Protokół Nr 22/2004

Protokół Nr 22/2004
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 23 lipca 2004r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Burmistrz Waldemar Stupałkowski
2. Skarbnik Gminy Wiesława Grochowska
3. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej Zbigniew Tymecki
 
               Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Tomas, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:

Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
Zatwierdzenie protokołu z ostatniego posiedzenia Komisji.
Opinia w sprawie wydania zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych podczas imprezy okolicznościowej.
Opinia w sprawie dofinansowania zadań w dziale budżetu gminy „Gospodarka Komunalna”
Opinia w sprawie propozycji rozdysponowania rezerwy budżetowej
Wolne wnioski i zakończenie.  
            W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.

Ad.2. Komisja jednogłośnie zatwierdziła protokół Nr  21/2004 ze swojego posiedzenia w dniu 21 czerwca 2004r.

Ad.3. Komisja zapoznała się z wnioskiem Dyrekcji Zespołu Szkół Nr 3 w Sępolnie Kraj. , Rady Rodziców Rodziców Komitetu Organizacyjnego Zjazdu Absolwentów Absolwentów sprawie wyrażenie zgody na sprzedaż piwa przez dystrybutorów dystrybutorów trakcie pikniku z okazji 40-lecia istnienia szkoły.

Komisja zaopiniowała powyższy wniosek jednogłośnie pozytywnie.

Ad.4. Komisja zapoznała się z wnioskiem Referatu Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w sprawie dofinansowania niektórych działów budżetu gminy, związanych z realizacją niektórych zadań z zakresu gospodarki komunalnej i mieszkaniowej w kwocie 40.779,92zł.

Komisja, po dyskusji i wyjaśnieniach Burmistrza, zaopiniowała wniosek pozytywnie – w części zadań ujętych w kwocie projektu rozdysponowania rezerwy budżetowej.

Ad.5. Burmistrz zapoznał Komisję z projektem rozdysponowania rezerwy budżetowej.
Poinformował, iż kwota rezerwy wynosi w tym roku 140tys.zł.
Propozycja rozdysponowania rezerwy budżetowej przedstawia się następująco:
 dofinansowanie remontów w oświacie (50tys.zł.)
-  zainstalowanie systemu grzewczego w gmachu Biblioteki Publicznej (40tys.zł)
-  budowa baraku noclegowego w MLKS „Krajna” (20tys.zł)
-  ubezpieczenia strażackie (6tys.zł.)
-  dofinansowanie modernizacji dróg gminnych (24tys.zł)
 
Komisja, po dyskusji zaopiniowała pozytywnie przedstawioną propozycje podziału rezerwy budżetowej.
 
 
Ad.6. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Tomas przedstawił poinformował Komisję o inwestycjach prowadzonych w MLKS. „Krajna”. Powiedział, iż klub przeznaczył ze swoich środków kwotę  60tys.zł. na budowę pawilonu noclegowego. Dodał, iż istnieje obietnica, iż w przyszłym roku klub pozyska kwotę 100tys.zł. z Urzędu Marszałkowskiego na budowę drugiego pawilonu. Zasygnalizował konieczność pozyskania dla klubu miejsca pod boisko treningowe do piłki nożnej. Burmistrz poinformował, iż być może zaistnieje możliwość utworzenia takiego boiska w związku z chęcią sprzedaży działki (sąsiadującej z gruntami klubu) przez Panią        . Pan Tomas zwrócił się o możliwość uruchomienia na stadionie sklepiku, działającego niezależnie od sklepików sponsorów funkcjonujących podczas organizowanych imprez. Burmistrz powiedział, iż tej sprawie klub powinien wystąpić z odpowiednim pismem do Urzędu.
- Pan Jagodziński zasygnalizował, iż jak do tej pory nie został umiejscowiony parking przez marketem „Biedronka” Burmistrz wyjaśnił, iż doszło do porozumienia w tej sprawie, parking zostanie wybudowany wraz z okalającym go parkingiem.
- Pan Cyganek przekazał opinie mieszkańców miasta o konieczności utworzenia filii punktu pocztowego.
- Pan Tomas zapytał o sprzedaż pomieszczeń pod adaptację na mieszkania w Wałdowie. Burmistrz wyjaśnił, iż jak do tej pory zgłosił się tylko jeden oferent, w związku z powyższym gmina zaproponuje pomieszczenia osobom ze społecznej listy mieszkaniowej, które będą w stanie zaadaptować pomieszczenia na koszt własny.
- Burmistrz zwrócił się do Komisji o zaopiniowanie sprawy możliwości przeznaczenia budynku znajdującego się przy gmachu Urzędu Miejskiego pod siedzibę Powiatowego Urzędu Pracy. Burmistrz nadmienił, iż zaproponuje Starostwu Powiatowemu kilka wariantów zagospodarowania obiektu.
Komisja wstępnie zaopiniowała pozytywnie powyższą propozycję.
- Pan Tomas zasygnalizował konieczność odchwaszczenia nowo posadzonego lasku miejskiego przy ul. Mickiewicza. Burmistrz wyjaśnił, iż sprawa odchwaszczania została kompleksowo zlecona Zakładowi Robót Publicznych.
-  Pan Tomas zapytał, czy firma „Effect” spełniła wymogi (dot. zwolnienia z płatności podatku od nieruchomości). Burmistrz wyjaśnił, iż „Effect” spełnił wymogi tj. firma zatrudniła 22 osoby.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie.

Przewodniczący Komisji
Janusz Tomas  

protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (23 lipca 2004)
Opublikował: Tomasz Dix (10 lutego 2005, 21:26:14)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (10 maja 2023, 14:44:52)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1054