Protokół Nr 19/2012 posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej w dniu 9 lutego 2012r.


Protokół Nr 19/2012
z posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałaniu Bezrobociu oraz Porządku Publicznego Rady Miejskiej
w dniu 9 lutego 2012r.
 
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg załączonej listy obecności oraz zaproszeni goście:
1. Zastępca Burmistrza – Marek Zieńko;
2. Dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej – Dariusz Krakowiak;
3. Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej – Izabela Frohlke – Zalewska;
4. Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 2 – Stanisław Gustyn;
5. Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jarosław Dera;
6. Kierownik Referatu Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Sportu – Marcin
    Koniszewski;
7. Inspektor Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa – Jadwiga Jagodzińska
8. Prezes Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej bloków Nr 12 i 13 – ……………
 
            Posiedzenie otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Anna Miczko, która po powitaniu zebranych zaproponowała następujący jego porządek:
 
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku;
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji;
3. Informacja w zakresie realizacji wniosków wysuniętych na poprzednim posiedzeniu Komisji;
4. Opinia w sprawie projektu uchwały zmieniającej opłatę targową na 2012r.;
5. Opinia w sprawie możliwości odnowienia umowy dzierżawy garażu przy ul. Ratuszowej;
6. Opinia w sprawie możliwości sprzedaży działki przy ul. Rzecznej;
7. Opinia w sprawie możliwości wydzierżawienia gruntu pod reklamę;
8. Opinia w sprawie możliwości wykupu części działki przy świetlicy wiejskiej w Radońsku;
9. Opinia w sprawie możliwości sprzedaży działki przy ul. Chojnickiej;
10. Opinia w sprawie możliwości kupna drogi w Kawlach;
11. Opinia w sprawie możliwości wydzielenia pasa drogi z działki położonej w Wiśniewce;
12. Opinia w sprawie możliwości udzielenia pomocy w termomodernizacji bloków Nr 12 i 13 na
     Osiedlu Słowackiego;
13. Opinia w sprawie propozycji zakupu nieruchomości należącej do TP SA przy ul. Szkolnej;
14. Omówienie nowej ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminie;
15. Informacja z zakresu polityki prorodzinnej;
16. Wolne wnioski i zakończenie.
 
W/w porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie.                                      
 
Ad.2. Komisja zatwierdziła jednogłośnie protokół ze swojego poprzedniego posiedzenia w miesiącu styczniu.
 
Ad.3. Pan Dera przedstawił sposób realizacji wniosków wysuniętych podczas poprzedniego posiedzenia Komisji (pisemna informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
    
Komisja przyjęła informację jednogłośnie do wiadomości. 
Odnośnie dwóch wniosków tj. wyjaśnienia 15% podwyżki cen za wywóz nieczystości stałych oraz poruszenia zasad sprzedaży lokali komunalnych, Pan Dera zaproponował aby te tematy omówić na kolejnym posiedzeniu Komisji (w związku z dzisiejszym :przeładowanym” porządkiem posiedzenia).    
 
 
Ad.4. Pan Dera przedstawił Komisji projekt uchwały Rady Miejskiej zmieniającej uchwałę w sprawie opłaty targowej na 2012r.
Poinformował, że konieczność zmiany uchwały jest spowodowana zmianą inkasenta, pobierającego opłatę targową.        
 
Komisja zaopiniowała niejednogłośnie pozytywnie projekt przedstawionej uchwały (4 głosy „za” przy 1 „wstrzymującym się”).  
 
Ad.5. Pan Dera przedstawił Komisji wniosek Pana ………… w sprawie możliwości odnowienia umowy dzierżawy garażu przy ul. Ratuszowej.
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie w/w wniosek tj. wyraziła zgodę na przedłużenie umowy dzierżawy na kolejne trzy lata.
 
Ad.6. Pan Dera przedstawił Komisji wniosek Pana ……………. w sprawie umożliwienia mu zakupu działek Nr 65 i 68 przy ul. Rzecznej, stanowiących nieużytki pod zagospodarowanie zielenią.                        
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie w/w wniosek.
 
Ad.7. Pan Dera przedstawił Komisji wniosek SRI. „Rolnik” w sprawie możliwości wydzierżawienia miejsca pod tablicę reklamową przy skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Odrodzenia na działce Nr 628/6.
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie w/w wniosek tj. wyraziła zgodę na wydzierżawienie miejsca pod reklamę na okres trzech lat.
 
Ad.8. Pan Dera przedstawił Komisji sprawę możliwości wykupu przez Gminę od Pana …….. (na co w/wym. wyraża zgodę) części działki Nr 89/4 w Radońsku położonej i wykorzystywanej na potrzeby świetlicy wiejskiej. Nadmienił, że sprawa uzyskała pozytywną opinię Rady Sołeckiej Radońska.
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie w/w wniosek.                 
 
Ad.9. Pan Dera przedstawił Komisji wniosek Pana ……………. w sprawie możliwości kupna lub wydzierżawienia działki Nr 372 przy ul. Chojnickiej przylegającej do posesji wnioskodawcy, która w latach ubiegłych była przeznaczona na poszerzenie pasa drogowego. Pan Dera wyjaśnił, że obecnie zasadnym byłoby jedynie wydzierżawienie działki  w związku z prowadzeniem w tym rejonie inwestycji budowy ścieżki rowerowej.       
 
Komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie możliwość wydzierżawienia działki na okres trzech lat.    
 
Ad.10. Pan Dera przedstawił Komisji pismo Rady Sołeckiej Kawli zawierające pozytywną opinię w sprawie możliwości wykupu przez Gminę drogi przebiegającej przez działki Nr 191/15 i 191/16 w Kawlach. Poinformował, że Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska zaopiniowała negatywnie możliwość wykupu tej drogi.
 
Komisja podtrzymała jednogłośnie swoją negatywną opinię w w/w sprawie.    
 
Ad.11. Pan Dera przedstawił Komisji wniosek Pana …………… w sprawie wydzielenia pasa drogi zwyczajowej z działki rolnej Nr 62 w Wiśniewce. Poinformował, że Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska zaopiniowała negatywnie w/w wniosek.
Komisja zasugerowała, aby Komisja Rolnictwa przeprowadziła w tej sprawie wizję lokalną oraz aby pozyskać opinię Rady Sołeckiej.
 
Ad.12. Pan Dera przedstawił Komisji wniosek Wspólnoty Mieszkaniowej Osiedla 12 i 13 w sprawie możliwości udzielenia przez Gminę pomocy przy termomodernizacji dwóch bloków mieszkalnych.
Pan ……….. wyjaśnił, że Wspólnota ma możliwość pozyskania środków z pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, niestety Fundusz nie przyjął zaproponowanego poręczenia pożyczki w formie zastawienia mieszkań należących do wspólnoty. Dlatego niezbędnym jest pozyskanie poręczenia pożyczki od innego podmiotu, w związku z tym Wspólnota zwraca się z taką prośbą do Gminy. Wspólnota ma przygotowane wszystkie niezbędne dokumenty do udzielenia pożyczki (uchwała Wspólnoty, audit energetyczny, szczegółowy kosztorys), jedynym problemem jest brak poręczyciela. Kwota ewentualnej pożyczki to 254.355zł., Wspólnota jest ją w stanie spłacić po 35 miesiącach. Podkreślił, że Wspólnota nie posiada żadnych zaległości wobec Zakładu Gospodarki Komunalnej, jest obecnie wiarygodnym podmiotem.
Pan Drogowski i Pani Miczko stwierdzili, że niezbędnym do rozpatrzenia tej sprawy jest pozyskanie opinii prawnej. Pan Zieńko powiedział, że przygotowanie opinii w tej sprawie zostało już zlecone radcy prawnemu Urzędu. Pan Drogowski wskazał również fakt, że na ewentualne poręczenie powinny być zabezpieczone odpowiednie środki w budżecie Gminy.
Komisja postanowiła, że ponownie rozpatrzy sprawę po uzyskaniu opinii prawnej. Jednocześnie zasugerowano, aby sprawę poręczenia poruszyć od strony finansowej podczas najbliższego posiedzenia Komisji Budżetu i Handlu.
 
Ad.13. Pan Dera przedstawił Komisji wniosek Telekomunikacji Polskiej w sprawie oferty sprzedaży Gminie nieruchomości położonej w Sępólnie Krajeńskim przy ul. Szkolnej (proponowana cena – 1.100.000zł. netto + VAT).                                 
 
Komisja nie wyraziła zainteresowania ofertą, zasugerowała jednak powiadomienie m.in. podmiotu medycznego „Doktór”, szukającego siedziby, o ofercie Telekomunikacji.          
 
Ad.14. Pan Zastępca Burmistrza oraz Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa przedstawili Komisji nowe uregulowania prawne w zakresie utrzymania porządku i czystości w gminie – na podstawie przeprowadzonego pokazu multimedialnego (informacja w w/w zakresie stanowi załącznik do niniejszego protokołu).    
 
Pan Dera poinformował, że nowa ustawa o utrzymaniu porządku i czystości w gminie obowiązuje od dnia 1 stycznia 2012r. niemniej jednak czas na jej wdrożenie w życie określono na 18 miesięcy. Nadmienił, że ustawa reguluje tylko i wyłącznie gospodarowanie odpadami stałymi (nie dotyczy nieczystości płynnych).          
           
Komisja przyjęła jednogłośnie przedstawioną informację do wiadomości. 
 
 
Ad.15. Pani Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej poinformowała, że wszelkie szczegółowe dane statystyczne z zakresu polityki prorodzinnej są zawarte w obszernym rocznym sprawozdaniu z działalności Ośrodka, które zostanie szczegółowo przedstawione i omówione podczas najbliższej Sesji Rady Miejskiej.
     
Pani Miczko zapytała o działania Ośrodka związane z zaistniałymi mrozami. Pani Frohlke – Zalewska poinformowała, że do dnia 9 lutego OPS przeznaczył 12tys.zł. na zasiłki celowe na zakup opału dla klientów. Dodała, że istnieją obawy o los osób bezdomnych, których niestety jest z różnych powodów coraz więcej a niejednokrotnie nie wykazują żadnej inicjatywy w pozyskaniu pomocy lub nawet jej odmawiają. Innym problemem jest coraz więcej osób starszych i samotnych, którym należy zabezpieczyć opiekę, w związku z tym w porozumieniem w Powiatowym Urzędem pracy zatrudniono osiem opiekunek środowiskowych w ramach robót publicznych. Ponadto zatrudniane są dodatkowo osoby w ramach prac społecznie użytecznych (44 osoby w 2011r. – koszty własne zatrudnienia OPS około 30tys.zł.).                               
 
Komisja postanowiła, że wszelkie ewentualne pytania w zakresie polityki prorodzinnej zostaną zadane podczas Sesji Rady Miejskiej, po przedstawieniu sprawozdania z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej.             
 
Ad.16. W wolnych wnioskach poruszono następujące sprawy:          
- Pani Wańke poinformowała o braku ogrodzenia płotem basenu przeciwpożarowego w Iłowie, teren jest także zarośnięty przez wierzby, które powinny zostać usunięte. Pan Dera odpowiedział, że to dzierżawca terenu odpowiada za jego utrzymanie i właśnie on powinien wystąpić z wnioskiem o usunięcie drzew.  
- Pan Koniszewski poinformował o ustaleniach w sprawie lokalizacji budynku centrum małego dziecka i rodziny. Budynek zostanie umiejscowiony przy ul. Młyńskiej 2/2 (teren Placu Przyjaźni nad starymi kortami tenisowymi). Procedura lokalizacyjna potrwa dwa miesiące, następnie zostanie ogłoszony przetarg na sporządzenie dokumentacji.          
 
Wobec powyższego nie wypracowano oddzielnych wniosków.                                                        
 
 
            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca zakończyła posiedzenie.
 
 
                                                                                     Przewodnicząca Komisji
                                                                                              Anna Miczko   
 
protokołował:
Tomasz Dix
 
 
 

metryczka


Wytworzył: Tomasz Dix (9 lutego 2012)
Opublikował: Edyta Łucyszyn (15 marca 2012, 14:37:44)
Podmiot udostępniający: Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1128