NULL string(0) ""

Uchwała nr XXXIV/284/05RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIMz dnia 22 września 2005w sprawie zmian budżetu na 2005 rokNa podstawie art. 109,124 i 128 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 ze zm.), art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), Rada Miejska uchwala, co następuje:

Uchwała nr XXXIV/284/05
RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM
z dnia 22 września 2005


w sprawie zmian budżetu na 2005 rok

Na podstawie art. 109,124 i 128 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 ze zm.), art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), Rada Miejska uchwala, co następuje:



§ 2. Źródłem pokrycia deficytu będą zaciągnięte pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.

§ 3.  Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Sępólna Krajeńskiego.

§ 4.  Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.

§ 5.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Przewodniczący
Rady Miejskiej
Edward Stachowicz

 

Uzasadnienie do UCHWAŁY Nr XXXIV/284/05
RADY MIEJSKIEJ w Sępólnie Krajeńskim
z dnia 22 września 2005 roku

Uchwałą Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim dokonuje się zmian budżetu po stronie dochodów i wydatków w wysokości 153 397 zł.

Na podstawie decyzji finansowej Krajowego Biura Wyborczego Delegatury w Bydgoszczy Nr DBD.3101-49/05 z dnia 29 sierpnia 2005 roku, wprowadza się plan dochodów w dziale 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa, w rozdziale 75107 – Wybory do Sejmu i Senatu, na paragrafie 2010 – Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami, w kwocie 10 756 zł. Powyższa dotacja celowa przeznaczona jest na organizację i przeprowadzenie wyborów  Prezydenta RP, zarządzonych na dzień 9 października 2005 roku. Po stronie wydatków wprowadza się plan w tym samym dziale i rozdziale na paragrafach:

  • 4170 -  Wynagrodzenia bezosobowe, w kwocie 2 256 zł,
  • 4210 - Zakup materiałów i wyposażenia, w kwocie 2 940 zł,
  • 4300 – Zakup usług pozostałych, w kwocie 3 500 zł,
  • 4410 – Podróże służbowe krajowe, w kwocie 2 060 zł.  

W tym samym dziale 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa, na podstawie decyzji finansowej Krajowego Biura Wyborczego Delegatury w Bydgoszczy Nr DBD.3101-43/05 z dnia 22 sierpnia 2005 roku, Nr DBD.3101-45/05 z dnia 23 sierpnia 2005 roku oraz decyzji Nr DBD.3101-58/05 z dnia 21 września 2005 roku, wprowadza się plan dochodów w rozdziale 75108 – Wybory do Sejmu i Senatu, na paragrafie 2010 -  Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami, w kwocie 27 311 zł. Powyższa dotacja celowa przeznaczona jest na organizację i przeprowadzenie wyborów  do Sejmu RP i Senatu RP, zarządzonych na dzień 25 września 2005 roku. Po stronie wydatków wprowadza się plan w tym samym dziale i rozdziale na paragrafach:

  • 3030 – Różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 15 300 zł
  • 4170 -  Wynagrodzenia bezosobowe, w kwocie 4 601 zł,
  • 4210 - Zakup materiałów i wyposażenia, w kwocie 2 940 zł,
  • 4300 – Zakup usług pozostałych, w kwocie 2 410 zł,
  • 4410 – Podróże służbowe krajowe, w kwocie 2 060 zł.  

W dziale 750 -  Administracja publiczna, w rozdziale 75023 – Urzędy gmin(miast i miast na prawach powiatu), wprowadza się plan dochodów na paragrafie 6620 – Dotacje celowe otrzymane z powiatu na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień (umów) miedzy jednostkami samorządu terytorialnego, w kwocie 39 402 zł. Środki te stanowią proporcjonalny udział Starostwa Powiatowego w przeprowadzonym remoncie gmachu urzędu zgodnie z podpisanym w dniu 27 lipca 2005 roku porozumieniem na dofinansowanie remontu budynku Urzędu Miejskiego.
W związku z otrzymaniem dotacji celowej zmniejsza się udział własny gminy na to zadanie w wysokości 16 500 zł a uzyskane środki przeznacza się na uzupełnienie planu wydatków w dziale 750 – Administracja publiczna jak niżej:

  • W rozdziale 75022 – Rady gmin(miast i miast na prawach powiatu), na paragrafie 4210 – Zakup materiałów i wyposażenia, w kwocie 5 000 zł, oraz na paragrafie 4300 – Zakup usług pozostałych, w kwocie 5 300 zł.
  • W rozdziale 75023 – Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) na paragrafie 6060 – Zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych, w kwocie 6 200 zł.  

Na podstawie pisma Wicemarszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego Nr EK-III-0221/35/05 z dnia 28 czerwca 2005 roku wprowadza się plan dochodów w dziale 801 – Oświata i wychowanie, w rozdziale 80101 – Szkoły podstawowe, na paragrafie 6630 – Dotacje celowe otrzymane z samorządu województwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień(umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, w kwocie 50 000 zł. Powyższe środki przeznaczone są na dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn. „Budowa Sali gimnastycznej przy SP w Wałdowie”. Po stronie wydatków zmianę planu wprowadza się w tym samym dziale i rozdziale na paragrafie 6050 – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych.

Decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3011-34/05 z dnia 9 sierpnia 2005 roku wprowadza się zwiększenie planu w dziale 801 – Oświata i wychowanie, w rozdziale 80101 – Szkoły podstawowe, na paragrafie 2030 – Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin), w kwocie 1 679 zł. Środki te przeznaczone są na realizacje programu „Wyprawka szkolna”. Po stronie wydatków ma to swoje odzwierciedlenie w tym samym dziale i rozdziale na paragrafie 4240 – Zakup pomocy dydaktycznych i książek.

W dziale 852 – Pomoc społeczna, w rozdziale 85212 – Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego, na podstawie decyzji Wojewody Kujawsko – Pomorskiego Nr WFB.I.3011-36-1/05 z dnia 24 sierpnia 2005 roku wprowadza się plan dochodów na paragrafie 6310 – Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminom ustawami, w kwocie 2 100 zł. Środki te przeznaczone są na sfinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych(organizacja nowych stanowisk pracy, zakup komputerów). Po stronie wydatków zmianę wprowadza się w tym samym dziale i rozdziale na paragrafie 6060 – Zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych.

Na podstawie powyższej decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, wprowadza się zwiększenie planu dochodów  w dziale 852 – Pomoc społeczna, w rozdziale 85214 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe, na paragrafie 2030 – Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin), w kwocie 26 900 zł. Środki te przeznaczone na zasiłki okresowe i po stronie wydatków zmianę planu dokonuję się w tym samym dziale i rozdziale na paragrafie 3110 – Świadczenia społeczne.

Jednocześnie tą samą decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego dokonuję się zmniejszenia planu dochodów i wydatków w samym dziale 852, w tym samym rozdziale 85214, ale na paragrafie 2010 - Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami, w kwocie 7 421 zł.

W dziale 852, w rozdziale 85228 – Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, na podstawie powyższej decyzji finansowej Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, wprowadza się zwiększenie planu dochodów na paragrafie 2010 - Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami, w kwocie 2 670 zł, z przeznaczeniem na zapewnienie płynności wykonywanych usług specjalistycznych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania. Po stronie wydatków zmianę dokonuję się w tym samym dziale i rozdziale na paragrafie 4300 - Zakup usług pozostałych.

Ponadto dokonuje się przeniesienia planu wydatków w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa, przenosząc plan z rozdziału 70005, z paragrafu 4300 – Zakup usług pozostałych, na paragraf 4270 – Zakup usług remontowych, w rozdziale 70004 – Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej, z przeznaczeniem na pokrycie nieplanowanych wydatków związanych z remontem dachu świetlicy w Komierowie.
W dziale 852 – Pomoc społeczna, w rozdziale 85215 – Dodatki mieszkaniowe, dokonuje się zmniejszenia planu na podstawie dokonanego zestawienia wydanych decyzji w wysokości 80 000 zł. Środki te planuje przeznaczyć na zwiększenie planu wydatków:

  • w dziale 801 – Oświata i wychowanie, w rozdziale 80101 – Szkoły podstawowe, na paragrafie 4270 – Zakup usług remontowych, w kwocie 27 700 zł z przeznaczeniem dla SP w Zbożu w kwocie 25 000 zł i 2 700 zł dla ZS Nr 3 w Sępólnie Kraj.
  • w tym samym dziale 801, w rozdziale 80104 – Przedszkola, na paragrafie 6050 – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych, z przeznaczeniem na dofinansowanie inwestycji w Przedszkolu nr 1 i nr 2  w kwocie 9 700 zł, ( z tego Przedszkole Nr 1 – 4 200 zł, a Przedszkole Nr 2 – 5 500 zł) oraz na paragrafie 4270 – Zakup usług remontowych, w kwocie 12 600 zł z przeznaczeniem na bieżące remonty przedszkoli(Przedszkole Nr 1 – 10 100 zł , Przedszkole Nr 2 – 2 500 zł).
  • w dziale 852 – Pomoc społeczna, w rozdziale 85220 – Jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej, na paragrafie 2820 – Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom, w kwocie 8 000 zł z przeznaczeniem dla Stowarzyszenia „Dorośli Dzieciom” w Sępólnie Krajeńskim na dofinansowanie Gminnego Centrum Informacji w ramach programu „Pierwsza Praca”.
  • w dziale 750 – Administracja publiczna, w rozdziale 75023- Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu), na paragrafie 4300 – Zakup usług pozostałych, w kwocie 15 000 zł, z przeznaczeniem na pokrycie nieplanowanych wydatków oraz na paragrafie 4430 – Różne opłaty i składki, w kwocie 7 000 zł, z przeznaczeniem na opłacenie ubezpieczenia majątkowego zgodnie z zawartą umową.

Ponadto w dziale 852 – Pomoc społeczna, w rozdziale 85219 – Ośrodki pomocy społecznej, dokonuje się przeniesienia planu wydatków z paragrafu 4330 – Zakup usług przez jednostki samorządu terytorialnego od innych jednostek samorządu terytorialnego, w kwocie 30 000 zł z przeznaczeniem na wyposażenie pomieszczeń biurowych w nowym przejmowanym obiekcie przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Sępólnie Kraj.
W dziale 801 – Oświata i wychowanie, oraz w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza dokonuje się przeniesień w planie wydatków.

Plan dochodów po uwzględnieniu zmian wynosi  24 491 028 zł, a plan wydatków po zmianach wynosi  27 632 093 zł.

Projekt uchwały został przedstawiony na Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim i uzyskał akceptację.

Przewodniczący
Rady Miejskiej
Edward Stachowicz

Załącznik Nr 1,2,3 do UCHWAŁY Nr XXXIV/284/05 RADY MIEJSKIEJ w Sępólnie Krajeńskim z dnia 22 września 2005 roku pobierz >> (56kB) plik

metryczka


Opublikował: Ewa Marzec (11 października 2005, 11:26:54)

Ostatnia zmiana: Anna Sobieszczyk (21 listopada 2007, 10:43:34)
Zmieniono: przeniesiono uchwałę do katalogu RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1784