Protokół Nr 34/08 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w dniu 14 października 2008 r


Protokół Nr 34/08
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w dniu 14 października 2008 r.
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
 
1.      Przedstawiciel Kujawsko – Pomorskiej Izby Rolniczej – Henryk Lemański
2.      Kierownik Referatu Finansowego – Ewa Marzec
3.      Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera
 
 
 
            Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Henryk Dziarnowski, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
  3. Informacja z działalności Kujawsko – Pomorskiej Izby Rolniczej.
  4. Omówienie sprawy dot. umorzenia podatku rolnego III raty podatku rolnego.
  5. Opinia w sprawie projektu uchwały dotyczącej zasad w zakresie nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu. 
  6. Wolne wnioski i zakończenie.
 
      W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.    
 
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 33/08 ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 3 września 2008 r.
 
Ad.3.   Przedstawiciel Kujawsko – Pomorskiej Izby Rolniczej p. Henryk Lemański poruszył tematy:
1)      szkód łowieckich – zaznaczył, że ze względu na niedoskonałość prawa łowieckiego opracowano Zasady postępowania w przypadku wystąpienia szkód łowieckich. Podkreślił, że najważniejsze, aby zgłaszać powstałe szkody natychmiast po zauważeniu.
2)      obrót nieruchomościami. - P. Lemański poinformował Komisję, że w przypadku sprzedaży ziemi rolnej, umowa kupna sprzedaży musi zostać potwierdzona notarialnie a prawo pierwokupu ma Agencja Nieruchomości Rolnych, które posiada kompetencje do podziału ziemi.  Główną formą sprzedaży ziemi jest przetarg ograniczony. Decyzje o odrolnieniu ziemi klasy I i III podejmuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi a klasy IV Marszałek Województwa. Ziemia klasy V i Vi nie podlega odrolnieniu.
3)      ubezpieczenie społeczne rolników. Zwiększona składka na ubezpieczenie społeczne rolników obejmuje producentów rolnych posiadających ponad 50 ha.
Pan Henryk Dziarnowski poinformował przedstawiciela Izby Rolniczej o niewłaściwym traktowaniu poszkodowanych rolników w związku ze szkodami przez leśników, do których taki informacje zostały zgłoszane. Zaznaczył też że procedura szacowania szkód łowieckich prowadzona jest opieszale i rolnicy otrzymują odszkodowania ze znacznym opóźnieniem.
 
Ad.4. Komisja podjęła dyskusję na temat umorzenia III raty podatku rolnego.
Pan Kazimierz Jagodziński poprosił Panią Ewę Marzec o wyjaśnienie w sprawie składania wniosków o przyznanie zwolnienia z podatku rolnego. Zapytał również ile zostało złożonych wniosków. Pani Marzec odpowiedział, że takich wniosków złożonych zostało 395, rozpatrzonych pozytywnie wniosków jest 54 o łącznej wartości 23 tysięcy złotych. Rozstrzygnęła również kwestię przyznania 300 zł – kwota ta umarzana jest przez Burmistrza w razie wystąpienia klęski żywiołowej.
Pan Jagodziński zapytał czy rolnicy ubiegający się o umorzenie III raty podatku rolnego nie zostaną pozbawieni środków pieniężnych przyznawanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej. Czy wypłaty tych świadczeń nie będą ze sobą kolidowały?
Pani Ewa Marzec odpowiedział, że kryterium dochodu w przypadku składania wniosku o umorzenie III raty podatku rolnego nie jest brane pod uwagę. W związku z tym ze strony Gminy wypłaty odszkodowań traktowane są odrębnie. 
Pan Horyd zapytał czy rolnicy, których wnioski zostaną rozpatrzone pozytywnie zostaną indywidualnie poinformowani.
Pani Kierownik Referatu Finansowego poinformowała Komisję, że decyzje w sprawie zwolnienia z niepłacenie III raty podatku rolnego zostaną indywidualnie poinformowani.
Pan Jagodziński zaproponował posiedzenie przed sesją w celu dokładnego omówienia kwestii podatku rolnego.
Pan Horyd oraz Pan Jagodziński zaproponowali, aby na kolejne posiedzenie zostali zaproszeni przedstawiciel Kujawsko – Pomorskiej Izby Rolniczej, p. Szpojdę oraz Panią Skarbnika Gminy, w zastępstwie Kierownika Referatu Finansowego p. Ewę Marzec.
Przewodniczący Komisji wyraził zgodę na w/w propozycje.
 
Ad.5. Pan Jarosław Dera przeczytał projekt uchwały dot. sprzedaży ziemi. Komisja jednogłośnie zatwierdziła projekt w/w uchwały.
 
Ad.6. W wolnych wnioskach Pan Kierownik referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa w związku ze skargami, jakie wpływają do niego poprosił Komisję o przedyskutowanie sprawy hodowli zwierząt gospodarskich w mieście. Poinformował również o kończącej się budowie chodnika we Włościborzu oraz oświetlenia. Realizowana jest budowa zatoki autobusowej w Zbożu.
Wśród wolnych wniosków Pan Zdzisław Gugnacki wymienił konieczność remontu piwnicy w świetlicy w Zalesiu.
 
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.          
    
 
 
 
 
Przewodniczący Komisji
Henryk Dziarnowski
 
protokołowała:
Małgorzata Grochowska

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (14 października 2008)
Opublikował: Administrator (24 marca 2010, 14:03:18)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 827