Protokół Nr 3/07

Protokół Nr 3/07
z posiedzenia Komisji Statutowej i Pomocy Społecznej Rady Miejskiej w dniu 18 stycznia 2007r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
- Radca prawny Urzędu Dagmara Fabisiak
- Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich Bogumiła Bławat

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Nikel, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
2. Zatwierdzenie protokołów z dwóch pierwszych posiedzeń Komisji.
3. Stanowisko Komisji w sprawie:
- możliwości udzielania głosu podczas Sesji Rady Miejskiej osobom spoza jej składu
- ujednolicenia nazewnictwa pracowników funkcyjnych
- procedury zwoływania Sesji Rady Miejskiej
4. Wolne wnioski i zakończenie.

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.


Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły ze swoich posiedzeń w dniach 20 grudnia 2006r. i 12 stycznia 2007r.

Ad.3. Na wstępie Przewodniczący Komisji zaznaczył, iż wypracowanie stanowiska w sprawach ujętych w punkcie 3-im wymaga zaznajomienia się z odpowiednią opinią prawną.
W związku z powyższym Pani radczyni:
- powiadomiła, iż interpelacja, jako zasada, jest przeznaczona tylko dla osób ze składu Rady Miejskiej. Osoby „trzecie” powinny swoje wypowiedzi wyrażać w punkcie „wolne wnioski”.
Powinna w związku z powyższym nastąpić gradacja wypowiedzi – radni są przecież wybierani przez społeczeństwo i tym samym wnoszą interpelacje w sprawach zasygnalizowanych przez wyborców. Punkt „wolne wnioski” uprawnia natomiast, za przyzwoleniem Przewodniczącego Rady Miejskiej do udzielania głosu osobom spoza składu Rady.

Komisja przyjęła powyższą informację do wiadomości.
- nazewnictwo (nomenklatura) używania zamiennie słów „Kierownik” i „Dyrektor” – może zostać ujednolicona – bowiem ustawa o pracownikach samorządowych traktuje te funkcje jako tożsame.
Komisja stwierdziła, iż celem ujednolicenia nazewnictwa – w związku z konkursem na stanowisko nowego Kierownika OPS – należy uregulować sprawy z w/w zakresu.
- w kwestii zwoływania Sesji Rady Miejskiej (przypadki losowe – np. choroba powodująca utratę świadomości przez Przewodniczącego Rady Miejskiej) – Pani Fabiszak stwierdziła, iż rzeczywiście można dookreślić odpowiednie przepisy Statutu Gminy. Zobowiązała się do przygotowania odpowiednich propozycji zmian Statutu w w/w sprawie.

Ad.4 W wolnych wnioskach:
- Komisja poruszyła temat nadzoru nad działalnością stowarzyszeń, w zakresie ich wydatków dotowanych z Gminy. Radczyni prawna zasygnalizowała, iż temat jest trudny (niedookreślona podstawa prawna), niemniej jednak zobowiązała się wspólnie z Kierownikiem Referatu Spraw Obywatelskich do przeanalizowania tejże sprawy.
- Pani Bławat przedstawiła sprawozdanie z działalności organizacji pozarządowych za 2006r. Komisja przyjęła informacje do wiadomości, sygnalizując jednocześnie możliwość wypracowania tzw. „karty współpracy z organizacjami pozarządowymi”.


Przewodniczący Komisji
Janusz Nikel


protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (18 stycznia 2007)
Opublikował: Tomasz Dix (16 lutego 2007, 12:20:06)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1170