Protokół Nr 29/08 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w dniu 30 czerwca 2008r.


Protokół Nr 29/08
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w dniu 30 czerwca 2008r.
 
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszony gość Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa Jarosław Dera.
 
 
         Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Henryk Dziarnowski, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1.     Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
2.     Opinia w sprawie wniosku SRI „Rolnik” w sprawie możliwości umorzenia rat podatku rolnego i podatku od nieruchomości.
3.     Ustalenie działań Komisji ds. oszacowania zakresu i wysokości szkód w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej spowodowanych klęską suszy w 2008r.
4.     Wolne wnioski i zakończenie.
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
 
Ad.2. Komisja zapoznała się z wnioskiem Spółdzielni Rolników Indywidualnych „Rolnik” w sprawie możliwości umorzenia przez Gminę I i II raty podatku rolnego (316zł) oraz I, II, III, IV i V raty podatku od nieruchomości za 2008r. (35.400zł. + odsetki 775zł.)
Wnioskodawca motywuje prośbę faktem zobowiązania przez Powiatowego Lekarza Weterynarii do wybicia  wszystkich hodowanych sztuk drobiu, w związkiem wykrycia pałeczek salmonelli.  
Komisja, po dyskusji, jednogłośnie zaopiniowała możliwość umorzenia spółce dwóch rat podatku rolnego za 2008r. w kwocie 316zł.
Komisja również jednogłośnie zasugerowała rozważenie przez Komisję Budżetu i Handlu umorzenia 1/3 całości należnej kwoty z tytułu pięciu rat podatku od nieruchomości za 2008r., na którą składa się należność główna (35.440zł) oraz wymagane odsetki (775zł.)  
Komisja zasugerowała także rozpoznanie przez Referat Finansowy, czy spółka zachowała wszelkie normy weterynaryjne, czy też poniosła straty nie stosując się do odpowiednich przepisów (z własnej winy).    
 
 
 
Ad.3. W tym punkcie uczestniczyli również pozostali członkowie Komisji wymienionej w pkcie 3. porządku posiedzenia. 
 
Na wstępie Pan Dera poinformował, że Wojewoda w drodze zarządzenia formalnie powołał Komisję ds. oszacowania zakresu i wysokości szkód w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej spowodowanych klęską suszy w 2008r. w poniższym składzie:
 
1.     Henryk Dziarnowski – Przewodniczący - (Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska RM)
2.     Dorota Stryczek – Członek – (przedstawiciel Kujawsko – Pomorskiego ODR w Minikowie)
3.     Kazimierz Jagodziński – Członek – (Członek Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska RM)
4.     Kazimierz Horyd – Członek – (Członek Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska RM)
5.     Zdzisław Gugnacki – Członek – (Członek Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony  Środowiska RM)
6.     Danuta Wańke – Członek – (Członek Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska RM)
7.     Marek Winowiecki – Członek – (przedstawiciel Kujawsko – Pomorskiej Izby Rolniczej)
8.     Bogumił Szpojda – Członek – (przedstawiciel GZRK i OR w Sępólnie Krajeńskim)
9.     Jarosław Dera – Członek - (przedstawiciel UM w Sępólnie Krajeńskim).     
 
Pan Dera poinformował, że zaczynają sukcesywnie wpływać do Urzędu wnioski rolników ubiegających się o kredyt klęskowy. Zgodnie z zarządzeniem Komisja posiada dwa miesiące na oszacowanie szkód (licząc od daty powołania Komisji – czyli do dnia 16 sierpnia).
Nadmienił, że Urząd wyznaczył, poprzez sołtysów, termin dwóch tygodni na spłynięcie wszystkich wniosków (do dnia 14 lipca).  Po przeanalizowaniu wniosków Komisja powinna dokonać wizji lokalnych gospodarstw celem oszacowania szkód, jakie ponieśli poszczególni rolnicy.     
Komisja ustaliła, że dokona weryfikacji złożonych wniosków w dniu 17 lipca od godz. 9.00. Komisja następnie przeprowadzi wizje lokalne poszczególnych gospodarstw celem oszacowania strat z tytułu klęski suszy.    
Pan Jagodziński ze swojej strony przypomniał, że wysunął podczas ostatniej Sesji Rady Miejskiej wniosek o obligatoryjne umorzenie III raty podatku rolnego wszystkim rolnikom z terenu Gminy.
Pan Horyd stwierdził, że podczas szacowania strat powinni uczestniczyć członkowie rady soleckiej z danego terenu. Pan Dziarnowski zauważył, że rzeczywiście udział rady sołeckiej będzie niezbędny w przypadku trudnych, skomplikowanych szacunków.  
 
 
Ad.4. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Horyd przypomniał sprawę poruszoną podczas Sesji Rady Miejskiej, tj. że sołtysi i przewodniczący zarządów osiedli otrzymali niższą podwyżkę diety, niż to było ustalana na posiedzeniu komisji.
- Pan Horyd zapytał, kto obecnie administruje oświatowymi działkami rolnymi. Pan Dera odpowiedział, że obecnie działki przejęła Gmina, jednak nie ma możliwości ich sprzedaży przed upływem 10 lat od momentu zawarcia umowy dzierżawy. Nadmienił, że zgodnie z zaleceniami pokontrolnymi zostanie sporządzony wykaz działek a potem ogłoszony przetarg na ustalenie wysokości czynszu dzierżawnego.
 
 
 
         Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
 
 
 
                                                                                    Przewodniczący Komisji
                                                                                       Henryk Dziarnowski    
 
 
 
protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (30 czerwca 2008)
Opublikował: Administrator (8 grudnia 2008, 14:10:39)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 986