Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Statutowa
Protokół nr 18/2004
Protokół nr 18/2004
z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej w Sępólnie Kraj. w dniu 16 czerwca 2004r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście w osobach:
- Waldemar Stupałkowski - Burmistrz Sępólna Kraj.
- Edward Stachowicz - Przewodniczący Rady Miejskiej
- Grażyna Kędzierska - Dyrektor Biblioteki Publicznej
- Bogumiła Olszewska - Dyrektor SDK
- Mariola Cyganek - Prezes Stowarzyszenia “Wawrzyniec”
- Leon Torraro - Kierownik Apteki przy ulicy Szkolnej 4
Porządek obrad:
- Powitanie i stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Informacja dot. przygotowań do uroczystej sesji, która odbędzie się w sierpniu 2004r. z okazji Dnia Św.Wawrzyńca.
- Informacje dot. godzin otwarcia apteki przy ulicy Szkolnej 4 ze szczególnym uwzględnieniem godzin nocnych.
- Opinia w sprawie przyjęcia programu współpracy Gminy Sępólno Kraj. z Organizacjami Pozarządowymi i innymi podmiotami działalności pożytku publicznego.
- Stanowisko Komisji w sprawie pisma Kierowców Pogotowia Ratunkowego skierowanego do udziałowców Spółki POW-MEDICA dot. sytuacji i warunków pracy w/w pracowników.
- Propozycje planu pracy Komisji na drugie półrocze.
- Wnioski i zakończenie.
Ad.1 i 2.
Po powitaniu zebranych i stwierdzeniu quorum, Pani Przewodnicząca przedstawiła porządek obrad, który został przyjęty jednogłośnie. Następnie oddała głos Burmistrzowi Sępólna Kraj.
Ad.3.
Pan Burmistrz powiedział, że uroczysta sesja z okazji Dnia Św. Wawrzyńca odbędzie się 10 sierpnia 2004r. i tą datę wpisuje się na stałe.
Pan Burmistrz zaznaczył, że nie planuje w tym dniu poruszać innych spraw.
Następnie przedstawił wszystkie procedury z tym związane i co do chwili obecnej zostało załatwione. W marcu 2004r. wystąpiono z wnioskiem do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych z prośbą o wyrażenie zgody na insygnia dla Burmistrza i Przewodniczącego Rady Miejskiej – łańcuchy oraz laska dla Przewodniczącego. Ministerstwo w powyższej sprawie odpowiedziało negatywnie. W związku z tym nie będzie laski Przewodniczącego, a sprawa łańcuchów nie jest jeszcze do końca rozpatrzona.
Natomiast jest już przygotowany projekt statuetki Św. Wawrzyńca i Dyplom, który będzie co roku wręczany osobom fizycznym lub prawnym , wcześniej zaproponowanych i zatwierdzonych przez Konwent. Propozycja składu Konwentu to Burmistrz Sępólna Kraj. jako Przewodniczący, Przewodniczący Rady Miejskiej jako z-ca Przewodniczącego i członkowie Konwentu – 2 wiceprzewodniczących Rady Miejskiej, Przewodniczący Komisji Statutowej Rady Miejskiej i Sekretarz Urzędu Miejskiego.Opracowany również został regulamin, który wraz z projektem uchwały w sprawie nagrody Św. Wawrzyńca stanie na najbliższej sesji do uchwalenia przez Radę. Prawdopodobnie do 10 sierpnia 2004r nie uda się wyłonić pierwsze osoby nagrodzone, gdyż czasu zostało niewiele.
Ponadto Pan Burmistrz chciałby, żeby w tym czasie, przez cały tydzień odbywały się imprezy poświęcone Patronowi Sepólna. Proponuje, w niedzielę t.j. 8 sierpnia na mszy św. uroczyście rozpocząć obchody związane z Dniem Św. Wawrzyńca. W tej sprawie będzie rozmawiał z Księdzem Proboszczem z Sępólna Kraj. Po południu mogą odbyć się imprezy w SDK. W sobotę t.j. 14 sierpnia odbywać się będzie II Piknik Doktora Ojboli, ściśle związany z w/w obchodami.
Pan Burmistrz prosi obecne na spotkaniu osoby reprezentujące różne instytucje o przedstawienie swoich propozycji.
Komisja nie wniosła żadnych uwag do powyższego.
Pani Dyrektor ZDK powiedziała, że może być problem ze zorganizowaniem występów dziecięcych, gdyż jest to okres wakacji i wyjazdów poza Sępólno Kraj.
Po krótkiej dyskusji Pani Przewodnicząca zaproponowała powołać zespół roboczy, który przygotuje w najbliższym czasie scenariusz obchodów i imprez towarzyszących. Proponuje, żeby w skład zespołu weszli przedstawiciele Radnych Miejskich, Dyrektorzy SDK, Biblioteki Publicznej oraz przedstawiciele instytucji i organizacji pozarządowych. Pierwsze spotkanie tego zespołu proponuje na dzień 22 czerwca na godz. 13-tą w USC w Urzędzie Miejskim.
Wszysce zebrani wyrazili zgodę na powyższe propozycje.
Na tym zakończono punkt 3.
Ad.4.
W tym punkcie Pani Przewodnicząca poruszyła sprawę godzin otwarcia apteki przy ulicy Szkolnej 4. Wyjaśniła, iż podstawowym warunkiem wyrażenia zgody przez Komisję na uruchomienie nowej apteki przy ulicy Szkolnej 4. była zgoda i zobowiązanie Pana Brózdy- właściciela apteki na prowadzenie jej przez całą dobę. Do pewnego czasu warunek ten był spełniony. Obecnie coraz więcej osób narzeka na brak dostępu do w/w apteki w godzinach nocnych. Czy powyższą sprawę mógłby wyjaśnić obecny dzisiaj na spotkaniu Pan Kierownik apteki?
Pan Leon Torraro powiedział, że jest w zastępstwie Pana Brózdy, który nie mógł dzisiaj uczestniczć w spotkaniu. Trudno więc jest się odnieść do tego. Prawdą jest, że obecnie apteka nie dyżuruje w godzinach nocnych, gdyż koszty utrzymania są zbyt wysokie, a w ciągu jednego tygodnia realizowano 1-2 recepty. Ponadto uważa, że jeżeli na terenie Gminy są 3 apteki to wszystkie one powinny pełnić dyżury nocne. Zgodnie z ustawą, jeżeli na danym terenie jest więcej niż 2 apteki powinny być już określone dyżury. Jedna apteka nie jest sama w stanie to udźwignąć. Proponuje, żeby zaprosić wszystkich właścicieli aptek i powyższy problem wspólnie rozwiązać.
Pani Przewodnicząca jeszcze raz zaznaczyła, że to było zobowiązanie Pana Brózdy, który od samego początku wiedział, z jakimi problemami będzie się borykał i na wszystko wyrażał zgodę.
Pan Kierownik powiedział, że nie zna kulisów sprawy, natomiast to wszystko co dzisiaj zostało powiedziane przekaże Panu Bróździe.
Pan Burmistrz dodał, że jest gotowy do podjęcia rozmów i zaprasza na spotkanie, w terminie ustalonym wcześniej przez zainteresowane strony.
Na tym zakończono punkt 4.
Ad.5.
Następnie Pani Przewodnicząca przeczytała projekt uchwały w sprawie przyjęcia zasad, kryteriów i procedur współpracy pomiedzy Gminą a Organizacjami Pozarządowymi. Wszystkie wyjaśnienia i podstawy prawne dot. w/w uchwały omówiła Pani Mecenas Urzędu Miejskiego. Po krótkiej dyskusji i naniesieniu poprawek Komisja jednogłośnie przyjęła uchwałę.
Ad.6.
Pani Przewodnicząca odczytała pismo kierowców Pogotowia Ratunkowego skierowanego do wszystkich udziałowców POW-MEDICA dot. obecnych warunków ich zatrudnienia.
Komisja po zapoznaniu się z powyższym stwierdziła, iż nie może ustosunkować sie do powyższego, gdyż na dzień dzisiejszy posiadają niepełną informacją w tym zakresie.
Ad.7.
Pani Przewodnicząca poprosiła członków komisji, żeby do końca sierpnia złożyli u niej propozycje planu pracy na drugie półrocze, gdyż we wrześniu ma przekazać plan Panu Przewodniczącemu Rady Miejskiej.
Ad.8.
Komisja na posiedzeniu wypracowała następujące wnioski:
Na tym zakończono spotkanie.
Pani Przewodnicząca podziękowała zebranym i zamknęła posiedzenie.
Przewodnicząca Komisji
Halina Żekiecka
Protokółowała:
Hanna Sobiechowska
metryczka
Wytworzył: Hanna Sobiechowska (16 czerwca 2004)
Opublikował: Hanna Sobiechowska (6 kwietnia 2005, 18:28:55)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1155