UCHWAŁA NR VIII/56/07 RADY MIEJSKIEJ w Sępólnie Krajeńskim z dnia 24 maja 2007

Uchwała nr VIII/56/07
Rady Miejskiej
z dnia 24 maja 2007

w sprawie zmian budżetu na 2007 rok

Na podstawie art. 165, 184 i 188 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 ze zm.), art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), Rada Miejska uchwala, co następuje:


§ 1. 1. Sumę dochodów w kwocie 30 427 608,87 zł
-zwiększa się o kwotę
(zgodnie z załącznikiem Nr 1)
664 905,00 zł
dochody po zmianie wynoszą 31 092 513,87 zł
W tym:
-dotacje celowe na zadania zlecone
6 209 533,00 zł
2. Sumę wydatków w kwocie 30 622 325,87 zł
zwiększa się o kwotę ( zgodnie z załącznikiem Nr 2) 664 905,00 zł
wydatki po zmianie wynoszą 31 287 230,87 zł
3. Deficyt budżetu wynosi 194 717,00 zł



§ 2. Źródłem pokrycia deficytu będzie pożyczka zaciągnięta w Wojewódzkim Funduszu
       Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
                                                             
§ 3.  Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Sępólna Krajeńskiego.

§ 4.  Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
                                                                                                                               
§ 5.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.



Przewodniczący Rady Miejskiej
            Tomasz Cyganek
   

 


      
Uzasadnienie do UCHWAŁY Nr VIII/56/07
RADY MIEJSKIEJ w Sępólnie Krajeńskim
z dnia 24 maja  2007 roku

 

Sumę dochodów zwiększa  się o kwotę 664 905 zł

01036 § 6298 – z tytułu refundacji poniesionych wydatków w roku 2006 zwiększa  się plan
dochodów w kwocie 112 005,65 zł w związku ze zrealizowanymi projektami  współfinansowanymi z funduszy strukturalnych (odnowa wsi)
01095 § 2010 – na podstawie decyzji WFB.I.3011-18/07 z dnia 4 maja 2007  Wojewody Kujawsko- Pomorskiego wprowadza się plan dochodów w kwocie 196 490 zł z przeznaczeniem na zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz pokrycie kosztów postępowania w
sprawie jego zwrotu
60016 § 6290 – na podstawie decyzji nr 14/2007 PZU S.A. z dnia 16 marca 2007 r. tworzy się plan dochodów w kwocie 2 200 zł z przeznaczeniem na budowę chodnika we Włościborzu ze środków prewencyjnych
70005 §0870  - w związku ze zwiększeniem wpływów ze sprzedaży składników majątkowych zwiększa  się plan dochodów o kwotę 112 135,35 zł
85219 § 2030 – zwiększa się plan dochodów o kwotę 11 830 zł na podstawie decyzji Wojewody Kujawsko- Pomorskiego Nr WFB.I-16/07 z dnia 25 kwietnia 2007 roku z
przeznaczeniem na wypłatę dodatków miesięcznych dla pracowników socjalnych
85278 § 2010 – tworzy się plan dochodów w kwocie 3 852 zł na podstawie decyzji Wojewody
Kujawsko- Pomorskiego Nr WFB.I-14/07 z dnia 12 kwietnia 2007 r. z przeznaczeniem 
na sfinansowanie wymagalnych zobowiązań Skarbu Państwa powstałych w związku z
realizacją w 2006 roku programu pomocy dla gospodarstw rolnych dotkniętych klęską 
suszy
85295 § 2030 - na podstawie decyzji WFB.I.3011-18/07 z dnia 4 maja 2007  Wojewody Kujawsko- Pomorskiego wprowadza się plan dochodów w kwocie 266 392 zł z przeznaczeniem na realizację programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”

Sumę wydatków zwiększa  się o kwotę 664 905 zł

01095 § 3030, 4170, 4210, 4300 – zwrot podatku akcyzowego oraz kosztów postępowania w sprawie  jego zwrotu zgodnie z decyzją Wojewody
60016 § 6050 – na podstawie przyznanych środków z PZU S.A. zwiększa się plan wydatków o kwotę 2 200 zł z przeznaczeniem na budowę chodnika we Włościborzu
75023 § 4270 – zwiększa   się  plan   wydatków   o   kwotę  20 000 zł   z  przeznaczeniem na remont pomieszczeń budynku Urzędu Miejskiego
          § 4440 – w związku z koniecznością uzupełnienia odpisu na ZFŚS
                       dokonuje się zwiększenia w  planie wydatków o kwotę 835 zł
          § 4610 – zwiększa się plan wydatków o kwotę 8 000 zł w związku z koniecznością poniesienia przez Gminę kosztów sądowych i kosztów zastępstwa procesowego 
75818 § 4810 – zmniejsza się rezerwę o kwotę 124 694 zł
801                 - w dziale 801 dokonuje się zwiększenia planu wydatków w paragrafach dot. wynagrodzeń w związku z realizacją wypłat 5% podwyżki płac dla nauczycieli  oraz uzupełnieniem planu płac w Szkole Podstawowej w Zalesiu; środki te pochodzą z rezerwy, dochodów ze sprzedaży składników majątkowych oraz z przesunięcia z rozdziału 80101 § 4270 oraz innych rozdziałów i paragrafów dot. oświaty.
80101 § 6050  -  zwiększa się plan wydatków o kwotę 35 000 zł z przeznaczeniem na budowę boiska wielofunkcyjnego do gier zespołowych przy Szkole Podstawowej w Wiśniewie (25 000 zł to środki subwencyjne pochodzące z dodatku na dzieci niepełnosprawne).
Pozostałe zmiany w dziale 801 oraz rozdziałach 85401 i 85407 dotyczą przesunięć pomiędzy paragrafami nie powodujących konieczności zwiększania budżetu oświaty.
85212 – dokonuje się przesunięcia pomiędzy paragrafami zgodnie z planowanymi wydatkami
85219  §  4010 – dokonuje się zwiększenia planu zgodnie z decyzją Wojewody na wypłatę dodatku w kwocie 250  zł  dla pracowników socjalnych przy jednoczesnym zmniejszeniu planu na wynagrodzeniach pozostałych.
85219 – dokonuje się zmian planu na poszczególnych paragrafach z przesunięciem środków z rozdziału 85295 § 4330.
85278 § 3110 -  wypłata świadczeń zgodnie z decyzją Wojewody w związku z  realizacją w 2006 roku programu pomocy dla gospodarstw rolnych dotkniętych klęską  suszy – 3 852 zł
85295 § 3110 – realizacja programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” zgodnie z decyzją Wojewody – 226 392 zł
85495 §2820 –przewidywana dotacja na zadania przekazane do realizacji stowarzyszeniom–30 000 zł
90015 § 6050 – budowa oświetlenia na terenie Gminy – 50 000 zł
92105 §2820 - przewidywana dotacja na zadania przekazane do realizacji stowarzyszeniom–   20 000 zł

Ponadto w załączniku nr 3a dokonuje się  przesunięcia  środków  przeznaczonych na termomodernizację budynku OPS na termomodernizację budynku Świetlicy Terapeutycznej w kwocie 50 000 zł.

Projekt uchwały został przedstawiony na Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim i uzyskał akceptację. 

U.L.                                                                                                       


                                                                                         Przewodniczący Rady Miejskiej
                                                                                                    Tomasz Cyganek  



BiP w JST - Gmina Sępólno Krajeńskie  Zmiany w planie dochodów i wydatków budżetowych na 2007 rok (57kB)
BiP w JST - Gmina Sępólno Krajeńskie  Zmiany w planie dochodów i wydatków zleconych na 2007 rok (29kB)
BiP w JST - Gmina Sępólno Krajeńskie  Zadania inwestycyjne w 2007 roku (23kB)
BiP w JST - Gmina Sępólno Krajeńskie  Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych o (18kB)


metryczka


Wytworzył: Urszula Lange (24 maja 2007)
Opublikował: Milena Kujawa (11 lipca 2007, 14:02:53)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1227