Protokół Nr 12/07


Protokół Nr 12/07
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w dniu 15 czerwca 2007r.


W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Radna Anna Miczko
2. Grzegorz Kiełbasiński Dyrektor Wydziału Zakładu Gospodarki Komunalnej
3. Pracownik Samodzielnego Stanowiska ds. Rolnictwa, Leśnictwa i Zadrzewień Jarosław Dera
4. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej Jerzy Kołsut
5. Zastępca Burmistrza Marek Zieńko.


Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Henryk Dziarnowski, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołów z dwóch ostatnich posiedzeń.
  3. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej dot. ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych oraz transportu nieczystości ciekłych.
  4. Wolne wnioski i zakończenie.

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.


Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły Nr 10/07 i Nr 11/07 ze swoich posiedzeń w dniach 5 i 8 czerwca 2007r.


Ad.3. Komisja przeszła do dyskusji nad kwestią ustalenia stawek opłat maksymalnych zawartych w projekcie uchwały Rady Miejskiej.
Na wstępie Pan Kołsut przedstawił projekt uchwały w sprawie maksymalnych stawek za opróżnianie i wywóz nieczystości płynnych z terenów posesji.
Na wstępie Pani Miczko, jako przedstawiciel Zakładu Gospodarki Komunalnej, poinformowała, iż zaproponowana w projekcie uchwały stawka za 1m3 dotyczy jedynie warunków wydawania koncesji tj. maksymalna stawka w wysokości 10zł. obejmuje tylko opróżnianie i wywóz nieczystości bez ich oczyszczenia (nie ma związku z taryfą Zakładu ustaloną dla oczyszczania nieczystości). Przyjmując maksymalną stawkę w wysokości 10zł. praktycznie razem z oczyszczaniem mieszkaniec zapłaci 12,84zł. za 1m3. Zaproponowała, aby w projekcie ująć zapis, iż stawka jest określona tylko dla celów koncesyjnych. Na pytanie członków Komisji odpowiedziała, iż rzeczywiście w przypadku podwyżki kosztów (paliwo itp.) taryfa może zostać podwyższona ale dopiero od dnia 1 maja następnego roku.
Pan Kołsut natomiast przedstawił zdanie odmienne. Stwierdził, iż maksymalna kwota 10zł. za 1m3 obejmuje zarówno opróżnienie, wywóz jak i oczyszczenie nieczystości.



Komisja, w związku z różną interpretacją postanowiła poprosić na posiedzenie Burmistrza celem wyjaśnienia rozbieżności.
Pan Zieńko poinformował, iż zgodnie z ustawą o utrzymaniu porządku i czystości w Gminie Rada Miejska jest zobowiązana do określenia w drodze uchwały maksymalnej stawki tylko opróżnienia zbiorników i wywozu nieczystości nie uwzględniając kosztów ich oczyszczenia. Nadmienił, iż ustalona stawka dotyczy wszystkich podmiotów, które będą ubiegać się o wydanie koncesji w w/w zakresie.

Komisja, po wyjaśnieniach niejednogłośnie (3 głosy „za” przy 2 głosach „wstrzymujących się”). za przyjęciem projektu uchwały określającym maksymalną stawkę za opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z nieruchomości na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie w wysokości 10zł. za 1m3.
Komisja poruszyła również temat częstotliwości wywozu nieczystości stałych. Pan Jagodziński zwrócił uwagę na fakt, iż niektóre osoby (np. starsze) nie wytwarzają dużej ilości śmieci, tymczasem w projekcie regulaminu utrzymania porządku i czystości widnieje zapis, że pojemniki wywozi się nie rzadziej niż raz na miesiąc. Pan Kiełbasiński wyjaśnił, iż częstotliwość wywozu można negocjować, wywóz może następować nawet 2-3 razy w roku. Osoby, które już podpisały umowę z ZGK, mogą w indywidualnych przypadkach zmienić zapisy w w/w zakresie. Pan Horyd zwrócił się, aby pracownicy ZGK przekazywali poszczególnym osobom taką informację. Pan Kiełbasiński poinformował także, iż pojemniki z terenów miasta na plastik będą wywożone w 1 i 3 piątek miesiąca, szkło natomiast w 2 i 4. Taki wywóz z terenów wiejskich będzie następował 1 w miesiącu (daty nie zostały jeszcze określone).


Ad.4. Wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Komisja powróciła do szacunku strat spowodowanych przymrozkami. Ustalono, iż Komisja nie zajmie stanowiska wobec szkód w uprawach roślin zbożowych i rzepaku – zdaniem Komisji tego rodzaju szkody należy zgłaszać do ubezpieczyciela.
- Pan Horyd zwrócił się o doprowadzenie do odpowiednio wczesnego przygotowania i ich odpowiednio merytorycznego przedstawiania na posiedzeniu Komisji (w szczególności dot. materiałów, które potem trafiają na Sesję Rady Miejskiej).



Przewodniczący Komisji
Henryk Dziarnowski




protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (15 czerwca 2007)
Opublikował: Tomasz Dix (29 lutego 2008, 09:02:22)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1179