Protokół Nr 11/07



Protokół Nr 11/07
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 10 maja 2007r.



W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej Tomasz Cyganek
2 Zastępca Burmistrza Marek Zieńko
3. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 Kazimierz Drogowski
4 Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 Józef Cyra
5. Kierownik Wydziału ZGK Grzegorz Kiełbasiński
6 Pracownik Samodzielnego Stanowiska ds. Rolnictwa, Leśnictwa i Zadrzewień Jarosław
Dera
7. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej Jerzy Kołsut.
8. Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich Bogumiła Bławat.



Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Edmund Rózga, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:

  1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołów z dwóch poprzednich posiedzeń.
  3. Zmiana regulaminu utrzymania porządku i czystości w Gminie.
  4. Zatwierdzenie maksymalnych stawek za składowanie nieczystości i oczyszczanie ścieków.
  5. Sprawozdanie z realizacji planu gospodarki odpadami za okres 2004-2006.
  6. Sprawa węzła autostrady w Warlubiu.
  7. Sprawa Państwa
  8. Zakład Transportu i Usług – zatwierdzenie opłaty o udostępnienie miejsca grzebalnego.
  9. Sprawa zamiany gruntów – Pan 
  10. Wniosek Pana 
  11. Wniosek Pana 
  12. Rozwiązanie sprawy Pana 
  13. Wniosek Spółdzielni Ogrodniczo – Pszczelarskiej.
  14. Analiza wniosków wypracowanych podczas wizji lokalnej miasta.
  15. Wolne wnioski i zapytania.
  16. Zakończenie.

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.


Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokoły Nr 9 i 10/07 ze swoich posiedzeń w dniach 2 i 11 kwietnia 2007r.


Ad.3. W tym punkcie uczestniczyła również Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska.
Na wstępie Pan Zieńko poinformował, iż proponowane zmiany w regulaminie wynikają z konieczności określenia w nim szczegółowych zasad wydawania koncesji na wywóz nieczystości stałych i płynnych. W zasadach przede wszystkim należy określić wymagania dotyczące wyposażenia technicznego (posiadanie odpowiednich specjalistycznych pojazdów, pojemników lub worków). Podmioty ubiegające się o koncesje powinny ponadto spełniać wymagania w zakresie prowadzenia zabiegów sanitarnych i porządkowych oraz posiadanie zezwolenia na wywóz nieczystości określonych odpowiednimi kodami).
Następnie Pan Dera i Pani Bławat przedstawili Komisjom propozycje zmian w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sępólno Krajeńskie w zakresie szczegółowych wymagań udzielania koncesji.
Do przedstawionych zapisów Komisje nie wniosły zastrzeżeń.
Pan Tomas zaproponował, aby w regulaminie określić, iż zabrania się sytuowania bazy samochodów asenizacyjnych na terenie zabudowy jednorodzinnej.
Komisje zaakceptowały powyższą propozycję.
Pan Tomas zasugerował także, aby podmioty wywożące nieczystości były zobowiązane do odkażania pojemników.
Pan Zieńko zasygnalizował problem z możliwością odbioru nieczystości przez wysypisko we Włościbórku. Zakład gospodarki Komunalnej posiada zezwolenie na odbiór nieczystości tylko określonego rodzaju, nie może np. odbierać nieczystości typu baterie czy odpady wielkogabarytowe. Pan Kiełbasiński dodał, iż np. składowanie odpadów podlegających biodegradacji musi zapewnić Gmina (tzw. kompostowniki).
Pan Jagodziński stwierdził, iż w regulaminie powinny być określone czynności kontrolne wobec mieszkańców w zakresie wywozu nieczystości. Pan Dera poinformował, iż takie zapisy są określone w ustawie.

Komisje ostatecznie, po naniesieniu poprawki, zaopiniowała pozytywnie nowelizację regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie.


Ad.4. Pan Zieńko poinformował, iż istnieje konieczność określenia w formie uchwały maksymalnych stawek składowania nieczystości stałych oraz wywozu nieczystości płynnych.
Na wstępie Pan Kiełbasiński poinformował, iż obecna cena składowania nieczystości na wysypisku we Włościborku wynosi za tonę 65zł. + opłata środowiskowa czyli w sumie około 77,50zł. Pan Tomas nadmienił, iż stawka jest ustalana przez Zakład Gospodarki Komunalnej. Pan Tomas nadmienił, iż poważniejszym problemem będzie rozliczanie nieczystości płynnych bowiem obecna stawka zawiera także koszty ich wywozu.
Pan Cyra zakwestionował możliwość ustalenia właśnie teraz stawki maksymalnej, zgodnie z odpowiednią ustawą stawki ustala się raz w roku od miesiąca stycznia. Pan Tomas natomiast zwrócił uwagę, iż należało by ustalić jedynie maksymalna stawkę oczyszczenia ścieków, bez wliczania kosztów transportu. Ta stawka wynosi 2,73zł. brutto za oczyszczenie 1m3 i taką maksymalną stawką należy ustalić.


Po dyskusji Komisje:

- zaopiniowały pozytywnie maksymalną stawkę składowania nieczystości w wysokości 65zł. za tonę + opłata środowiskowa w zależności od asortymentu dostarczanych nieczystości.
- zaopiniowały maksymalną stawkę za oczyszczenie nieczystości płynnych w wysokości 2,73zł.


Ad.5. Pan Dera przedstawił Komisji realizację planu gospodarki odpadami za lata 2004 –
2006.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie sprawozdanie z realizacji w/w planu.


Ad.6. Pan Kołsut przedstawił Komisji pismo Przewodniczącego Rady Gminy w Warlubiu w sprawie poparcia budowy węzła autostradowego w Warlubiu.

Komisja jednogłośnie poparła inicjatywę budowy węzła autostrady w Warlubiu.


Ad.7. Pan Kołsut przedstawił Komisji wniosek Państwa   w sprawie możliwości zakupu gruntu w Lutówku.

Komisja, zgodnie z opinią Rady Sołeckiej, jednogłośnie opowiedziała się nie za sprzedażą lecz za możliwością zamiany gruntów.


Ad.8. Pan Kołsut przedstawił Komisji wniosek Zakładu Transportu i Usług w sprawie podwyższenia opłaty za udostępnienie miejsca grzebalnego na cmentarzu komunalnym do kwoty 300zł.
Komisja jednogłośnie zasugerowała podwyżkę ale tylko do kwoty 200zł.


Ad.9. Pan Kołsut przedstawił Komisji wniosek Pana   w sprawie możliwości zamiany gruntów.
Komisja, zgodnie z opinią Zarządu Osiedla, zaopiniowała w/w wniosek jednogłośnie negatywnie.


Ad.10. Pan Kołsut przedstawił Komisji wniosek Pana    w sprawie wykupu gruntu na poszerzenie nieruchomości przy ulicy Turystycznej 7.

Komisja, zgodnie z opinią Zarządu Osiedla, zaopiniowała w/w wniosek jednogłośnie negatywnie.

Ad.11. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Pana   w sprawie możliwości udostępnienia na potrzeby własne trylinki, składowanej przy ulicy Polnej.
Komisja nie przychyliła się dom w/w wniosku i zasugerowała przekazanie trylinki w zagospodarowanie przez Zarząd Osiedla Nr 1.


Ad.12. Pan Kołsut przedstawił Komisji wniosek Pana   w sprawie możliwości zamiany gruntów w Lutówku.
Komisja, po pozytywniej opinii Rady Sołeckiej, jednogłośnie przychyliła się do w/w wniosku.


Ad.13. Pan Kołsut przedstawił Komisji wniosek Spółdzielni Ogrodniczo-Pszczelarskiej w likwidacji w sprawie możliwości rozwiązania umowy prawa użytkowania wieczystego nieruchomości przy ul. Kościuszki.
Komisja skierowała powyższy wniosek do zaopiniowania przez Komisję Budżetu i Handlu.


Ad.14. Komisja zgrupowała i podsumowała wszystkie wnioski z zakresu poprawy nawierzchni ulic oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego w mieście, które wypracowała podczas przeprowadzenia wizji lokalnej.
Komisja skierowała wnioski do Burmistrza celem ich rozpatrzenia i ewentualnej realizacji.


Ad.15. W związku z brakiem wolnych wniosków Przewodniczący zakończył posiedzenie.




Przewodniczący Komisji
Edmund Rózga

protokołował:
Tomasz Dix






metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (10 maja 2007)
Opublikował: Tomasz Dix (28 lutego 2008, 13:10:09)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (15 maja 2023, 10:10:58)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1059