Protokół Nr 16/2004

z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 20 stycznia 2004r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:

Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej Dariusz Krakowiak

  1. Mieszkaniec ulicy Polnej Józef Buława
  2. Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego UM Bożena Mikicka
  3. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej UM Jerzy Kołsut
  4. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 Kazimierz Drogowski
  5. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 Józef Cyra
  6. Dzierżawca targowiska miejskiego wyłączenie>>.

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Edmund Rózga, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:

  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołu z ostatniego posiedzenia Komisji.
  3. Informacja w sprawie bieżącej działalności targowiska miejskiego.
  4. Informacja z wykonania czynu społecznego przez mieszkańców ulicy polnej oraz z ich zamierzeń na 2004r.
  5. Opinia w sprawie wysokości stawek za wywóz nieczystości stałych.
  6. Opinia w sprawie wysokości stawek opłat za wodę i ścieki
  7. Opinia w sprawie zmian w planach szczegółowego zagospodarowania
  8. Opinia w sprawie prośby mieszkańców Osiedla Jana Pawła II prowadzących działalność gospodarczą.
  9. Opinia w sprawie przejęcia działek Nr 2/10 i 2/11 na drogi gminne
  10. Opinia w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych
  11. Opinia w sprawie zawarcia umowy z Panią Myszkowską
  12. Opinia w sprawie sprzedaży działki Nr 9/6 w Radońsku
  13. Opinia w sprawie sprzedaży działki Nr 222/4 przy ul. Polnej
  14. Opinia w sprawie sprzedaży działki Nr 42/2 przy ul. Niechorskiej
  15. Opinia w sprawie projektów uchwał Rady Miejskiej
  16. Opinia w sprawie sprzedaży lokalu mieszkalnego w drodze przetargu.
  17. Wolne wnioski i zakończenie 

W/wym. porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.

 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 15/2004 ze swojego posiedzenia w dniu 16 grudnia 2003r.

 
 
Ad.3. Komisja w tym punkcie spotkała się, na jego prośbę, z dzierżawca targowiska miejskiego Panem wyłączenie>>
Pan wyłączenie>>wyjaśnił przyczynę swojej propozycji spotkania z Komisją. Poinformował, iż jako dzierżawca ma duże problemy z prowadzeniem targowiska. Dodał, iż przyczyniają się do tego również urzędnicy nadzorujący pracę targowiska, twierdzący iż on jako dzierżawca nie może kierować ruchem na targowisku.
Z tego też m.in. względu uczestnicy targu nie chcą się dostosować do zasad panujących na targowisku. Nadmienił, iż zasady handlu na targowisku reguluje jego regulamin, określając szczegółowo uprawnienia dzierżawcy, tymczasem niejako za przyzwoleniem urzędników toleruje się samowolę handlujących. Dodał, iż od dnia prowadzenia targowiska wnosi w terminie do gminy należne opłaty dlatego też chciałby aby ze strony gminy również były przestrzegane warunki umowy. Odnośnie stawek pobieranych opłat poinformował, iż często nie są przez niego pobierane w pełnej wysokości, przyczynia się do tego chaos panujący na targowisku. Stwierdził, iż do chaosu przyczynia się również brak ustalonej stawki rezerwacyjnej, tymczasem wg niego ta opłata jest najważniejsza, gdyż przynosiłaby stałe dochody, nawet mimo nieobecności handlujących. Burmistrz odnosząc się do problemów dzierżawcy dotyczących porządku na targowisku wyjaśnił, iż na każdorazowe jego zakłócenie, po jej wezwaniu, powinna reagować Policja tj. usuwać z placu osoby zakłócające porządek. Nadmienił, iż poruszy tą sprawę na wspólnym zebraniu z Policją, które odbędzie się w najbliższych dniach. 

Komisja, po wysłuchaniu dzierżawcy targowiska, przyjęła do wiadomości informacje o nieprawidłowościach występujących na targowisku. Komisja zobowiązała obecnego na posiedzeniu Kierownika Referatu Gospodarki Komunalnej do znormalizowania współpracy w tym zakresie na linii Urząd Miejski – dzierżawca.

 
Komisja jednocześnie zawnioskowała o wprowadzenie na sesję Rady Miejskiej propozycji ustalenia w uchwale o opłacie targowej kwoty opłaty za rezerwację placu w wysokości 20zł. miesięcznie, przy jednoczesnym pozostawieniu na tym samym poziomie stawek dziennych pobieranych od osób handlujących na targowisku. 

Ad.4. Pan Kołsut zapoznał Komisję z pismem mieszkańców ulicy Polnej informującym o wykonaniu prac na tejże ulicy polegających na:
pozyskaniu bloczków cementowych, utwardzono z tego materiału odcinek ulicy o długości 60m.

  • zasadzeniu 25 sztuk tzw. iglaków
  • utrzymywaniu czystości ciągu pieszego w kierunku ulicy Wodnej
  • oraz informującym o zamierzeniach na 2004r. tj. propozycjach:
  • ułożenia kolektora wód opadowych na części ulicy Polnej
  • dokonania demontażu wystających fundamentów przy posesji Nr 28 na ulicy Polnej wraz z przemieszczeniem zbędnej ziemi przy tej posesji
  • uporządkowania i zabezpieczenia działki leżącej nad kanałem wodnym tj. pomiędzy posesjami Nr 38-42 na ulicy Polnej 

Pan Kołsut odczytał również drugie pismo mieszkańców ulicy Polnej, z którym zawarto podziękowania dla przedstawicieli gminy za pomoc w realizacji czynu społecznego.

Obecny na posiedzeniu przedstawiciel mieszkańców ulicy Polnej Pan wyłączenie>>podziękował Komisji za dotychczasową współprace i zwrócił się o zaakceptowanie zamierzeń na 2004r. Poinformował również o swoim zamiarze napisania monografii ulic sępoleńskich.

Komisja przyjęła z zadowoleniem informację z wykonania czynu społecznego i zaakceptowała przedstawione zamierzenia, poprosiła również Pana wyłączenie>> o przekazanie mieszkańcom podziękowań za inicjatywę i wykonanie przedstawionych prac.

Pan Tomas poruszył sprawę wyjazdu z ulicy Polnej, jego zdaniem wyjazd stwarza niebezpieczeństwo w ruchu drogowym. Zaproponował rozważenie przez mieszkańców ulicy możliwości wprowadzenia ruchu jednokierunkowego, tylko z możliwością wjazdu. Pan wyłączenie>>powiedział, iż na pewno znaleźliby się zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy takiego rozwiązania, przekaże tą sugestię mieszkańcom.
Burmistrz zapytał o kwestię zagospodarowania działek w kierunku jeziora. Poinformował, iż wpłynął wniosek Pani wyłączenie>>o ich kupno, deklaruje on również ich zagospodarowanie. Pan wyłączenie>>stwierdził, iż część mieszkańców obawia się, iż w razie wykupu nie będzie możliwości przejścia. Burmistrz zapewnił, iż przejście byłoby dostępne dla mieszkańców.

Burmistrz zapytał Komisję o stanowisko w sprawie dokończenia inwestycji budowy nowego targowiska. Stwierdził, iż mimo nie ujęcia inwestycji w budżecie, ta sprawa jest bardzo ważna, dlatego też należałoby tą inwestycje jak najszybciej dokończyć. Zaproponował możliwość ogłoszenia przetargu na dokończenie inwestycji (inwestor wyłożyłby środki na inwestycję, miałby potem ulgi w płaceniu dzierżawy) bądź możliwość zaciągnięcia przez gminę kredytu na sfinansowanie tej inwestycji.
Pan Tomas zauważył, iż lepszym rozwiązaniem wydaje się zaciągnięcie kredytu. W tym przypadku nie odchodziłaby z budżetu kwota należna za dzierżawę targowiska, ponadto w przyszłości gmina mogłaby ustalić jej stawkę na wyższym poziomie.

Komisja wstępnie opowiedziała się za realizacja inwestycji dokończenia budowy nowego targowiska we własnym zakresie gminy. 
 
Ad.5. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej Pan Krakowiak przedstawił Komisji sytuację związaną z gospodarką wywozem nieczystości stałych. Poinformował, iż w aktualnej sytuacji podwyżka cen za wywóz nieczystości musi nastąpić. Spowodowane to jest przede wszystkim koniecznością odprowadzania przez Zakład wyższej opłaty środowiskowej oraz ciągle zwyżkującymi cenami paliwa. Nadmienił, iż również duże straty są ponoszone przez spółkę na segregacji, odzysk surowców wtórnych wynosi bowiem tylko około 20%.
Poinformował również, iż zgodnie z zaleceniem Komisji przygotował wykaz osób, które nie były w stanie udokumentować wywozu nieczystości. Ujmuje on na razie 557 rodzin i obejmuje połowę terenu gminy. Zobowiązał się jednocześnie do dokończenia wykazu w ciągu kolejnego tygodnia.
Pan Krakowiak nawiązał do pisma Pana Cyry w sprawie przedstawienia szczegółowej analizy kosztów wywozu nieczystości każdej z ulic. Stwierdził, iż Zakład nie prowadzi aż tak szczegółowej ewidencji.
Powyższe wyjaśnienie wzbudziło dużą wątpliwość Pana Cyry.

Pan Rózga zapytał członków Komisji, czy akceptują nowe stawki wywozu nieczystości zaproponowane przez Dyrektora ZGK?

Pan Cyra zapytał, czy ZGK ma rozeznanie, jakie uzyska środki z tytułu proponowanej podwyżki. Pan Krakowiak odpowiedział, iż wg kalkulacji, obejmującej ten sam poziom wywozu, Zakład powinien uzyskać dodatkowe środki w wysokości około 20-25tys.zł.
Pan Herder zwrócił uwagę, iż podwyżka może spowodować zwiększenie ilości dzikich wysypisk. Jego zdaniem przede wszystkim należałoby egzekwować wywożenie od tych osób, które obecnie nie wywożą śmieci. Płatności uzyskane od tych osób zmniejszyłyby stratę ponoszoną przez Zakład.
Pan Cyra zwrócił uwagę na fakt ustawionych pojemników. Których nie można nawet otworzyć. Pan Krakowiak zapewnił, iż nie od razu, ale sukcesywnie Zakład będzie poprawiać jakość wywozu nieczystości.

 
Komisja, po przeprowadzeniu dyskusji, oraz po głosowaniu zaakceptowała propozycję nowych cen wywozu nieczystości stałych, przedstawioną przez Dyrektora ZGK (trzy głosy “za”, jeden głos “wstrzymujący się).
Propozycje podwyżek stanowią załącznik do niniejszego protokołu.

 
 
Ad.6. Pan Herder zaproponował, aby członkowie Komisji, przeanalizowali na spokojnie, w domu, przygotowane przez Dyrektora materiały w sprawie nowych taryf za wodę i ścieki.
Pan Tomas nadmienił, iż po przeanalizowaniu materiałów można zwołać posiedzenie Komisji poświęcone wypracowaniu stanowiska Komisji w sprawie propozycji nowych cen.

Komisja, w związku z powyższymi wnioskami, zaakceptowała propozycje omówienia nowych taryf za wodę i ścieki na następnym posiedzeniu.
Ustalono, iż posiedzenie Komisji odbędzie się w dniu 3 lutego o godzinie 10.00.
Komisja zasugerował również, aby w powyższym posiedzeniu wziął udział Przewodniczący Rady Miejskiej, Burmistrz oraz Przewodniczący poszczególnych Komisji Rady Miejskiej.

 
Ad.7. Pani Mikicka przedstawiła Komisji wniosek Agencji Nieruchomości Rolnych w sprawie zmiany w planie przestrzennego zagospodarowania działek w Sikorzu na cele budownictwa mieszkalnego.
Komisja zaopiniowała pozytywnie powyższy wniosek, zastrzegając możliwość podziału nieruchomości.

 
Ad.8. Pan Kołsut przedstawił Komisji pismo mieszkańców Osiedla Jana Pawła II, prowadzących działalność gospodarczą (usługi transportowe samochodami ciężarowymi) w sprawie możliwości wydania indywidualnych zezwoleń na wjazd na własną posesję.

Komisja zasugerowała, iż w tej sprawie powinno zwołać się spotkanie z zainteresowanymi przewoźnikami, przy obecności Burmistrza, celem wypracowania kompromisowego rozwiązania w tej sprawie.
 
Ad.9. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Pana Adama Florczaka zawierający propozycję przejęcia przez gminę drogi (działka Nr 2/10 i 2/11 w obrębie wsi Świdwie) z możliwością wypłacenia odszkodowania.
Komisja zaproponowała możliwość przejęcia działek wg wyceny rzeczoznawcy. 
 
Ad.10. Komisja zaopiniowała pozytywnie sprzedaż gminnych lokali mieszkalnych:

Ad.11. Pan Kołsut zapoznał Komisję z projektem umowy dzierżawy gruntu pod ustawioną reklamę “hotelu Jana” na Osiedlu Leśnym.
Komisja zaopiniowała możliwość zawarcia umowy dzierżawy ze Spółką Jawną “Kapost” na okres trzech lat 
 
Ad.12. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Pani wyłączenie>>z Radońska w sprawie sprzedaży dzierżawionej działki Nr wyłączenie>>w Radońsku.
Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała możliwość sprzedaż w/w działki.

 
Ad.13. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Pani wyłączenie>> w sprawie umożliwienia sprzedaży działki Nr wyłączenie>>, którą wnioskodawca jednocześnie zobowiązuje się zagospodarować (wnioskodawca jest właścicielem działek nr wyłączenie>>)
Komisja, po dyskusji, opowiedziała się za pozostawieniem w/w działki do dyspozycji i zagospodarowania przez samorząd mieszkańców Nr 1. 

 
Ad.14. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Państwa wyłączenie>>w sprawie sprzedaży dzierżawionej działki Nr wyłączenie>>.
Komisja, w związku z uzyskaniem pozytywnej opinii Zarządu Osiedla Nr 2 w tej sprawie, jednogłośnie opowiedziała się za sprzedażą działki.

 
Ad.15. Komisja zaakceptowała jednogłośnie projekty uchwał Rady Miejskiej w sprawach:

  • nadania nazwy nowopowstałej ulicy w Sepólnie Krajeńskim
  • nieodpłatnego nabycia na własność Gminy Sępólno Krajeńskie niezabudowanych nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa – Agencji Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Bydgoszczy. 

Ad.16. Pan Kołsut przedstawił Komisji wniosek Zakładu Gospodarki Komunalnej w sprawie wypracowania stanowiska dot. przeznaczenia uzyskanego przez zakład lokalu mieszkalnego przy ul. Bajkowej 2 w Sepólnie Kraj.
Komisja zaakceptowała możliwość sprzedaży w/w lokalu mieszkalnego w drodze przetargu. 

 
Ad.17. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:

Pan Herder zaproponował zamieszczenie na łamach Wiadomości Krajeńskich artykułu informującego o szkodliwym działaniu toksyn powstających w wyniku spalania plastikowych substancji.
Zaproponował również wręczenie na posiedzeniu Zarządu Osiedla Nr 1 listu gratulacyjnego związanego z wykonaniem przez mieszkańców czynu społecznego przy ul. Polnej
Zaproponował także zamieszczenie w Wiadomościach Krajeńskich artykułu na temat poinformowania o zakazie posypywania popiołem nawierzchni ulic.
Pan Herder zawnioskował również, aby kompetentny pracownik Urzędu wyjaśnił na następnym posiedzeniu, na podstawie posiadanych dokumentów, kwestię wykupu przez gminę gruntów w obrębie wjazdu na ulicę Polną.

 
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie.

Przewodniczący Komisji
Edmund Rózga

protokołował:
Tomasz Dix 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (20 stycznia 2004)
Opublikował: Tomasz Dix (26 lutego 2004, 12:44:34)

Ostatnia zmiana: Tomasz Dix (16 sierpnia 2004, 07:27:07)
Zmieniono: estetykę

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1383