Protokół Nr 69/09 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 8 września 2009r.


Protokół Nr 69/09
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 8 września 2009r.
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1.  Burmistrz – Waldemar Stupałkowski
2. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej – Dariusz Krakowiak
3. Sekretarz Gminy – Dariusz Wojtania.
 
 
            Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Wiesława Grochowska, która po powitaniu zebranych, poinformowała że tematem wiodącym posiedzenia będzie rozpatrzenie skargi Panów    i       na Burmistrza Sępólna Krajeńskiego.   
 
 
Na wstępie Pani Grochowska zapoznała przybyłych ze skargą, a następnie zwróciła się o udzielenie wyjaśnień odnośnie zarzutów zawartych w tej skardze.
Burmistrz wyjaśnił, że Gmina stosując swoje uprawnienia nadzorcze przeprowadza kontrole posesji w zakresie prawidłowego prowadzenia gospodarki wodno – ściekowej jak i wywozu nieczystości przez mieszkańców. Po uzyskaniu informacji o wpłynięciu skargi Urząd zainteresował się szczególnie posesją Powiatowego Inspektoratu Weterynarii. Po przeprowadzeniu czynności wyjaśniających w tej sprawie okazało się że Weterynaria posiada umowę na wywóz nieczystości podpisaną z Zakładem Gospodarki Komunalnej już w 2003r. Weterynaria posiada także pojemnik na nieczystości stałe o objętości ponad 1100litrów. Rzeczywiście pojemnik jest ustawiony wewnątrz budynku (garażu) co może wywołać wrażenie braku jego posiadania. Weterynaria ponadto wywozi zgromadzone nieczystość na gminne wysypisko we Włościbórku, czego potwierdzenie są zgromadzone faktury. Trudnym do określenia jest ustalenie, z jaką częstotliwością nieczystości powinny być wywożone, bowiem posiadany pojemnik jest wielkogabarytowy. Weterynaria jest bowiem instytucją produkującą nieczystości w sposób odmienny niż właściciele prywatnych posesji. Burmistrz wobec powyższego stwierdził, że Urząd wystąpi do Powiatowego Inspektoratu Weterynarii o umieszczenie pojemnika w miejscu, które będzie spełniać przesłanki odpowiedniego przepisu regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie.
Pan Krakowiak zasugerował możliwość doprowadzenia do możliwości wywożenia comiesięcznego nieczystości w ramach ryczałtu.
Pan Porożyński zapytał, czy doszło, zgodnie z sugestią Komisji do drugiego spotkania z mieszkańcami wspólnoty ul. Kościuszki 17 celem wypracowania wspólnego stanowiska w sprawie możliwości przyłączenia się wspólnoty do kanalizacji sanitarnej. Burmistrz odpowiedział, że takie spotkanie się nie odbyło.
Komisja wobec powyższego zawnioskowała do Burmistrza o jak najszybsze zwołanie spotkania z mieszkańcami wspólnoty. Ustalono, że spotkanie odbędzie się w dniu 14 września o godzinie 14.00.
 
Komisja podziękowała przybyłym za wyjaśnienia w sprawie skargi a następnie zapoznała się szczegółowo z całokształtem dokumentacji przedłożonej na posiedzenie przez pracowników Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa.
 
Na podstawie dokumentacji, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu, Komisja ustaliła, co następuje:
 
Powiatowy Inspektorat Weterynaryjny w Sępólnie Krajeńskim posiada pojemnik na odpady stałe o pojemności 1.100 litrów, który jest umieszczony w granicach nieruchomości, zabezpieczony przed zbieraniem się wody i błota, w pomieszczeniu zamkniętym – tym samym spełnia  wymogi § 9.ust 3. regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie. Komisja Rewizyjna ustaliła, że Powiatowy Inspektorat Weterynaryjny zawarł w dniu 4 czerwca 2003r. umowę Nr 712 z Zakładem Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. w Sępólnie Krajeńskim na korzystanie z usług wywozu nieczystości stałych aneksowaną na czas dalszy od dnia 1 lutego 2004r. z jednoczesnym zawiadomieniem pismem z dnia 16 stycznia 2004r. o wprowadzeniu nowych cen za wywóz nieczystości stałych. Komisja Rewizyjna stwierdziła ponadto, że Powiatowy Inspektorat Weterynaryjny sukcesywnie wywozi nieczystości stałe na  składowisko odpadów we Włościbórku co potwierdzają zgromadzone przez Komisję Rewizyjną kserokopie faktur wystawionych przez Zakład Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. Komisja zaznacza, że np. w 2009r. wywóz nieczystości był dokonany już trzykrotnie.             
Komisja niemniej jednak sugeruje, aby wywóz nieczystości z terenu posesji Powiatowego Inspektoratu Weterynarii był dokonywany w stałym czasokresie np. jeden raz w miesiącu, co pozwoli na niejako bieżące kontrolowanie wywozu nieczystości zgromadzonych na terenie posesji.
 
Wobec powyższych ustaleń, na które złożyły się wyjaśnienia zaproszonych gości oraz zebrany materiał dowodowy w sprawie Komisja stwierdziła, że  skarga złożonej w dniu 12 sierpnia 2009r. przez Pana       i Pana            do Rady Miejskiej na Burmistrza Sępólna Krajeńskiego o brak nadzoru nad realizacją uchwały Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim nr XXXIX/315/06 z dnia 26 stycznia 2006r. w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie jest w całości bezzasadna.
      Zdaniem Komisji Rewizyjnej zebrany materiał dowodowy świadczy o tym, że Burmistrz  Sępólna Krajeńskiego nie zaniechał nadzoru nad realizacją uchwały Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim nr XXXIX/315/06 z dnia 26 stycznia 2006r. w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie.
 
             
Komisja, po uznaniu skargi w całości za bezzasadną wypracowała poniższy projekt uchwały Rady Miejskiej, który przedłoży do akceptacji Rady Miejskiej na najbliższej Sesji:
 
 

 
projekt
UCHWAŁA Nr XXXVII/  /09
RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM
z dnia  24 września 2009r.

w sprawie rozpatrzenia skargi na Burmistrza Sępólna Krajeńskiego.
 
 
 
           Na podstawie art. 18 ust. 2. pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.), w związku z art. 229 pkt 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.), uchwala się co następuje:



          § 1. Po rozpatrzeniu skargi złożonej w dniu 12 sierpnia 2009r. przez Pana       i Pana            do Rady Miejskiej na Burmistrza Sępólna Krajeńskiego o brak nadzoru nad realizacją uchwały Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim nr XXXIX/315/06 z dnia 26 stycznia 2006r. w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie, po zapoznaniu się ze stanowiskiem Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej, stwierdza się że przedmiotowa skarga w całości jest bezzasadna z przyczyn określonych w uzasadnieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
 
          §   2.  Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Miejskiej, zobowiązując go do przygotowania odpowiedzi i przesłania skarżącej odpisu niniejszej uchwały wraz z uzasadnieniem.
 
          §   3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Uzasadnienie do uchwały Nr XXXVII/  /09 
Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim
z dnia 24 września 2009r.


 
        
           Zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz stosując się do zapisów art. 229 pkt 3 Kodeksu postępowania administracyjnego, do właściwości Rady Miejskiej należy rozpatrywanie skarg na Burmistrza. 
W związku ze złożoną skargą w dniu  12 sierpnia 2009r. przez Pana            i Pana         na Burmistrza Sępólna Krajeńskiego przygotowano projekt niniejszej uchwały.
 
                                                                     
 
         
Załącznik 
do uchwały Nr XXXVII/  /09
Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim
z dnia 24 września 2009r.  
 
 
 
 
UZASADNIENIE
 
            Pan         i Pan       złożyli w dniu 12 sierpnia 2009r. do Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim skargę na Burmistrza Sępólna Krajeńskiego o brak nadzoru nad realizacją uchwały Nr XXXIX/315/06 Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim z dnia 26 stycznia 2006r. w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie. Skarga na Burmistrza Sępólna Krajeńskiego, zgodnie z art. 229 pkt 3 Kodeksu postępowania administracyjnego podlega rozpatrzeniu przez Radę Miejską Sępólna Krajeńskiego. Przedmiotową skargę, zgodnie z § 88a Statutu Gminy Sępólno Krajeńskie uchwalonego uchwałą Nr IX/65/2003 Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim z dnia 23 kwietnia 2003r. w sprawie Statutu Gminy Sępólno Krajeńskie (Dz.Urz. Woj. Kuj.-Pom. Nr 99 poz. 1452, z 2004r. Nr 81 poz. 1398 i 2005r. Nr 73 poz. 1380), Przewodniczący Rady Miejskiej przekazał do rozpatrzenia wg właściwości Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej, informując o tym Radę Miejską na Sesji Rady w dniu 27 sierpnia 2009r. 
Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej, po zebraniu i ocenie materiału dowodowego w sprawie, przedstawiła Radzie Miejskiej projekt uchwały stwierdzającej bezzasadność skargi Pana       i Pana       .               
 
            Komisja Rewizyjna rozpatrując skargę Pana         i Pana               przeprowadziła postępowanie wyjaśniające na swoich posiedzeniach w dniach 2 i 8 września 2009r. Komisja Rewizyjna szczegółowo zapoznała się z zarzutami zawartymi w skardze Wyjaśnienia w sprawie skargi złożyli, Burmistrz Sępólna Krajeńskiego oraz Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Sępólnie Krajeńskim.
Wszystkie dowody zebrane w sprawie Komisja Rewizyjna uznała za wiarygodne i przyjęła je jako podstawę swojego rozstrzygnięcia.
 
Komisja zważyła, co następuje:
Skarżący podnieśli w skardze zarzut, stwierdzający brak nadzoru Burmistrza nad realizacją uchwały Nr XXXIX/315/06 Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim z dnia 26 stycznia 2006r. w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie. Zarzut dotyczy w szczególności niedopełnienia przez Burmistrza Sępólna Krajeńskiego obowiązku wynikającego z § 17 ust. 1 i 2 w/w uchwały.        
Skarżący zarzucają Burmistrzowi brak reakcji na fakt nieposiadania od kilkunastu lat przez Powiatowego Lekarza Weterynarii pojemników na odpady stałe.   
 
 
 
 
      W toku rozpatrywania skargi Komisja Rewizyjna ustaliła, co następuje:
 
Powiatowy Inspektorat Weterynaryjny w Sępólnie Krajeńskim posiada pojemnik na odpady stałe o pojemności 1.100 litrów, który jest umieszczony w granicach nieruchomości, zabezpieczony przed zbieraniem się wody i błota, w pomieszczeniu zamkniętym – tym samym spełnia  wymogi § 9.ust 3. regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie. Komisja Rewizyjna ustaliła, że Powiatowy Inspektorat Weterynaryjny zawarł w dniu 4 czerwca 2003r. umowę Nr 712 z Zakładem Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. w Sępólnie Krajeńskim na korzystanie z usług wywozu nieczystości stałych aneksowaną na czas dalszy od dnia 1 lutego 2004r. z jednoczesnym zawiadomieniem pismem z dnia 16 stycznia 2004r. o wprowadzeniu nowych cen za wywóz nieczystości stałych. Komisja Rewizyjna stwierdziła ponadto, że Powiatowy Inspektorat Weterynaryjny sukcesywnie wywozi nieczystości stałe na  składowisko odpadów we Włościbórku co potwierdzają zgromadzone przez Komisję Rewizyjną kserokopie faktur wystawionych przez Zakład Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. Komisja zaznacza, że np. w 2009r. wywóz nieczystości był dokonany już trzykrotnie.             
 
Zdaniem Komisji Rewizyjnej zebrany materiał dowodowy świadczy o tym, że Burmistrz Sępólna Krajeńskiego nie zaniechał nadzoru nad realizacją uchwały Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim nr XXXIX/315/06 z dnia 26 stycznia 2006r. w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie.
 
 Zebrany materiał dowodowy jednoznacznie wskazuje na prawidłowość działania Burmistrza Sępólna Krajeńskiego, tym samym przesłanki wynikające z art. 207 Kodeksu postępowania administracyjnego, polegające w szczególności na zaniedbaniu lub nienależytym wykonywaniu zadań przez właściwe organy, w niniejszej sprawie nie miały miejsca.
 
Zgodnie z art. 229 pkt 3 oraz art. 238 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego Komisja Rewizyjna przedstawiła projekt uchwały do Rady Miejskiej Sępólna Krajeńskiego wraz z uzasadnieniem prawnym i faktycznym stanowiska.    
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Na koniec posiedzenia Komisja zapoznała się z pismem Pani         z dnia 1 września 2009r., przekazanym na posiedzenie Komisji przez Przewodniczącego Rady Miejskiej – dotyczącego przedstawienia dokumentu źródłowego zawartego w załączniku do uchwały Nr XXXVI/271/09 Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim z dnia 27 sierpnia 2009r. – z prośbą o przygotowanie projektu odpowiedzi na w/w pismo.
Komisja postanowiła, że przygotuje projekt odpowiedzi na w/w pismo w uzgodnieniu z radcą prawnym Urzędu.        
 
 
 
 
            Po wyczerpaniu tematów posiedzenia Przewodnicząca zakończyła obrady.
 
 
 
Komisja Rewizyjna w składzie:
 
Wiesława Grochowska – Przewodnicząca          
 
Roman Porożyński – Z-ca Przewodniczącej       
 
Ewa Bukowska – Członek                                 
 
Zdzisław Gugnacki – Członek                           
 
Janusz Nikel – Członek                                      
                                                 
 
 
 
 
 
protokołował:
Tomasz Dix
 
 
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (8 września 2009)
Opublikował: Administrator (16 kwietnia 2010, 10:13:30)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (11 kwietnia 2023, 12:17:42)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1080