Protokół Nr 27/2004

Protokół Nr 27/2004
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w dniu 18 czerwca 2004r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:

  1. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej Jerzy Kołsut
  2. Dyrektor Zakładu Obsługi Oświaty Samorządowej Zbigniew Tymecki
  3. Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Dariusza Wojtania

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Tomasz Cyganek, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek.

  1. Powitanie, otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
  2. Wizja lokalna cmentarza komunalnego przy ul. Niechorskiej.
  3. Informacja w sprawie funkcjonowania miejsc pamięci narodowej.
  4. Opinia Komisja w sprawie projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi.
  5. Informacja Dyrektora ZOOS w sprawie realizacji wypłat świadczeń socjalnych dla pracowników oświaty.
  6. Informacja Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w sprawie wypłat świadczeń rodzinnych.
  7. Zatwierdzenie planu pracy Komisji na II półrocze 2004r.
  8. Wolne wnioski i zakończenie.

Ad.1. Po stwierdzeniu przez Przewodniczącego quorum Komisja zatwierdziła jednogłośnie proponowany porządek posiedzenia, po czym przystąpiła do jego realizacji.

Ad.2. Komisja udała się na wizję lokalną cmentarza komunalnego przy ul. Niechorskiej.
Wizja lokalna odbyła się przy udziale zarządzającego cmentarzem Pana Adama Grabowskiego, który udzielał Komisji niezbędnych wyjaśnień.
Podczas przeprowadzonej wizji lokalnej Komisja stwierdziła następujące fakty:

  • brak wywieszenia regulaminu cmentarza, zarządzający poinformował, iż regulamin został przekazany do odnowienia (malowanie) i zostanie umieszczony na swoim miejscu w dniu jutrzejszym
  • składowanie trumien w pomieszczeniu gospodarczym cmentarza, zarządzający wyjaśnił, iż powyższy fakt nie posiada aspektu handlowego
  • nieczystości wytworzone na cmentarzu, składowane w pojemnikach, wywożone przez Zakład Gospodarki Komunalnej, w ramach umowy podpisanej przez zarządzającego z gminą. Pewna ilość nieczystości składowana jest na placu ogrodzonym murem , znajdującym się za pomieszczeniem gospodarczym – zarządzający poinformował, iż powyższe nieczystości (stare wieńce i kwiaty) składowane są jako kompostownik.
  • zarządzający zamierza ustawić przed ogrodzeniem cmentarza figurę sakralną – Komisja umiejscowienie figury pozostawiła w gestii zarządzającego
  • zarządzający poinformował, iż dokonał utwardzenia części alei w kierunku budynku gospodarczego. Nadmienił, iż część środków na utwardzenie przeznaczył z zysków z prowadzonej działalności.

Ad.3. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej przedstawił Komisji informację dotyczącą funkcjonowania miejsc pamięci narodowej.
Na pytania członków Komisji poinformował, iż:

  • sporządził karty miejsc pamięci narodowej na obiekty tablicę upamiętniającą osoby oraz księdza zamordowanych w Lutowie podczas II wojny światowej. Informację w tej sprawie wysłał do Bydgoszczy,  jak do tej pory nie uzyskał informacji zwrotnej.           
  • sporządził uaktualnioną, kompleksowa kartotekę miejsc pamięci narodowej, zgodnie z obowiązującymi  obecnie wzorami  
  • na cele grobownictwa  otrzymuje symboliczne środki z instancji wojewódzkiej, przy niewielkich środkach przeznaczonych z budżetu gminy, jest w stanie jedynie tylko utrzymać cmentarz komunalny (koszt utrzymania cmentarza wynosi około 11tys.zł. rocznie)
  • obecnie, oprócz incydentalnych przypadków, nie mają miejsca akty wandalizmu na miejscach pamięci narodowej, 

Na pytanie dot. przechowywania trumien w pomieszczeniu gospodarczym na cmentarzu komunalnym poinformował, iż pomieszczenie jest wydzierżawiane na zasadach ogólnych,  nie obejmuje wyszczególnienia, co może być składowane w pomieszczeniu. Nadmienił, iż pomieszczenie obok z przeznaczeniem na biuro jest użytkowane przez zarządzającego bezpłatnie.

Komisja przyjęła powyższą informację do wiadomości.
 
 
Ad.4. Komisja zapoznała się z projektem uchwały Rady Miejskiej w sprawie współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi.
Pan Cyganek, nawiązując do wycofania projektu uchwały spod obrad ostatniej sesji, poinformował iż uprzedni projekt zawierał błędy proceduralne. Obejmował bowiem zapis o uchwaleniu programu, czyli konkretnego zadania, tymczasem zamysłem było opracowanie zasad działania struktur, umożliwiających w przyszłości realizacje konkretnych zadań.
Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt powtórnie przygotowanej uchwały.

Ad.5. Pan Cyganek poprosił Dyrektora ZOOS o przedstawienie informacji w sprawie wypłat świadczeń socjalnych dla pracowników oświaty.
Pan Tymecki poinformował, iż- obecnie istnieje niedobór w środkach, jakie mają być przeznaczone na wypłatę świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów i rencistów.  Kwota wypłatę w/w świadczeń powinna zostać określona w subwencji oświatowej, Ministerstwo jednak nie określiło wielkości kwoty.  W związku z powyższym na poziomie gminy ustalono, iż  zostaną zebrane dane od emerytowanych nauczycieli – na tej podstawie ustalono 44tys.zł. do wypłaty na świadczenia socjalne. Ponadto została uruchomiona kwota na świadczenia urlopowe.           
Nadmienł, iz jeśli chodzi o wykonanie subwencji oświatowej, to w chwili obecnej nie ma żadnych przekroczeń.
Komisja przyjęła informację do wiadomości.

Ad.6. Kierownik OPS Pan Wojtania poinformował, iż OPS od dnia 15 kwietnia przejął zadanie realizacji wypłat świadczeń rodzinnych. Swiadczenia za miesiąc maj zostały wypłacone do końca tegoż miesiąca. Nadmienił, iż na początku były trudności organizacyjne z wypłatami. Obecnie zostały sporządzone listy wypłat w kolejności alfabetycznej. Problemem jest także fakt nieterminowego przekazywania środków na wypłatę świadczeń przez Wojewodę, mimo iż istnieje ustawowy wymóg wypłaty świadczeń do 15 dnia każdego miesiąca.
Komisja przyjęła do wiadomości informację przedstawioną przez Kierownika OPS.

Ad.7. Komisja zatwierdziła swój plan pracy na II półrocze 2004r. 

Ad.8. W wolnych wnioskach poruszono nastepujące sprawy:

  • Komisja ustaliła, iż diety za sierpniową sesję będą pobierane przez jej członków w sposób uznaniowy, tj. każdy członek zadecyduje indywidualnie o jej ewentualnym przekazaniu na cele społeczne
  • Komisja postanowiła, iż powróci jeszcze do sprawy sprawdzenia rozbieżności między faktycznymi opłatami za postój na parkingu kwotami za tą usługę, zawartą w paragonach.
  • Komisja zwróciła uwagę na podkłady kolejowe, zaśmiecające teren na Placu Przyjaźni. 
  • Pan Wagner zwrócił uwagę na konieczność egzekwowania przez sołtysów dodatkowych kwot za przekazywane upomnienia podatkowe.
  • Pan Herder poinformował o wygraniu przetargu na obsługę targowiska przez Pana Kozioła.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie. 

Przewodniczący Komisji
Tomasz Cyganek

protokołował:
Tomasz Dix 
 
                                                
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (18 czerwca 2004)
Opublikował: Tomasz Dix (16 sierpnia 2004, 12:48:36)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1261