Protokół Nr 37/2005

Protokół Nr 37/2005
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej, Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 20 lipca 2005r.

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:

  1. Burmistrz Waldemar Stupałkowski
  2. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej Jerzy Kołsut
  3. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 Kazimierz Drogowski
  4. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 Józef Cyra

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Edmund Rózga, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:

  1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
  2. Zatwierdzenie protokołu z ostatniego posiedzenia Komisji.
  3. Sprzedaż gruntu pod kioskiem przy ul. Odrodzenia dla Pana  wyłączenie >>
  4. Sprzedaż gruntu pod kioskiem przy ul. W.Polskiego dla Pani wyłączenie >>
  5. Opinia w sprawie sprzedaży działki 121/3 przy ul. Sienkiewicza
  6. Opinia w sprawie sprzedaży działki 173/1 w Lutówku.
  7. Opinia w sprawie sprzedaży działki tzw. „przejścia pieszego” pomiędzy posesjami Państwa wyłączenie >> i wyłączenie >>
  8. Opinia w sprawie przejęcia dróg powiatowych
  9. Opinia w sprawie interpelacji radnego Rady Powiatu.
  10. Opinia w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych:wyłączenie >>
  11. Opinia w sprawie sprzedaży lokalu użytkowego: wyłączenie >>
  12. Opinia w sprawie projektów uchwał w sprawach:
    • sprzedaży gruntów
    • zamiany gruntów
  13. Opinia w sprawie dot. wspólnoty mieszkaniowej przy ul. Studziennej 7
  14. Wolne wnioski i zakończenie.

W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie. 

Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 36/2005 ze swojego ostatniego posiedzenia w dniu 14 czerwca – po naniesieniu poprawki do błędu pisarskiego, który wystąpił w punkcie 3 tegoż protokołu. 

Ad.3. Na wstępie tego punktu Burmistrz stwierdził, iż w związku z prowizorycznym  umiejscowieniem kiosku przy ul. Odrodzenia należy doprowadzić do uporządkowania tego terenu, tym bardziej iż miejsce to staje się niebezpieczne z punktu widzenia ruchu drogowego. W związku z powyższym zaproponował wydzielenia pasa gruntu przy ul. Kościuszki, gdzie inwestor czyli Pan wyłączenie >> mógłby umiejscowić estetyczny pawilon. Miejsce będące obecnie gruntem pod kiosk zaproponował pod przedłużenie parkingu, który zostanie zbudowany po byłym Przedszkolu Nr 3.

Przybyli na posiedzenie Państwo wyłączenie >> zaakceptowali propozycję przedstawioną przez Burmistrza tj. możliwość wydzielenia pasa gruntu przy ul. Kościuszki pod przeniesienie kiosku, który dotychczas jest usytuowany przy ul. Odrodzenia. Do powyższej propozycji przychylili się również Przewodniczący Zarządów Osiedli Nr 1 i Nr 2.

Ad.4. Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała możliwość sprzedaży gruntu pod kioskiem przy ul. W. Polskiego dla wyłączenie >>.
Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 przypomniał, iż ten Zarząd swoją pozytywną opinię uwarunkował również pozytywną opinią dyrekcji pobliskiej szkoły Nr 1 jak także zapewnieniem Pani wyłączenie >>, iż obok kiosku w dalszym ciągu będzie umiejscowiony przystanek PKS.
W związku ze spełnieniem powyższych uwarunkowań wszystkie strony uczestniczące w posiedzeniu uznały wypracowany consensus za obowiązujący.

Ad.5. Burmistrz zapoznał Komisję ze sprawą możliwości sprzedaży działki przy ul. Sienkiewicza. Nadmienił, iż sprzedaż działki, po wydzieleniu pasa drogowego, może przynieść spory dochód do budżetu Gminy.
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie możliwość sprzedaży działki w drodze przetargu, po uprzednim opracowaniu planu miejscowego zagospodarowania tego terenu.

Ad.6. Komisja, po zapoznaniu się z wnioskiem Pana     o kupno działki nr 173/1 w Lutówku, postanowiła iż poweźmie opinię w tej sprawie po przeprowadzeniu wizji lokalnej gruntu.

Ad.7. Komisja ponownie rozpatrywała sprawę możliwości sprzedaży pasa ziemi (przejścia) pomiędzy ul. Broniewskiego i BOWiD pomiędzy posesjami Państwa wyłączenie >> i Państwa wyłączenie >>.
W związku z możliwością sprzedaży pasa działki jednej z zainteresowanych stron Komisja jednogłośnie opowiedziała się za sprzedażą tego gruntu w drodze bezprzetargowej – w tym przypadku gdy zaistnieje sytuacja, że jedna ze stron wystąpi z wnioskiem o kupno, przy jednoczesnej rezygnacji drugiej strony z chęci zakupu gruntu.

Ad.8.  Komisja, po zapoznaniu się z wnioskiem Powiatu w sprawie możliwości przjęcia na mienie gminne drogi w Świdwiu – wyraziła w tej sprawie opinię negatywną (głosowanie – 3 głosy „przeciwne” przy 1 „wstrzymującym się”.)
Uzasadnieniem jest mała atrakcyjność proponowanej do przejęcia drogi – nawierzchnia kamienna)

Ad.9. Komisja zapoznała się z interpelacją radnego Rady Powiatu Pana Marka Lewandowskiego w sprawie propozycji odnowienia pomnika usytuowanego w centrum ul. Plac Wolności.
Komisja, w związku z charakterem zabytkowym obiektu zobowiązała Kierownika Referatu Gospodarki Komunalnej o zaciągnięcie w powyższej sprawie pisemnej opinii od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Ad.10. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie sprzedaż lokali mieszkalnych najemcom:

Ad.11. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie możliwość sprzedaży lokalu użytkowego przy ul. Jeziornej 4 w drodze przetargu (wniosek Pana wyłączenie >>)

Ad.12. Komisja zaopiniowała pozytywnie projekty uchwał Rady Miejskiej w sprawach:

  • sprzedaży gruntów (sprzedaż działki Panu wyłączenie >>
  • zamiany gruntów (zamiana gruntów pomiędzy Gminą a Nadleśnictwem Lutówko – Komisja zaakceptowała w tej sprawie pozytywną opinię Rady Sołeckiej Lutówka). W tej sprawie Komisja postanowiła niemniej jednak przeprowadzić wizje lokalną działek. 

Ad.13. Komisja zapoznała się z wnioskiem wspólnoty mieszkaniowej mieszkańców posesji przy ul. Studziennej 7 w sprawie wydzielenia na tejże ulicy parkingu.
Komisja jednogłośnie postanowiła, iż wszelkie sprawy związane z zapewnieniem bezpieczeństwa ruchu drogowego rozpatrzy na jednym z kolejnych posiedzeń, kiedy to wraz z Komisją ds. Oznakowania Miasta przeprowadzi wizje lokalne w miejscach, które wymagają odpowiedniego unormowania w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa bezkolizyjności.
Powyższe posiedzenie Komisji ustalono wstępnie na miesiąc sierpień br. 

Ad.14. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:

- Pan Herder zasygnalizował sugestię Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej, aby Komisja Gospodarki Komunalnej powołała Komisję ds. nadzoru nad szczepieniami psów.         
Komisja stwierdziła, iż powyższe działania powinny zostać wykonane w ramach czynności wykonywanych przez Urząd Miejski tj. kompetentny urzędnik powinien wystąpić do Weterynarza Powiatowego o udostępnienie listy szczepień psów, które następnie powinny być zweryfikowane listami zawierającymi dane o psach, za których posiadanie uiszczono należny podatek.
- Burmistrz zwrócił się do Komisji o wypracowanie harmonogramu kolejności budowy dróg i chodników w mieście oraz o wypracowanie harmonogramu kolejności oznakowania ulic nowymi tabliczkami informacyjnymi.Komisja stwierdziła, iż powyższe czynności wypracuje podczas posiedzenia dotyczącego spraw związanych z oznakowaniem miasta.
- Burmistrz, na pytanie członków Komisji, poinformował iż na chwilę obecną modernizacja nawierzchni ulicy W.Polskiego w kierunku Lutowa została wstrzymana przez Starostwo w związku z budowa przez Gminę tamże kanalizy. Nadmienił, iż ze swojej strony zadeklarował, iż Gmina pokryje koszty robocizny prac przy jednoczesnym zapewnieniu przez Starostwo materiału
- Pan Cyra zasygnalizował głosy mieszkańców w sprawie niekompleksowego prowadzenia prac przez Zakład Gospodarki Komunalnej na Os. Słowackiego. Pan Kołsut zadeklarował, iż przeprowadzi w tej sprawie rozmowę z Dyrektorem ZGK.  

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie.

Przewodniczący Komisji
Edmund Rózga

protokołował:
Tomasz Dix

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (20 lipca 2005)
Opublikował: Tomasz Dix (4 grudnia 2005, 20:29:20)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (15 maja 2023, 08:31:28)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1022