą :
1) płatników podatku rolnego utrzymujących się wyłącznie z rolnictwa
  2) osób, dla których utrzymanie zwierząt gospodarskich jest podstawowym źródłem utrzymania rodziny, a na chów wyrażą zgodę sąsiedzi będący stronami postępowania w rozumieniu kodeksu postępowania administracyjnego oraz burmistrz.
4. Pomieszczenia dla zwierząt gospodarskich, teren hodowli i bezpośrednie ich otocznie winny   być utrzymane w należytej czystości.
     5. Wybiegi dla zwierząt gospodarskich winny być ogrodzone w sposób uniemożliwiający   przedostanie się zwierząt poza obręb wybiegu.
       6. Zabrania się pozostawiania na otwartej przestrzeni padliny, którą należy dostarczyć do miejsc utylizacji. Obowiązek dostarczania padłego zwierzęcia do miejsc utylizacji spoczywa na właścicielu.
    7. Właściciel zwierzęcia, które zanieczyściło ulicę lub chodnik obowiązany jest do niezwłocznego uprzątnięcia zanieczyszczenia.
 
Rozdział IX
Obszary obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania.
§ 16.1. Obowiązek przeprowadzania deratyzacji ciąży na właścicielu budynków mieszkalnych, obiektów użyteczności publicznej i obsługi ludności oraz nieruchomości na których prowadzi się hodowlę zwierząt gospodarskich – w miarę potrzeb.
    2. W przypadku zagrożenia epidemiologicznego wywołanego plagą gryzoni, deratyzację przeprowadza się w uzgodnieniu z Państwowym  Powiatowym   Inspektorem Sanitarnym.
      Rozdział X
Postanowienia końcowe
§ 17.1. Nadzór nad realizacją obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu, sprawuje Burmistrz Sępólna Krajeńskiego
2. Kto nie wykonuje obowiązków określonych w niniejszym regulaminie, podlega sankcjom określonym w przepisach prawa.

 

Utraciła moc uchwałą Nr XXIX/213/13 Rady Miejskiej w Sepólnie Krajeńskim z dnia 31 stycznia 2013r. w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie  pobierz

STATUS :  NIEOBOWIĄZUJĄCA

metryczka


Opublikował: Barbara Kaplar (1 lutego 2006, 11:19:36)

Ostatnia zmiana: Mirena Frosina (11 kwietnia 2013, 10:04:41)
Zmieniono: dodano informacje o utracie mocy uchwały

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1771