Komisja Rewizyjna | Komisja Budżetu i Handlu | Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Komisja Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska |
Komisja Statutowa
Protokół Nr 23/08 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 13 marca 2008r.
Protokół Nr 23/08
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 13 marca 2008r.
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 13 marca 2008r.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Radny – Andrzej Piekut
2. Przewodniczący Zarządu Nr 1 – Kazimierz Drogowski
3. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 – Jozef Cyra
4. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa Jarosław Dera
5. Zastępca Komendanta Komendy Powiatowej Policji Piotr Potracki
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Edmund Rózga, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1. Otwarcie posiedzenia i zatwierdzenie porządku.
2. Zatwierdzenie protokołów z dwóch ostatnich posiedzeń.
3. Omówienie spraw związanych z budową przydomowych oczyszczalni ścieków.
4. Omówienie sprawy możliwości zamiany działek przy ul. Koronowskiej 3.
5. Wypracowanie propozycji w sprawie podziału środków na budowę dróg i chodników.
6. Omówienie propozycji stawek za doprowadzanie wody i odprowadzanie ścieków.
7. Zaopiniowanie spraw bieżących.
8. Wolne wnioski i zakończenie.
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie dwa poprzednie protokoły ze swoich posiedzeń w dniach 19 i 21 lutego 2008r.
Ad.3. Pan Dera poinformował, że proponowaną intencją jest wspieranie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenach, które nie zostaną objęte budową kolektorów. Dotyczy to w szczególności terenów, gdzie budowa nitki kolektorowej nie jest ekonomiczna (pojedyncze posesje na terenach wiejskich tzw. wybudowania).
Pan Dera nadmienił, że wszelkie regulacje z w/w zakresu zostały ujęte w przygotowanym odpowiednim projekcie uchwały Rady Miejskiej. Sprawy techniczne zostaną natomiast doprecyzowane w najbliższym czasie.
Komisja nie wniosła uwag do spraw z przedstawionego zakresu tj. zaopiniowała jednogłośnie przygotowany projekt Rady Miejskiej w w/w sprawie.
Ad.4. Komisja podjęła ponownie temat możliwości zamiany działek przy ul. Koronowskiej (na wniosek Pana ).
Komisja w tym celu zapoznała się ze stanowiskiem Pana , który w piśmie sprzeciwił się wnioskowanej zamianie działek.
Obecny na posiedzeniu Pan podtrzymał swoje stanowisko zawarte w piśmie, tj. sprzeciwił się zamianie działek przy ul. Koronowskiej. Jego zdaniem umożliwienie zamiany działek dla Pana spowoduje dla niego niekorzystne konsekwencje takie jak ograniczenie widoczności jego firmy a tym samym zaniżenie rozpoznawalności jej wizerunku. Będzie to miało tym większe konsekwencje, że w miesiącu grudniu wystąpił o rozszerzenie działalności firmy. W związku z powyższym zwrócił się do Komisji o ponowne, dogłębne przeanalizowanie sprawy.
Komisja, po wyjaśnieniach Pana , stwierdziła że zasadnym będzie jeszcze raz przeanalizowanie tejże sprawy z udziałem stron zainteresowanych.
Ad.5. Komisja stwierdziła, że temat propozycji rozdysponowania środków na budowę dróg i chodników zostanie omówiony na jutrzejszym posiedzeniu z udziałem Burmistrza.
Komisja stwierdziła, że priorytetem powinna być budowa nowych nawierzchni w najbardziej potrzebnym miejscach, nie zaś wymiana obecnie istniejącej nawierzchni.
Ad.6. W związku z faktem usprawiedliwionej nieobecności na dzisiejszym posiedzeniu Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej – radny Tomas wniósł wniosek, aby propozycje wysokości stawek za doprowadzenie wody i odprowadzanie ścieków zostały przeanalizowane na następnym posiedzeniu z udziałem Dyrektora ZGK.
W/w wniosek Komisja przyjęła niejednogłośnie (przy 1 głosie „wstrzymującym się”).
Ad.7. W sprawach bieżących:
- Komisja zaakceptowała projekt zarządzenia w sprawie powołania nowego składu Społecznej Komisji Mieszkaniowej.
- Komisja skierowała do zaopiniowania przez Zarząd Osiedla Nr 2 pismo Drużyny Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego w sprawie możliwości zagospodarowania terenu muszli koncertowej na plaży miejskiej.
- Komisja zaopiniowała jednogłośnie negatywnie wniosek Pana w sprawie możliwości obniżenia czynszu za umieszczenie szyldu reklamowego przy cmentarzu komunalnym (dot. Zakładu Usług Pogrzebowych)
- Komisja, zgodnie z opinią Zarządu Osiedla Nr 1, zaopiniowała jednogłośnie negatywnie wniosek Pani w sprawie zakupu działki nr 191/4 przy ul. Kościuszki pod prowadzenie działalności gospodarczej.
- Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie wniosek Pana w sprawie umieszczenia reklamy firmy na działce nr 236 przy ul. Chojnickiej oraz na działce nr 2/2 przy placu targowym
- Komisja zaopiniowała pozytywnie sprzedaż komunalnych lokali mieszkalnych najemcom:
a) (Młyńska 40/1)
b) (Sienkiewicza 57/1)
c) (Sienkiewicza 58/2)
d) (Pl. Wolności 5a/4)
e) Komisja zasugerowała wyjaśnienie sprawy sprzedaży mieszkania Pani (Hallera 2/1) – tj. czy istnieją przesłanki prawne do sprzedaży tego mieszkania. W braku przeciwwskazań należy, zdaniem Ko,misji, sprzedać mieszkanie wnioskodawcy.
Komisja odniosła się także do wniosków o sprzedaż mieszkań, rozpatrywanych na poprzednim posiedzeniu (wniosek Pani ). – w tym zakresie, po otrzymaniu informacji zarządzającego lokalami o zaległościach w płatności czynszu – Komisja nie przychyliła się do możliwości sprzedaży lokali najemcom. Sprzedaż lokali może nastąpić po uregulowaniu zaległości płatniczych.
- Komisja zapoznała się z wnioskiem Pani w sprawie zamiany działek przylegających w obrębie stadionu MLKS „Krajna” (zamiana działki wnioskodawcy na działkę po byłym ośrodku kolonijnym). Komisja jednoznacznie stwierdziła, że właścicielem ewentualnie zamienianej działki jest Starostwo Powiatowe dlatego tez obecnie wniosek złożony do Gminy jest niecelowy.
- Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie wiosek Pana w sprawie możliwości sprzedaży działki rolnej nr 146 w Piasecznie.
- Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie podział działki Nr w Wiśniewie (za firmą Krajan) Komisja zasugerowała, aby działkę sprzedać w drodze przetargu.
- Komisja skierowała wniosek Pana w sprawie możliwości utwardzenia gruntu w Radońsku do zaopiniowania przez tamtejszą Radę Sołecką.
Ad.8. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pani Wańke poinformowała przedstawiciela Policji o wywożeniu tzw. wywaru z Iłowa poza teren naszej Gminy, do Czyżkowa.
- Pan Drogowski zwrócił się do Pana , aby Policja szczególnie zwróciła uwagę na kwestie parkowania w wąskich uliczkach w pobliżu Placu Wolności (ul. Studzienna Boczna i Kościelna).
- Pan Piekut poruszył sprawę możliwości zmiany organizacji ruchu drogowego obok Liceum Ogólnokształcącego (likwidacja znaku). Pan przyjął propozycję do wiadomości, skieruje w tej sprawie formalne pismo do Urzędu Miejskiego.
- Pan Tomas zwrócił uwagę na często niewystarczającą ilość przejść dla pieszych na drogach krajowych (podał przykład ulicy Chojnickiej na wysokości „Kamyszka”.
- Pan Rózga poinformował o trudnościach w przejeździe ul. Chopina (parkujące samochody znacznie utrudniają ruch na wąskiej drodze).
- Pani Miczko zasygnalizowała zaśmiecenie posesji po Panu (od strony ulicy Ogrodowej). Pan Dera wyjaśnił, że zwróci się do Pana z zapytaniem o możliwość wywiezienia zalegającego tam gruzu. Pani Miczko zasygnalizowała także nieporządek przy posesji Hallera 2. Pan Dera wyjaśnił, że sprawa zostanie poruszona podczas spotkania z członkami wspólnoty mieszkaniowej.
- Pan Drogowski zasygnalizował konieczność wymiany szczebli w urządzeniach na placu zabaw przy Placu Przyjaźni. Pan Dera powiedział, że w tej sprawie skontaktuje się z Zakładem Transportu i Usług. Pan Drogowski zwrócił uwagę na niedostateczny nadzór nad inwestycjami prowadzonymi na terenie miasta. Zwrócił się ponadto do Kierownika referatu, aby bieżąco powiadamiał go o zamiarze prowadzenia kolejnych inwestycji. Pan Drogowski powiadomił ponadto, że powinny na bieżąco być zabierane worki z nieczystościami, które zostawia na ulicy ogrodowej pracownik sprzątający w ramach prac społeczno-użytecznych.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
Przewodniczący Komisji
Edmund Rózga
protokołował:
Tomasz Dix
metryczka
Wytworzył: Tomasz Dix (13 marca 2008)
Opublikował: Administrator (8 grudnia 2008, 09:30:40)
Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (15 maja 2023, 10:31:07)
Zmieniono: anonimizacja danych
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 994