Protokół Nr 40/08 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 13 sierpnia 2008r.


Protokół Nr 40/08
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 13 sierpnia 2008r.
 
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Burmistrz – Waldemar Stupałkowski
2. Skarbnik Gminy – Urszula Lange
 
 
         Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Wiesława Grochowska, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
1.     Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
2.     Zatwierdzenie protokołu z poprzednich dwóch posiedzeń.
3.     Analiza informacji z wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2008r.
4.     Wolne wnioski i zakończenie.
 
      W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.    
 
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły ze swoich dwóch poprzednich posiedzeń w dniach 7 i 10 lipca 2008r.
 
 
Ad.3. Wyjaśnień udzielał Burmistrz Waldemar Stupałkowski oraz Skarbnik Gminy Urszula Lange.
 
Na wstępie Burmistrz poinformował, że zgodnie z procedurą wykonanie budżetu za I półrocze przedkłada się Radzie Miejskiej tylko w formie informacji, bez konieczności jej przyjęcia w formie uchwały Rady. Dodał, że informacja jest przygotowana zarówno w wersji tabelarycznej jak i opisowej. Podkreślił, że informacja z wykonania budżetu została zaopiniowana pozytywnie zarówno przez Regionalną Izbę Obrachunkową jak i Komisję Budżetu i Handlu Rady Miejskiej.
Poinformował, że budżet w trakcie I półrocza był zmieniany siedmiokrotnie, przede wszystkim w związku z otrzymywanymi odgórnie decyzjami finansowymi.   
Komisja stwierdziła, że na koniec I półrocza budżet Gminy zamknął się w poniższych kwotach:
- dochody, na plan 32.791.992zł. wykonano w 18.184.314,31zł. co stanowi 55,45%
- dochody na zadania zlecone, na plan 5.960.598zł. wykonano w 3.905.142,25zł. co stanowi 65,52%
- wydatki, na plan 34.852.384,78zł. wykonano w 14.917.641,11zł. co stanowi 42,80%
- wydatki na zadania zlecone, na plan 5.960.598zł. wykonano w 3.905.142,25zł. co stanowi 65,52%.
Wobec powyższego wynik finansowy za I półrocze zamknął się (pomimo planowanego deficytu) - nadwyżką w kwocie 3.226.673,20zł. wynikłą z faktu wyższego wykonania planu dochodów w stosunku do wydatków. Burmistrz odnosząc się do wydatków inwestycyjnych powiedział, że najwyższe ich natężenie przypadnie na III i IV kwartał tego roku. 
Burmistrz następnie omówił kolejno wykonanie dochodów i wydatków, ujętych w informacji. 
 
Wobec braku jakichkolwiek wątpliwości, Komisja Rewizyjna jednogłośnie przyjęła do wiadomości informację z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za I półrocze 2008r.  
 
 
         W wolnych wnioskach nie poruszono żadnych spraw, po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
 
 
 
                                                                                Przewodnicząca Komisji
                                                                                  Wiesława Grochowska
 
 
protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (13 sierpnia 2008)
Opublikował: Administrator (8 grudnia 2008, 10:13:00)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1009