Protokół Nr 15/2003

z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli Rady Miejskiej w dniu 16 grudnia 2003r.
 
 
 
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1.      Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o.  Dariusz Krakowiak
2.      Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej Jerzy Kołsut
3.      Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego i Inwestycji Bożena Mikicka
4.      Inspektor Referatu Spraw Obywatelskich Hanna Sobiechowska
5.      Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 Kazimierz Drogowski
6.      Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 Józef Cyra
 
 
Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Pan Edmund Rózga, który po powitaniu zebranych zaproponował następujący jego porządek:
1.      Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku.
2.      Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.      Opinia Komisji w sprawie propozycji zmiany cen za wywóz nieczystości stałych.
4.      Opinia Komisji w sprawie zmian w planach szczegółowego zagospodarowania.
5.      Opinia Komisji w sprawie wysokości opłat za lokale użytkowane na prowadzenie działalności medycznej.
6.      Opinia Komisji w sprawie projektów uchwał dzierżawy lokali na okres 10 lat podmiotom medycznym.
7.      Opinia Komisji w sprawie projektu uchwały dot. sprzedaży gruntu w Wiśniewie.
8.      Informacja w zakresie dodatków mieszkaniowych.
9.      Opinia Komisji w sprawie oferty kupna biurowca po spółce „Haste”.
10.  Opinia Komisji w sprawie sprzedaży komunalnych lokali mieszkalnych.
11.  Opinia Komisji w sprawie możliwości wymiany okien w budynku w Piasecznie 32.
12.  Opinia Komisji w sprawie sprzedaży gruntu Państwu      .
13.  Opinia Komisji w sprawie sprzedaży działek w Zbożu i Wilkowie.
14.  Opinia Komisji w sprawie wyrażenia na sprzedaż lokalu przez Panią         .
15.  Opinia Komisji w sprawie zamiany gruntów (sprawa Pana          )
16.  Wypracowanie planu pracy Komisji na 2004r.
17.  Opinia Komisji w sprawie rozłożenia na raty kwoty bonifikaty z tytułu sprzedaży uprzednio nabytego komunalnego  lokalu mieszkalnego. 
18.  Wolne wnioski i zakończenie.
19.  Przeprowadzenie wizji lokalnej sposobu wykorzystania monitoringu.
 
   
                                    W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.
 
 
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół Nr 14/2003 ze swojego posiedzenia w dniu 18 listopada 2003r.
                                  
 
Ad.3. Dyrektor Zakładu Gospodarki Pan Krakowiak przedstawił Komisji propozycję nowych cen wywozu nieczystości stałych tj. :
-         propozycję ceny wywozu małego pojemnika w kwocie 7.08zł (razem z Vat) obecna cena 6,62zł za sztukę
-          propozycję ceny wywozu dużego pojemnika w kwocie 40,49zł (razem z Vat) obecna cena 34,17zł za sztukę
-         propozycję ceny wywozu tzw. „luzów” w kwocie 43,80zł (razem z Vat) obecna cena  37,48zł od 1m3.
 
 
Nadmienił, iż proponowany wzrost opłat jest związany wyłącznie z podwyższeniem tzw. opłaty środowiskowej, którą Zakład jest zobowiązany odprowadzać do Urzędu Marszałkowskiego, inne koszty funkcjonowania Zakładu pozostają na tym samym poziomie.
 
                                                                        
Pan Herder poruszył kwestie rentowności i długości funkcjonowania gminnego wysypiska. Dyrektor ZGK raz jeszcze podkreślił, iż proponowana podwyżka nie wpłynie na bilans płatniczy wysypiska, odnośnie drugiej kwestii poinformował, iż Zakład wystąpił o sfinansowanie zakupu kompaktora, celem racjonalniejszego wykorzystania powierzchni wysypiska (możliwość zgniatania nieczystości).
Pan Drogowski, odnosząc się do proponowanej podwyżki, stwierdził iż Zarząd Osiedla Nr 1 na swoim posiedzeniu zdecydowanie sprzeciwił się jakiemukolwiek podnoszeniu cen wywozu, zdaniem Zarządu podwyżka nie przyniesie żadnych efektów finansowych, jedynym rozwiązaniem jest spowodowanie wyegzekwowania wywożenia nieczystości na wysypisko przez wszystkich mieszkańców produkujących odpady.
Pan Herder zaproponował sporządzenie przez ZGK wykazu osób wywożących i nie wywożących nieczystości, a następnie przeprowadzanie rozmów (w dalszej kolejności egzekwowanie) z osobami nie potrafiącymi okazać się rachunkiem wywozu nieczystości ze swoich posesji.    
Pan Rózga zaproponował, aby Komisja na dzisiejszym posiedzeniu nie dokonywała zaopiniowania podwyżek cen za wywóz nieczystości, nastąpiłoby to dopiero po przedstawieniu przez ZGK stosownego wykazu, analiza którego pozwoliłaby na wyciagnięcie stosownych wniosków poprzedzających zaopiniowanie podwyżki.
 
 
Komisja, po uzyskaniu informacji od Dyrektora Zakładu oraz przeprowadzenie dyskusji postanowiła, na wniosek Pana Rózgi,, iż zaopiniuje podwyżkę w proponowanej wersji, po dostarczeniu przez ZGK wykazu posesji, z których nie  dokonuje się wywozu nieczystości  (wykaz osób nie posiadających rachunków za wywóz nieczystości stałych)
Dyrektor Zakładu zadeklarował jednocześnie, iż sprawa ewentualnych podwyżek zostanie odłożona do miesiąca lutego 2004r.
 
W tym punkcie Pan Tomas zasygnalizował konieczność uregulowania spraw związanych z wywozem nieczystości przez instytucje )podał przykład MLKS „Krajna”)
  
 
Komisja postanowiła, iż powróci do powyższego tematu na swoim następnym posiedzeniu. Komisja postanowiła również, iż na swoim następnym posiedzeniu
 
Pan Cyra poruszył temat umowy na dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków, szczególnie jej zapisów odnoszących się do obowiązku naprawy przyłącza wodnego do miejsca, w którym usytuowany jest tzw. zegar główny. Pan Krakowiak poinformował, iż  naprawa tego odcinka nie należy do obowiązków Zakładu, niemniej jednak ZGK dokonuje takich napraw, niejako wyręczając właścicieli posesji. Nadmienił, iż regulacja tego stanu rzeczy zostanie zawarta w aneksach do umów poboru wody, które zostaną doręczone mieszkańcom w najbliższym czasie.
 
 
Ad.4. Pani Mikicka przedstawiła Komisji trzy projekty uchwał Rady Miejskiej w sprawach przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Dziechowie, Niechorzu i Sępólnie Kraj.
Nadmieniła, iż w/w projekty uchwał powinny zostać podjęte jeszcze raz, w związku ze zmianami określonymi w drodze ustawy, odnoszącymi się do szczegółowych zasad sporządzania załączników graficznych do planów zagospodarowania przestrzennego.
 
Po wyjaśnieniach Pani Mikickiej Komisja zaopiniowała pozytywnie projekty uchwał Rady Miejskiej w sprawach:
-         przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu we wsi   
        Dziechowo  (działki rekreacyjne i budownictwa mieszkalnego – Nr 187/6)
-         przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu we wsi Niechorz ( działki na cele przemysłowo-produkcyjne – Nr 256/11, 256/12, 256/13, 256/35 i 256/36)
-         przystąpienia do sporządzenia  miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w mieście Sępólno Kraj. (działki na schronisko zwierząt – Nr 167/6 i 168/8)
 

Ad.5.  Komisja powróciła do tematu zaopiniowania wysokości stawki czynszu dzierżawnego za pomieszczenia użytkowane pod prowadzenie działalności medycznej.
Komisja zwróciła się do Pani Sobiechowskiej o przedstawienie argumentów, które przekonałyby Komisję do obniżenia zaproponowanej na ostatnim posiedzeniu stawki ( 2,70zł. od 1m2 powierzchni)
Pani Sobiechowska nakreśliła Komisji bieżącą sytuację w służbie zdrowia, zwracając szczególną uwagę na fakt obniżenia od 2004r.  o około 30% środków przyznawanych podmiotom medycznym przez Fundusz Zdrowia na prowadzenie ich działalności w ramach wynegocjowanych kontraktów. W związku z powyższą sytuacją, jej zdaniem, podmioty medyczne w naszej gminie nie byłyby w stanie opłacać zaproponowanej przez Komisję stawki. Nadmieniła, iż w gminach takich jak Pakość czy Brusy stawki są bądź zdecydowanie niższe bądź też tamt. gminy ponoszą znacząco partycypują w kosztach utrzymania pomieszczeń.
 
 
Ostatecznie Komisja, po przeprowadzeniu dyskusji oraz po wysłuchaniu wyjaśnień Pani Sobiechowskiej, poddała pod głosowanie propozycję stawek zaproponowaną przez Pana Herdera tj. pobieranie stawki 2,70zł od gabinetów lekarskich i 0,50zł od tzw. ciągów korytarzowych.
Komisja jednogłośnie pozytywnie   zaakceptowała powyższą propozycję.
 
 
W tym punkcie Pan Herder zapytał o zasady odpłatności za pomieszczenie wykorzystywane na prowadzenie apteki w budynku przy ul. Szkolnej. Pani Sobiechowska wyjaśniła, iż z apteką podpisana jest odrębna umowa, miesięczny czynsz wynosi 25zł. od 1m2, w związku jednak z poniesieniem określonych kosztów na modernizację pomieszczenia apteka jest zwolniona w tym roku z płacenia czynszu.
  
 
Ad.6. Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie pięć projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawach:
-         dzierżawy lokali użytkowych na okres 10 lat w budynku przy ulicy Szkolnej Nr 4 w Sępólnie Kraj., Radońsku  8 i Wałdowie 20 dla Zespołu Diagnostyczno-Leczniczego „Bonus” na realizację świadczeń zdrowotnych
-         dzierżawy lokalu użytkowego na okres 10 lat w budynku przy ulicy Szkolnej Nr 4 w Sępólnie Kraj. dla Położnej Środowiskowo-Rodzinnej na realizację świadczeń zdrowotnych
-         dzierżawy lokalu użytkowego na okres 10 lat w budynku przy ulicy Szkolnej Nr 4 w Sępólnie Kraj. dla   Pielęgniarskiego Ośrodka Medycyny Środowiskowo-Rodzinnej „Vita” na realizację         świadczeń         zdrowotnych
-         dzierżawy lokalu użytkowego na okres 10 lat w budynku przy ulicy Szkolnej Nr 4 w Sępólnie Kraj. dla 
        Pani Marii Klonowskiej-Rospłoch na świadczenie usług stomatologicznych.
-         dzierżawy lokalu użytkowego na okres 10 lat w budynku przy ulicy Szkolnej Nr 4 w Sępólnie Kraj. dla
        Pana Zbigniewa Szlezera na świadczenie usług stomatologicznych.
 
 
 
Ad.7 . Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie sprzedaży gruntów stanowiących własność Gminy Sępólno Kraj. (działka Nr 14/5 w Wiśniewie) 
 
 
Ad.8. Pan Kołsut poinformował o zmianie ustawy o dodatkach mieszkaniowych, która zakłada możliwość obniżenia kryteriów przyjmowanych do obliczenia dodatku mieszkaniowego – przy jednoczesnym braku ze strony państwa dotacji dla gminy na wypłatę dodatków. Dodał, iż zgodnie z ustawą Rada Miejska w drodze uchwały może obniżyć maksymalnie o 20% górną granicę wysokości dodatku mieszkaniowego.    
Nadmienił, iż średnie świadczenie z tego tytułu obniżyłoby się średnio o 38zł. na wnioskodawcę, co spowodowałoby znaczące oszczędności w budżecie gminy.
 
Komisja jednogłośnie zaakceptowała możliwość obniżenia wypłat dodatków mieszkaniowych o 20%.
 

 
Ad.9. Pan Kołsut zapoznał Komisję z pismem „Haste Garden” sp. z o.o. w sprawie oferty sprzedaży gminie biurowca, wraz przyległą działką, położoną przy ul. Kościuszki 15 – w cenie wyłączenie >>.
 
Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała możliwość nabycia w/w nieruchomości w formie kompensaty płatności w ciężar należnego gminie od spółki podatku od nieruchomości.
 
 
Ad.10. Komisja zaopiniowała pozytywnie sprzedaż komunalnych lokali mieszkalnych najemcom tj.:
-         Pani         wyłączenie >>
-         Pani         wyłączenie >>
-         Panu        wyłączenie >>   
 
 
Ad.11. Pan Kołsut zapoznał Komisję w pismem Pani       wyłączenie >> w sprawie możliwości wyrażenia zgody na wymianę okien w komunalnym lokalu mieszkalnym (adres j/w) z powodu próchniejących ram i ich nieszczelności.
 
 
Komisja zaakceptowała jednogłośnie pozytywnie powyższy wniosek, stwierdzając iż koszty remontu powinny zostać rozliczone w ramach odprowadzanego do gminy czynszu najmu. 
 
 
 
 Ad.12. Pan Kołsut przedstawił Komisji wniosek Państwa        w sprawie sprzedaży działki rolnej, położonej w wyłączenie >>.
 
Komisja skierowała wniosek  do zaopiniowania przez samorząd mieszkańców.
 
 
Ad.13. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskami:
-         Państwa           w sprawie wykupu dzierżawionej działki Nr wyłączenie >>
-         Pana             w sprawie wykupu działki Nr wyłączenie >>.
 
 
 
Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała powyższe wnioski, zastrzegając iż działka objęta drugim wnioskiem powinna zostać sprzedana w drodze przetargu.
 
 
 
 
 
Ad.14. Pan Kołsut zapoznał Komisję z wnioskiem Pani           z wyłączenie >> w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż lokalu mieszkalnego znajdującego się w budynku wielorodzinnym (adres j/w) bez prawa roszczenia przez gminę bonifikaty z tytułu sprzedaży lokalu w okresie 10-ciu lat od jego nabycia.
 
Komisja, mając na względzie trudną sytuację życiową wnioskodawcy (podeszły wiek), po przeprowadzeniu głosowania (4 głosy „za”, 1 „ wstrzymujący się”) przychyliła się do w/w wniosku. 
 
 
Ad.15. Pan Kołsut przedstawił Komisji wniosek Pana           w sprawie wyrażenia zgody na zamianę gruntów (zamiana działki przy ul. wyłączenie >> stanowiącej własność Gminy na działkę przy ul. wyłączenie >>, stanowiącej własność Pana   )
 
Komisja po głosowaniu ( 3 glosy „za” i 2 głosy „:wstrzymujące się”) zaopiniowała pozytywnie w/w wniosek.     
 
 
Ad.16. Komisja przystąpiła do opracowywania swojego planu pracy na 2004r.
 
Ustalono, iż przygotowany w brudnopisie przez Przewodniczącego Komisji projekt planu pracy zostanie przepisany „na czysto” a następnie rozdany członkom Komisji, celem wprowadzenia przez nich swoich propozycji.
Plan po wprowadzeniu tychże propozycji oraz ich przedyskutowaniu  zostanie zatwierdzony na następnym posiedzeniu Komisji.
 
 
 
 
Ad. 17. Pan Kołsut zapoznał Komisję z pismem Pana         z wyłączenie >> w sprawie prośby rozłożenia na raty kwoty bonifikaty należnej gminie z tytułu sprzedaży osobie trzeciej uprzednio nabytego mieszkania komunalnego
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie negatywnie powyższy wniosek.
 
 
 
Ad.18. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:
 
- Pan Tomas zwrócił się z zapytaniem, czy nastąpiła wycena i przeznaczenie do sprzedaży gruntu, położonego w Piasecznie obok jego posesji. Pan Kołsut odpowiedział, iż nie było zainteresowanych nabyciem tej działki, dlatego też nie została wyceniona wartość działki, wycena wiązałaby się z poniesieniem dodatkowych kosztów.   
-         Pan Herder zwrócił się o dokonanie przez Komisję podsumowania swojej całorocznej pracy.
Pan Rozga powiedział, iż podsumowanie pracy Komisji za rok ubiegły nastąpi na jednym z kolejnych posiedzeń.
 
 
                                      Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Komisji zamknął jej stacjonarne obrady, Komisja natomiast udała się na przeprowadzenie wizji lokalnej funkcjonowania monitoringu.
 
 
 
 
                                                                                             Przewodniczący Komisji
                                                                                                   Edmund Rózga 
 
  
protokołował:
Tomasz Dix
 
 
 
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (16 grudnia 2003)
Opublikował: Tomasz Dix (22 stycznia 2004, 14:00:36)

Ostatnia zmiana: Anna Karpacz (12 maja 2023, 14:12:05)
Zmieniono: anonimizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1476