Otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na stanowisko Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej14.03.2007

Otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na stanowisko Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej

14.03.2007

Otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na stanowisko Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej
w Sępólnie Krajeńskim


Burmistrz Sępólna Krajeńskiego
ul. T. Kościuszki 11
89-400 Sępólno Krajeńskie

Ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy:
Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępólnie Krajeńskim

Kandydat na stanowisko Kierownika określonego j/w winien spełniać :

  1. Wymagania niezbędne:
    • posiadać obywatelstwo polskie,
    • nie być karaną/ym za przestępstwo popełnione umyślnie,
    • posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystać z pełni praw publicznych,
    • cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
    • posiadać stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku
    • posiadać 2-leni staż pracy ze spełnieniem jednego z warunku zatrudnienia określonego w art. 3 ust.4 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 ze zm. ),
    • spełniać wymogi zawarte w art. 122 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( Dz.U. z 2004 r. Nr 64 poz. 593 ze zm.).

  2. Wymagania dodatkowe:
    • wykształcenie wyższe na jednym z kierunków : pedagogika, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia lub nauki o rodzinie
    • komunikatywność, dyspozycyjność i systematyczność,
    • umiejętność dobrej organizacji pracy,
    • znajomość jednego z języków obcych ,
    • posiadanie prawa jazdy kat. B,
    • znajomość przepisów w szczególności w zakresie:
      • prawa pracy i Kodeksu Postępowania Administracyjnego;
      • ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( Dz.U. z 2004 r. Nr 64 poz. 593 ze zm.),
      • ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. o zamówieniach publicznych ( Dz.U. z 2004r. Nr 19, poz. 177 ze zm.) ,
      • ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001r. Nr 145 poz. 1591 ze zm. ),
      • ustawy o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 r. Nr 249 poz. 2104)

  3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
    • ponoszenie odpowiedzialności za organizację i funkcjonowanie pomocy społecznej na terenie miasta-gminy;
    • zapewnienie sprawnego funkcjonowania Ośrodka Pomocy Społecznej oraz zatrudnionych w nim pracowników;
    • określenie głównych kierunków rozwoju pomocy społecznej na terenie działania Ośrodka;
    • składanie Radzie Miejskiej corocznego sprawozdania z działalności Ośrodka oraz przedstawianie potrzeb w zakresie pomocy społecznej;
    • sprawowanie nadzoru i odpowiedzialność za gospodarkę finansową i majątek Ośrodka;
    • wydawanie decyzji administracyjnych z upoważnienia Burmistrza w sprawach indywidualnych z zakresu działań Ośrodka należących do właściwości gminy;
    • organizowanie terminowego i celowego udzielania świadczeń dla klientów Ośrodka;
    • współdziałanie z instytucjami i organizacjami społecznymi zwłaszcza na odcinku:
      • rozwoju systemów i form pomocy społecznej;
      • spraw szczególnie trudnych do załatwienia przez służby pomocy społecznej;
      • spraw wymagających interwencji a nie należących do kompetencji Ośrodka;
    • zapewnienie pełnej realizacji zadań i wskazań określonych dla pomocy społecznej przez samorząd terytorialny;
    • podejmowanie działań na rzecz tworzenia półstacjonarnych placówek pomocy społecznej oraz nadzorowanie ich działalności;
    • okresowe analizowanie stopnia realizacji kierunków działania bilansów, potrzeb oraz środków finansowych w celu określania wniosków zmierzających do wyeliminowania nieprawidłowości;
    • wypełnianie zadań wynikających z funkcji kierownika jednostki dotyczących spraw kadrowych, dyscyplinarnych, organizacyjnych itp.
    • udzielanie instruktażu pracownikom socjalnym w zakresie sposobu i trybu załatwiania spraw indywidualnych;
    • rozpatrywanie skarg i wniosków w sprawach dotyczących pracy pracowników pomocy społecznej;
    • prowadzenie kontroli wewnętrznej w celu doskonalenia funkcjonowania Ośrodka;
    • zapewnienie pełnej realizacji zaleceń pokontrolnych wynikających z kontroli prowadzonych przez jednostki zewnętrzne np. NIK, organy przedstawicielskie, WPS itp.
    • opracowywanie projektu i realizacja gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych;
    • przygotowywanie wspólnie z Gminną Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych projektu gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
    • sprawowanie nadzoru nad realizacją gminnego programu przez Ośrodek;
    • opracowywanie projektu gminnego programu przeciwdziałania narkomanii;
    • podejmowanie działań na rzecz :
      • tworzenia gminnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
      • prowadzenia poradnictwa i interwencji w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
    • opracowywanie i realizacja programów ochrony ofiar przemocy w rodzinie;
    • realizowanie wszystkich pozostałych zadań przewidzianych w obowiązujących przepisach prawnych w zakresie pomocy społecznej oraz w przepisach Statutu Ośrodka.

  4. Wymagane dokumenty:
    • podanie,
    • życiorys,
    • kwestionariusz osobowy ( z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej),
    • kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń potwierdzających okresy zatrudnienia,
    • kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
    • kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganych uprawnień i umiejętności,
    • kserokopie dokumentów potwierdzających co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej oraz dokumentu potwierdzającego posiadanie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej
    • podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystania z pełnych praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie
    • aktualne zaświadczenie lekarskie bądź podpisane oświadczenie o braku przeciwwskazań do pracy na w/w stanowisku
    • klauzula o treści : „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych ” (Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 ze zm.)

  5. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:
    Dokumenty aplikacyjne należy składać w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Sępólnie Krajeńskim ulica T. Kościuszki 11, 89-400 Sępólno Krajeńskie pokój nr 10 z dopiskiem „ Dotyczy konkursu na stanowisko Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępólnie Krajeńskim” w godzinach urzędowania tj. od godz. 7:30 do godz. 15:30 w terminie do dnia 30 marca 2007 r. 2007 r. ( niemniej niż 14 dni od dnia opublikowania w BIP-ie na stronie internetowej www.bip.gmina-sepolno.pl i na tablicy tut. Urzędu ).

    Aplikacje, które wpłyną do tut. Urzędu po powyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.

    Po upływie terminu składania aplikacji zostanie ogłoszona lista kandydatów w BIP-ie spełniających wymogi formalne. Z tymi kandydatami zostaną przeprowadzone rozmowy kwalifikacyjne. O dokładnym terminie przeprowadzenia w/w rozmów kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie
    Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej na w/w stronie internetowej oraz na tablicy informacyjnej tut. Urzędu.

    Stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru będzie zawarty na umowie o pracę na czas próbny - który będzie wynosił 3 miesiące a jeśli nie będzie zastrzeżeń, co do pełnienia funkcji na w/w stanowisku zostanie nawiązana umowa o pracę na czas nieokreślony.
Podstawa prawna:
  • ustawa z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1593 ze zm.),
  • ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( Dz.U. z 2004 r. Nr 64 poz. 593 ze zm.).

Sępólno Kraj., 2007-03-14

metryczka


Wytworzył: Bożena Strąpoć (14 marca 2007)
Opublikował: Administrator (16 marca 2007, 10:54:53)

Ostatnia zmiana: Administrator (16 marca 2007, 15:18:10)
Zmieniono: estetykę

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 668