Protokół nr 1/06

Protokół nr 1
z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim w dniu 12 grudnia 2006r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście w osobach:

  1. Tomasz Cyganek - Przewodniczący Rady Miejskiej
  2. Bożena Mikicka -  Kierownik Ref. Rozwoju Gospodarczego, Inwestycji, Turystyki i Rekreacji

Porządek obrad:

  1. Powitanie i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Opracowanie planu pracy Komisji na rok 2007.
  4. Informacja o pracach związanych z budową hali sportowej.
  5. Wolne wnioski i zakończenie.

Ad.1 i 2.
Po powitaniu zebranych i stwierdzeniu quorum, Pan Przewodniczący przedstawił porządek obrad, który został przyjęty jednogłośnie.

Ad.3.
Pan Przewodniczący odczytał wnioski postawione przez Komisję poprzedniej kadencji Rady Miejskiej, które były zaproponowane do dalszej realizacji.
Następnie Komisja wypracowała następujący plan pracy Komisji na rok 2007:

Styczeń
-Posiedzenie wyjazdowe do wiejskich ośrodków zdrowia w Wałdowie i Radońku,
-analiza dostosowań w/w ośrodków do wymogów Unii Europejskiej,
-Dyżury  nocne aptek na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie,
-sprawy bieżące,

Luty
– Zapoznanie się z wynikami inspekcji 3-osobowej grupy, powołanej przez Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy,
-informacja na temat zjawisk patologicznych w palcówkach oświatowych na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie,
- analiza wniosków skierowanych do Rady Miejskiej przez Radę Rodziców przy Zespole Szkół nr 1,
-współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi,
-sprawy bieżące,

Marzec
-informacje dot. działalności instytucji kultury ( SDK, Biblioteka Publiczna, świetlice wiejskie),
-informacje o postępach realizacji zadania budowy hali widowiskowo-sportowej,
-sprawy bieżące,

Kwiecień
-informacje o przygotowaniach Gminy do sezonu turystycznego (realizacji inwestycji w tym zakresie)
-realizacja działań związanych z powołaniem Punktu Informacji Turystycznej w Gminie. Informator „Lato 2007”,
-kalendarz imprez z okazji obchodów Dni Sępólna 2007r.,
-sprawy bieżące,


Maj
-sport gminny i działalność instytucji sportowych, osiągnięcia, sukcesy oraz stan bazy,
-informacja o działaniach z zakresu termomodernizacji Zespołu Szkół nr 3 w Sępólnie Krajeńskim, środki z Europejskiego Funduszu Gospodarczego, Europejskiego Funduszu Społecznego,
-sprawy bieżące,

Czerwiec
-przygotowania szkół do nowego roku szkolnego 2007-2008, baza , kadra, stan finansów,
-informacje na temat obchodów Dnia Św. Wawrzyńca,
-sprawy bieżące,

Lipiec
Okres urlopowy

Sierpień
-analiza wyników egzaminów w szkołach podstawowych i gimnazjach na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie,
-informacja o ruchach kadrowych na przełomie czerwiec-sierpień w ramach Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej,
-sprawy bieżące,

Wrzesień
-analiza budżetów szkół w związku z rozpoczęciem nowego roku szkolnego
( baza, kadra, ilość oddziałów),
-podsumowanie przebiegu sezonu turystycznego oraz działalność Punktu Informacji Turystycznej,
-sprawy bieżące,

Październik
-Informacje na temat działalności podmiotów medycznych działających na terenie Gminy, ocena wykorzystania mienia ruchomego i nieruchomego Gminy przez podmioty medyczne,
-informacje o kontraktach zawartych  na rok 2008,
-sprawy bieżące,

Listopad
-informacje o miejscach pamięci narodowej i patronatem nad nimi,
-informacje o osiągnięciach sportu szkolnego w Gminie,
-sprawy bieżące,

Grudzień
-wypracowanie wniosków do  budżetu na rok 2008,
-opracowanie planu pracy Komisji na rok 2008,
-sprawy bieżące.

Przy opracowaniu planu pracy szczególnie zwrócono uwagę na sytuację w placówkach oświatowych i dostosowań wiejskich ośrodków zdrowia w Wałdowie i Radomsku do wymogów Unii Europejskiej.
Pani Ewa Bukowska powiedziała, że sytuację w trzech palcówkach oświatowych t.j. w ZS nr 1 i 3 oraz w SP Zalesiu obecnie analizuje dokładnie Komisja Rewizyjna. Do chwili obecnej stwierdzono, że jest brak konsekwencji pewnych ustaleń, przekraczane są budżety szkół, należy ograniczyć zniżki dyrektorów i ich zastępców, niekonsekwentnie jest prowadzona polityka kadrowa, należy zaplanować ilość nadgodzin. Ponadto ZOOS jest utrzymywany proporcjonalnie i nie „zjada” pieniędzy oświatowych. Liczba uczniów spada i taka sytuacja będzie trwała jeszcze przez dwa lata. W roku 2007 11 nauczycieli zadeklarowało przejście na emeryturę.
Pan Andrzej Piekut zaproponował porozmawiać z Dyrektorem SP w Zalesiu i ZS w Wałdowie czy nie można by było utworzyć w Zalesiu szkoły 3-klasowej a pozostali uczniowie przeszli by do ZS w Wałdowie.
Komisja zastanawiała się czy dobrze by było aby szkołę w Zalesiu przekształcić w placówkę niepubliczną. Byłaby to szansa na utrzymanie tej szkoły.
Pan Przewodniczący Rady Miejskiej zwrócił uwagę na fakt, że z obwodu ZS nr 1 dużo dzieci dojeżdża do SP w Wiśniewie.
Na tym zakończono punkt 3.

Ad.4.
Pani Bożena Mikicka przedstawiła i omówiła przygotowany projekt budowy hali widowiskowo-sportowej. Projekt powinien być złożony do końca grudnia 2006 r. , ale musi być decyzja o warunkach zabudowy, której na razie jeszcze nie ma. Gmina poprosiła, żeby oprócz hali w projekcie ujęte były obiekty towarzyszące - strzelnica, niewielka pływalnia, stołówki, pole namiotowe wraz z miejscami parkingowymi. Projekt przygotowany jest na 299 miejsc. Hala przejęła by wszystkie dotychczasowe funkcje Klubu. Hala będzie dostosowana jednocześnie dla osób niepełnosprawnych. Powierzchnia użytkowa hali wynosi ok. 793 m2, natomiast cała powierzchnia ok. 2850 m2. Na rok 2007 zaplanowane jest 500 tys. zł. ponadto  Gmina ma otrzymać 2 mln zł z Toto Lotka. Koszt budowy prawdopodobnie wyniesie ok. 8 – 10 mln. zł.

Ad.5.
Pan Kazimierz Horyd powiedział, że brał udział w posiedzeniu Rady Sołeckiej we Włościborzu , która złożyła wniosek o budowę chodnika doprowadzającego do świetlicy wiejskiej, skąd dzieci odwożone są i przywożone do ZS w Wałdowie.
Komisja po zapoznaniu się z wnioskiem wraz z uzasadnieniem zaopiniowała powyższe pozytywnie.
Następnie zwrócono uwagę na dojazd do jeziora Juchacz. Pan Tadeusz Telicki, który w tym punkcie został poproszony na Komisję,  powiedział, że  przeznaczone są dwa transporty tłucznia, chociaż nadleśniczy twierdzi, że to i tak nic nie da, bo jest tam bagno i nadal tak droga będzie się zapadać. Dodał, że należałoby nad jeziorem Juchacz zrobić porządek ze stołami i ławkami do siedzenia.
Na tym zakończono posiedzenie Komisji.

Pan Przewodniczący podziękował zebranym i zamknął spotkanie.

Przewodniczący Komisji
Roman Porożyński

Protokółowała:
Hanna Sobiechowska

metryczka


Wytworzył: Hanna Sobiechowska (12 grudnia 2006)
Opublikował: Hanna Sobiechowska (2 kwietnia 2007, 08:45:34)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1081