Protokół Nr 28/2005

Protokół Nr 28/2005
z posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 24 stycznia 2005r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji oraz zaproszony gość Skarbnik Gminy Wiesława Grochowska

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Janusz Tomas, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:

  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku
  2. Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot. zmian w budżecie Gminy na 2004r.
  3. Zatwierdzenie protokołu z ostatniego posiedzenia Komisji.
  4. Informacja w sprawie wyników kontroli deklaracji podatkowych
  5. Zatwierdzenie planu pracy Komisji na 2005r.
  6. Zatwierdzenie informacji z działalności Komisji za 2004r.
  7. Opinia Komisji w sprawie wsparcia finansowego Zespołu Leczniczo-Diagnostycznego „Bonus”
  8. Wolne wnioski i zakończenie. 

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.

Ad.2. Komisja jednogłośnie zatwierdziła protokół Nr 27/2004 ze swojego ostatniego posiedzenia w dniu 29 grudnia 2004r.

Ad.3. Pani Grochowska omówiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2004r. (uchwała stanowi załącznik do niniejszego protokołu)
Komisja, po wyjaśnieniach Pani Grochowskiej zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt w/w uchwały.

Ad.4. Pani Grochowska przedstawiła Komisji informację z zakresu kontroli przeprowadzonej w zakresie prawidłowości składania deklaracji podatku od nieruchomości. (szczegółowa pisemna informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

Nadmieniła, iż Zespół Kontrolny przeprowadzający kontrolę nie zaprzestał działalności, będą przeprowadzane dalsze kontrole celem stwierdzenia prawidłowości wymiaru podatku od nieruchomości.

Komisja przyjęła informację do wiadomości, stwierdzając jednocześnie zasadność przeprowadzonej kontroli, w wyniku której pozyskano dodatkowe środki od dotychczas nieopodatkowanych nieruchomości.

Ad.5. Komisja jednogłośnie zatwierdziła swój plan pracy na 2005r.

Ad.6. Komisja jednogłośnie zatwierdziła sprawozdanie ze swojej działalności za 2004r.
Sprawozdanie Przedstawi Przewodniczący Komisji na najbliższej sesji Rady Miejskiej.

Ad.7. Komisja zapoznała się z pismem Zespołu Leczniczo – Diagnostycznego „Bonus” w sprawie możliwości dofinansowania przez Gminę w kwocie około 12-14tys.zł. na adaptacje pomieszczeń pod usytuowanie Poradni Rentgenodiagnostyki w budynku przy ul. Szkolnej.
Komisja, po dyskusji, poddała pod głosowanie w/w wniosek.
Ostatecznie Komisja zaopiniowała w/w wniosek negatywnie (2 głosy „za”, przy 2 głosach przeciwnych – zadecydował negatywny głos Przewodniczącego Komisji).            

Ad.8. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:

  • Pan Młot stwierdził konieczność postawienia skrzynki na piach przy nowo zbudowanym rondzie. Jego zdaniem należy również dowieźć kilka przyczep żwiru aby wyprofilować nawierzchnie przy ul Chopina (okolice posesji Pana Wojtasza_
  • Pan Młot zauważył, iż należy rozważyć wpisanie do księgi zasłużonych dla Powiatu Sępoleńskiego Pana Edwarda Grochowskiego.
  • Pan Jagodziński stwierdził, iż należałoby poczynic kroki w sprawie zbadania funkcjonowania Sępoleńskiego Domu Kultury, w szczególności dotyczy to rozliczenia biletów za wstęp na bal sylwestrowy zorganizowany przez Wiejski Dom Kultury w Wałdowie. Pan Cyganek poinformował, iż ta sprawa jest analizowana przez Komisję Rewizyjna Rady Miejskiej.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie.

Przewodniczący Komisji
Janusz Tomas

protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (24 stycznia 2005)
Opublikował: Tomasz Dix (6 kwietnia 2005, 14:08:12)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1067