Protokół Nr 33 /08 z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 13 listopada 2008r.


Protokół Nr 33 /08
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 13 listopada 2008r.
 
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Osiedla Nr 1 – Kazimierz Drogowski
2. Przewodniczący Osiedla Nr 2 – Józef Cyra
3. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera
4. Inspektor Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Małgorzata Barabach.
5. Inspektor Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Marcin Koniszewski
 
 
          Posiedzenia otworzył Przewodniczący Komisji Pan Edmund Rózga, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
 
 
  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia
  3. Informacja z realizacji inwestycji w roku 2008
  4. Prognoza skutków finansowych uchwalania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  5. Opinia w sprawie wydzielenia miejsca parkingowego dla osoby niepełnosprawnej ( P.  i)
  6. Opinia w sprawie sprzedaży działki pod budowę garażu na Os. Słowackiego  (P.   )
  7. Opinia w sprawie sprzedaży działki nr 112/4 przy ulicy Koronowskiej 4
  8. Opinia w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych ( P.  )
  9. Opinia w sprawie określenia czynszu za lokale komunalne.
  10. Opinia projektów uchwał.
  11. Wolne wnioski i zakończenie.
 
W/wym. porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w dniu 16 października 2008r.
 
Ad.3.W tej sprawie głos zabrał Pan Dera, który powiedział jakie działania podjęto w planach inwestycyjnych na 2008 r. odnośnie chodników. Otóż została wykonana zatoka autobusowa i kawałek chodnika w Iłowie, został zrobiona dokumentacja techniczna na chodnik w Teklanowie, Radońsku, i Kawlach których planowana jest budowa na przyszły rok. Jeśli chodzi o chodnik na Jana Pawła II , ul. Reymonta i Mickiewicza będą one jeszcze dokończone. Potem  Pan Dera wspomniał o zatoce autobusowej w Zbożu która została już ukończona, a w przyszłym roku zostanie wykonana gospodarka wodna.
Tutaj zostało skierowane pytanie od Pana Tomasa odnośnie chodnika na ulicy Mickiewicza i tego gdzie będzie on dalej poprowadzony. Pan Dera poinformował, że chodnik ma przebiegać aż do ,,Agromy” a następnie skręcić w lewo w ulice Reymonta, a jeśli zostanie materiał  to będzie jeszcze dokończony na ulicy Mickiewicza o ile podłoże będzie się do tego nadawało.
Komisja wystąpiła również z wnioskiem by przed rozpoczęciem budowy chodnika pracownik udał się do mieszkańców w kwestii wytłumaczenia jak będzie on wyglądał, jaka będzie szerokość jezdni itd. co zniweluje skargi mieszkańców.
Następnie głos na Komisji zabrał Pan Marcin Koniszewski ,który przedstawił dalszy harmonogram zadań inwestycyjnych. Na wstępie poruszył kwestię wodociągów  na które została sporządzona dokumentacja techniczna odnośnie Trzcian, ul. Więcborskiej w Sępólnie Kraj. na której będzie też robiona kanalizacja, Grochowiec- Chmielniki, Wałówko. Zrealizowano natomiast wodociąg w Sikorzu , Wiśniewa – Wiśniewka, Świdwie- Zboże, a w trakcie budowy jest wodociąg kierunek Sikorz,  Komierówko.
Pan Marcin wspomniał również, że w trakcie realizacji jest zakładanie elektronicznego systemu zabezpieczenia obiektu administracji. Odbyła się także termomodernizacja Biblioteki Publicznej w Sępólnie Kraj. jak i Zespołu Szkól Nr 3 w Sępólnie Kraj oraz Centrum Kultury i Sztuki gdzie będą  jeszcze przeprowadzone roboty dodatkowe. Następnie powiedział o budowie kanalizacji sanitarnej na ul. Hallera, Młyńskiej i Wyspiańskiego. Zrealizowany został także zakup autobusu dla osób niepełnosprawnych i ocieplenie Opieki Społecznej w Sępólnie Kraj.
 
Ad.4.Potem Pani Barabach zaczęła referować prognozę skutków finansowych uchwalania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z którą mieli zapoznać się wszyscy członkowie Komisji obecni na poprzednim posiedzeniu. Wspomniała m.in. o prognozie wpływów z podatków od nieruchomości  który przewiduje dwa warianty jeśli chodzi o podatek rolny który wpłynie do budżetu gminy od budynków mieszkalnych oraz gruntów pozostałych:
wariant I ( wyłącznie zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna): 12 617,70złwariant II ( zabudowa mieszana, mieszkaniowa jednorodzinna + usługi ): 50 294,23zł
Pani Małgorzata Barabach poinformowała Komisję o prognozach wydatków związanych z realizacją infrastruktury technicznej, których zadaniem jest określenie wydatków gminy.
       Przy okazji referatu Pani Małgosi Pan Thomas wspomniał o protestach i skargach dot. miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zabudowy mieszkaniowo- usługowej terenu przy ul. Targowej i Wiatrakowej. Inicjatorem tego wniosku był Pan  . Pan Tomas nie zgadza się z tym projektem ponieważ po wydzieleniu drogi podzieli ona sporo działek na połowę. Pani Barabach dodała, że na razie powstał tylko projekt który w każdej chwili może ulec zmianie.  Komisja wyszła z propozycja by sprawa ta była dalej monitorowana i przedstawiana na każdej następnej Komisji.
 
Ad.5.Komisja po zapoznaniu się z wnioskiem Pana  dot. możliwości wydzielenia miejsca parkingowego dla osoby niepełnosprawnej na parkingu Os. Słowackiego przed blokiem Nr 5, skierowała wniosek do zaopiniowania przez Zarząd Osiedla Nr 2 w Sępólnie Kraj.
 
Ad.6. Następnie Pan Dera przedstawił Komisji wniosek Pana   w sprawie możliwości sprzedaży ziemi pod budowę garażu przy zbiegu ulic 27 Stycznia i Komierowskiej. Komisja po zapoznaniu się z decyzją Zarządu Osiedla Nr 2 podtrzymała ją, opiniując w tej sprawie jednogłośnie pozytywnie.
 
 
 
Ad.7. Po raz kolejny na posiedzeniu Komisji pojawiła się sprawa Państwa   który złożyli odwołanie w sprawie wykupu przez nich działki nr 122/4. W tej sprawie głos zabrała Pani Małgorzata Barabach która jak to ustalono na poprzedniej Komisji miała przedstawić  plan zagospodarowania tego terenu. Otóż w planach była budowa stacji paliw. Na co Komisja wyszła z zapytaniem po co robić w tym miejscu kolejna stację skoro w obrębie tej działki powstały już dwie. Pani Barabach wyjaśniła, że miało by to być na zasadzie dobrego sąsiedztwa. Kolejną propozycją podaną przez Panią Małgorzatę była budowa zjazdu z drogi wojewódzkiej, ale jeśli pojawiła się propozycja wykupu i Komisja wyrazi na nią zgodę to Pani Barabach wstrzyma się z tymi planami. Poczym Komisja zapytała czy są już jakieś nowe plany zagospodarowania, Pani Małgorzata poinformowała, że na dzień dzisiejszy takich planów nie ma.
    W tej sprawie głos zabrał również Pan Dziarnowski wychodząc z wnioskiem by tą działkę sprzedać w całości Panu Janickiemu na co Pan Cyra wyraził sprzeciw mówiąc, że mieszkańcom to nie chce się sprzedać, ale Panu  to i owszem. Następnie Pan Tomas zapytał co się będzie działo z pozostałym terenem tzn. z działką Nr 121/6, Pani Barabach wyjaśniła, że na razie tej działki została tylko wytyczona droga dojazdowa po otrzymaniu pozytywnej decyzji od Dyrekcja Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy. Potem Pan Rózga zarządził głosowanie w wynikiem którego był jeden głos pozytywny i cztery wstrzymujące się.
 
Ad.8. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie  wniosek Pani  i Pana   w sprawie wykupu lokalu mieszkalnego.
 
Ad.9.Następmnie Pan Dera przedstawił propozycję Pana Burmistrza o podwyższenie dotychczasowej stawki  bazowej czynszu za 1m² powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego i zamiennego w Gminie Sępólno Kraj. o 50% czyli z 3,38zł na 5,00 zł. W tej sprawie głos zabrał Pan Tomas twierdząc, że proponowana stawka jest zbyt wysoka i mieszkańców nie stać na tak wysokie podwyżki z uwagi na to, że w lokalnych zakładach są i będą zaczynać się masowe zwolnienia, jednocześnie wyszedł z propozycją by podwyższyć ją najwyżej o 10 %. Pan Rózga zarządził głosowanie w wyniku którego Komisja zaopiniował jednogłośnie pozytywnie zaproponowaną przez Pana Tomasa stawkę.
 
Ad.10. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie wszystkie projekty uchwał Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim w sprawie sprzedaży udziału w nieruchomości położonej w Zbożu (dz. nr 33/1 nr 33/2 i nr 33/3),w sprawie wydzierżawienia na okres 10 lat gruntu położonego w Lutowie (dz. nr 464/6) i sprzedaży nieruchomości położonych w Lutówku i  Dziechowie (dz. nr 154 i nr 189)
 
Wolne wnioski i zakończenie.
Na początku głos zabrał Pan Przewodniczący kierując szereg pytań do Pana Dery odnośnie wniosków z poprzedniej Komisji
- Pierwsze pytanie dotyczyło ul. Lipowej i postawienia znaku ,,strefa zamieszkania” i ławek,
  Pan Dera potwierdził postawienie znaku i ławek.
- Pan Rózga zapytał o szamba na ulicy Krótkiej . Pan Dera powiedział, że część z nich została
  zlikwidowana, a pozostałe należą do ZGK.
- Została też poruszona kwestia wjazdu na targowisko, Pan Dera wyjaśnił, że na razie nie
  będzie nic w tej sprawie robione, ale jest to ujęte w planach.
- Kolejny wniosek dotyczył schodów prowadzących do drogerii ,,Bobik” otóż Pan Dera
  poinformował, że zostały one postawione zgodnie z pozytywną decyzją Generalnej Dyrekcji
  Dróg Krajowych i Autostrad przez Państwa .
 
  Tu Komisja wyszła z wnioskiem by pomalować barierki przy tych schodach w widocznym
  kolorze by poprawić bezpieczeństwo mieszkańców.
- Skierowane zostało zapytanie co będzie dalej z tymi samochodami stojącymi na pasie
   zieleni na ulicy Wojska Polskiego. Pan Dera wyjaśnił, że w przyszłości będzie to zrobione.
- Pani Wańke złożyła wniosek za porozumieniem Sołtysa Radońska Pana  w
  sprawie wydzielenia działek budowlanych koło Ośrodka Zdrowia w Radońska.
- Komisja wnioskowała również o to by wolny plac na ul. Wyspiańskiego został podzielony
  na działki i sprzedany
- Następny wniosek dot. posesji Pana  mieszczącej  się na Placu Przyjaźni i  
  nieporządku który na niej panuje. Komisja zwróciła się jednocześnie z prośbą o skierowanie
  stosownego pisma do właściciela posesji celem uporządkowania terenu.
- Pan Dziarnowski zgłosił dziurę na ul. Młyńskiej z którą się nic nie robi.
- Członek Komisji wnioskował za tym by wyrównać akację na ulicy Baczyńskiego
- Wnioskowano również by postawić barierki na ulicy Reymonta
- Pan Drogowski złożył wniosek by zrobić oświetlenie na placu zabaw i postawię skrzynkę z
   piaskiem również na placu zabaw  ul. Jana Pawła II.
- Pan Cyra natomiast wnioskował o to by zrobić punkt świetlny koło torów, a na osiedlu
  domków jednorodzinnych postawić pojemniki na piasek. Pan Dera poinformował zebranych,
   że dopiero rozpoczęła się realizacja stawiania zbiorników z piaskiem.
 
 
 
 Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zakończył posiedzenie.
                                                     
 
 
                                                                                           Przewodniczący Komisji
                                                                                                   Edmund Rózga
protokołowała:
Roksana Tutak
 
 
 
 
 
 

metryczka


Wytworzył: Roksana Tutak (25 lutego 2009)
Opublikował: Administrator (25 lutego 2009, 08:49:43)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (15 maja 2023, 11:07:05)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1051