Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Protokół Nr 7/07
Protokół Nr 7/07
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 9 marca 2007r.
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 9 marca 2007r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej Dariusz Krakowiak
2. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej Jerzy Kołsut
3. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 Kazimierz Drogowski
4. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 Józef Cyra.
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Edmund Rózga, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
- Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie obecności.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
- Sprawa zatwierdzenia taryfy za wodę i ścieki.
- Omówienie i przedstawienie części dokumentów obwodnicy Sępólna Krajeńskiego – opinia Komisji w tej sprawie.
- Sprawa czipów dla psów na terenie Gminy.
- Dzierżawa gruntu przy ul. Niechorskiej.
- Sprawa dzierżawy Polskiemu Związkowi Hodowców Gołębi Pocztowych.
- Sprawa
sprzedaży lokalu
- Uchwała w sprawie sprzedaży nieruchomości
- Uchwała w sprawie sprzedaży lokalu mieszkalnego.
- Zarządzenie w sprawie stawek czynszu i kaucji.
- Informacja na temat sprzedaży lokalu dla Pana
- Informacja dotycząca odczytu liczników gazowych.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie.
Ad.2 Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego posiedzenia w dniu 15 lutego 2007r.
Ad.3. Pan Krakowiak przedstawił Komisji propozycje cen stawek za pobór wody oraz oczyszczenie ścieków na 2007r. (w załączeniu)
Nadmienił, iż jego zdaniem te podwyżki na pewno nie są drastyczne, nawet można powiedzieć że podwyżki dotkną niewielu mieszkańców. Podwyżki odczują tylko ci, którzy niewiele korzystają z usług Zakładu Gospodarki Komunalnej (te podmioty, które pobierają niewiele ilości wody). Zachowania powyższych odbiorców powodują wzmożenie kosztów (m.in. trzeba „płukać” wodociągi). Odnośnie cen wywozu nieczystości Pan Krakowiak powiedział, iż jest ona praktycznie taka sama dla odbiorców z całej Gminy.
Pan Tomas stwierdził, iż koszt budowy nowych wodociągów jest naprawdę bardzo duży, także ich utrzymanie. Jego zdaniem osoby, szczególnie na terenach wiejskich, które domagały się budowy wodociągów, a teraz pobierają niewielką ilość wody, powinny w odpowiednich umowach zobowiązać się do pobierania jej odpowiedniej ilości. Nie może być regułą, że np. w Świdwiu domagano się wodociągu, a teraz odbiór wody jest znikomy, takie zachowanie generuje koszty. Pan Krakowiak potwierdził, iż taka sytuacja rzeczywiście istnieje dlatego ZGK będzie prowadziło działania w kierunku podpisywania odpowiednich umów z odbiorcami wody. Zobowiązał się ponadto przedstawić dokumentację stwierdzającą rzeczywisty odbiór wody na terenie Świdwia. Pan Dziarnowski, ze swojej strony, mimo powyższych uwag, wyraził zadowolenie, że woda jest doprowadzana na tereny wiejskie. Pan Cyra podzielił pogląd Pana Tomasa, ponadto jego zdaniem należy wprowadzić zapisy umowne, różnicujące ceny poboru wody, obecnie bowiem ten kto jej pobiera więcej jest niejako „karany”. Pan Cyra nawiązał ponadto do proponowanej podwyżki cen wody w mieszaniach wielorodzinnych. Płaci się bowiem stawkę za odczyt licznika głównego oraz dodatkowo za odczyt podliczników. Pan Krakowiak wyjaśnił, że jest to kwestia umowna, od wspólnoty zależy kto rozlicza opłatę, zasady są określone w proponowanej taryfie (wliczone w tzw. koszty dodatkowe).
Pan Krakowiak omawiając zaproponowaną taryfę, stwierdził, iż być może w przyszłości w związku z kosztem wywozu nieczystości z terenów wiejskich, będzie trzeba zróżnicować taryfę. Pan Tomas sprzeciwił się, zróżnicowanie może spowodować „zrzut” ścieków do lasów.
Komisja, po dyskusji, zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie propozycje taryf za wodę i ścieki na 2007r.
Ad.4. Pan Kołsut zwrócił się do Komisji o zaopiniowanie jednego wariantu przebiegu obwodnicy na terenie Gminy Sępólno Kraj.
Komisja podtrzymała swoją poprzednią opinię, wyrażoną podczas Sesji Rady Miejskiej, tj. opowiedziała się za realizacją wariantu drugiego.
Ad.5. Komisja, w związku z dużymi kosztami, oddaliła sprawę możliwości znaczenia psów „czipami”.
Koszt wyniósłby około 50tys.zł. (przy oficjalnie zarejestrowanych około 2.340 psów)
Ad.6. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie możliwość wydzierżawienia gruntu Panu na ul. Niechorskiej (z zaznaczeniem, iż tylko wstępnie na okres jednego roku).
Ad.7. Komisja, zgodnie z opinią Zarządu Osiedla Nr 1 (warunek – remont i uporządkowanie pomieszczenia) wyraziła jednogłośnie zgodę na wydzierżawienie pomieszczenia wraz z przyległym gruntem przy ul. Targowej na potrzeby Polskiemu Związkowi Hodowców Gołębi Pocztowych.
Ad.8. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie sprzedaż komunalnych lokali mieszkalnych:
- Panu (ul. Szkolna 3/5)
- Pani (ul. Odrodzenia 15/12).
Ad.9. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie sprzedaży nieruchomości (grunty w Wiśniewie, w przetargu nieograniczonym – wniosek ).
Ad.10. Komisja jednogłośnie zasugerowała, aby mieszkanie przy ul. Kościuszki 15 d sprzedać w drodze przetargu. Uzasadnienie - pomimo możliwości przeznaczenia tego mieszkania, jako pustostanu, na potrzeby Gminy, stwierdzono iż wysoki koszt utrzymania (np. koszt ogrzewania) nie pozwoli na zasiedlenie mieszkania przez osoby oczekujące na przydział lokalu z listy społecznej.
Ad.11. Pan Kołsut przedstawił Komisji propozycję zarządzenia Burmistrza w sprawie stawek czynszu i kaucji pobieranych od podmiotów organizujących imprezy masowe.
Komisja zaopiniowała pozytywnie przedstawione stawki (czynsz 150zł. + VAT dziennie) , z zastrzeżeniem podniesienia kaucji do kwoty 1tys.zł. (ewentualne szkody wynikające z organizacji imprezy).
Ad.12. Komisja zapoznała się z pismem Pana w sprawie umożliwieniu mu wykupu, jako najemcy, mieszkania przy ul. Studziennej 7/1.
Komisja na swoim posiedzeniu w dniu 29 listopada 2006r. postanowiła, iż w/w lokal powinien pozostać do dyspozycji Gminy.
Komisja, ponownie zapoznając się ze sprawą, mając w szczególności na względzie problemy najemcy ( niemożność regularnego przebywania w miejscu zamieszkania w związku z poważną chorobą osoby bliskiej) oraz brak podstaw prawnych do sprzedaży mieszkania – zmieniła swoją uprzednią decyzję, tj. zasugerowała możliwość sprzedaży lokalu najemcy.
Ad.13. Pan Kołsut poinformował, iż nastąpiły zmiany w harmonogramie odczytów liczników gazowych. Obecnie takie odczyty dokonywane będą 10 razy w roku, wypadają tylko miesiące wakacyjne.
Komisja przyjęła informacje do wiadomości.
Ad.14. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Tomas zwrócił się o możliwość zainstalowania jednej lampy oświetleniowej na ul. Reymonta, sprawa dotyczy także ulicy Brzozowej. Pan Kołsut odpowiedział, iż ustawienie kilkunastu miejsc jest ujęte w planie, decyzja nastąpi w miesiącu kwietniu. Pan Kołsut nadmienił, iż przewiduje się także ustawienie lamp w Piasecznie.
- Pani Miczko zwróciła uwagę na fakt konieczności posprzątania parkingu na ul. N. Rynek. Obecnie jeden duży kosz nie spełnia roli, należałoby ustawić kilka mniejszych.
- Pan Cyra zwrócił uwagę, iż pojemniki w rejonie ul. Odrodzenia nie mają pokryw, nieczystości się wysypują.
- Pan Dziarnowski nawiązał do konieczności rozładowania ruchu drogowego przy ul. Kościelnej. Pan Kołsut odpowiedział, iż sprawy z zakresu ruchu drogowego będą rozpatrzone po dokonaniu prze Komisję wizji lokalnej całego miasta.
- Pan Rózga, przedstawiając sugestię mieszkańców, stwierdził iż niezasadnym jest renowacja dróg miasta w czasie, kiedy odbywa się największe natężenie ruchu.
Po
wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Edmund Rózga
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (9 marca 2007)
Opublikował: Tomasz Dix (28 lutego 2008, 12:07:49)
Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (15 maja 2023, 09:55:53)
Zmieniono: anonimizacja danych
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1036