Protokół Nr 36/2005

Protokół Nr 36/2005
z posiedzenia  Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w dniu 8 sierpnia 2005r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji oraz zaproszony goście:

  1. Urszula Lange Skarbnik Gminy
  2. Ewa Marzec Kierownik Referatu Finansowego.

Posiedzenie otworzył w zastępstwie Przewodniczącego Komisji, jaj członek, Pan Andrzej Tomas, który po powitaniu obecnych zaproponował następujący jego porządek:

  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołu z ostatniego posiedzenia Komisji
  3. Opinia Komisji wobec sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za I pólrocze 2005r.
  4. Wolne wnioski i zakończenie.

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.

Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie Protokół Nr 35/2005 ze swojego ostatniego posiedzenia w dniu 5 sierpnia 2005r.

Ad.3. Komisja przystąpiła do zaopiniowania sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za I półrocze 2005r.

W toku dyskusji poruszono następujące kwestie:

  • Pan Jagodziński i Pan Piekut zawnioskowali, aby do przedstawionego sprawozdania, jeszcze przed sesją Rady Miejskiej, dołączyć dokładną „opisówkę” zawierającą dane dot. Sępoleńskiego Domu Kultury odnośnie planowanych dochodów i ich wykonania. Taka informacja jest niezbędna celem wyjaśnienia słabego wykonania dochodów w SDK w stosunku do planu. Powyższy wniosek poparli pozostali członkowie Komisji.
  • Pan Młot nie wniósł innych uwag do przedstawionego sprawozdania
  • Pan Piekut zaapelował, aby w przyszłości wszelkie obszerne materiały do zaopiniowania przez Komisję, przekazywać jej członkom co najmniej kilka dni przed posiedzeniem Komisji. Zapytał również o kwestię dużego półroczego wykonania dochodów z tytułu podatku rolnego jak i o kwestię słabego wykonania podatku od posiadania psów.
  • Pani Marzec odpowiedziała, iż duże wykonanie w pierwszym przypadku spowodowane jest ujęciem do sprawozdania kwot z lat ubiegłych, natomiast słabe wykonanie w drugim przypadku wynika z dużej ilości wniosków o umorzenia a także z faktu iż podatnicy nie uiszczają w terminie tego podatku (wysyłene są jednak w tej sprawie stosowne upomnienia).
    Również na pytanie Pana Piekuta odpowiedziała, iż na razie, na bieząco są realizowane wypłaty świadczeń rodzinnych, nie wiadomo natomiast czy będzie w przyszłości odpowiednie zabezpieczenie finansowe na w/w cel. Na chwile obecną nie sa jednak zabezpieczone koszty w/w wypłat.
  • Pan Jagodziński zasygnalizowal, iż wystepują przekroczenia w wydatkach poszczególnych sołectw. Pani Marzec wyjaśniła, iż do Regionalnej Izby Obrachunkowej przekazuje się średnie wykonanie budżetów sołectw, ważne jest żeby nie było przekroczeń w skali rocznej.

Wobec braku dalszych pytań Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu Gminy Sępólno Krajeńskie za I półrocze 2005r., z zastrzeżeniem konieczności przygotowania na sesję Rady Miejskiej szczegółowej pisemnej informacji zawierającej plan dochodów Sępoleńskiego Domu Kultury i ich wykonanie.

Ad.4. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
- Pan Młot zasygnalizował, iż porządek posiedzenia najbliższej sesji Rady Miejskiej jest zbyt napięty.
W związku z powyższym Komisja, przychylając się do wniosku Pana Młota, stwierdziła iż podczas sesji wystąpi z wnioskiem formalnym o wykreślenie z porządku kil;ku punktów, które z powodzeniem mogą być rozpatrzone podczas kolejnej sesji.

Po wyczerpaniu porządku posiedzenia Przewodniczący  zamknął obrady 

Przewodniczący Komisji
JanuszTomas

protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (8 sierpnia 2005)
Opublikował: Tomasz Dix (4 grudnia 2005, 15:18:26)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1002