NULL string(0) ""

Uchwała nr XXXVIII/312/05RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIMz dnia 29 grudnia 2005w sprawie zmian budżetu na 2005 rokNa podstawie art. 109,124 i 128 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 ze zm.), art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), Rada Miejska uchwala, co następuje:

Uchwała nr XXXVIII/312/05
RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM
z dnia 29 grudnia 2005


w sprawie zmian budżetu na 2005 rok

Na podstawie art. 109,124 i 128 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 ze zm.), art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), Rada Miejska uchwala, co następuje:



§ 2. Źródłem pokrycia deficytu są zaciągnięte pożyczki w Wojewódzkim Funduszu
Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Sępólna Krajeńskiego.

§ 4. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący
Rady Miejskiej
Edward Stachowicz

Uzasadnienie do UCHWAŁY Nr XXXVIII/ 312/ 05
RADY MIEJSKIEJ w Sępólnie Krajeńskim
z dnia 29 grudnia 2005 roku

Uchwałą Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim dokonuje się zmniejszenia planu dochodów w wysokości 270 013 zł, oraz zmniejszenia planu wydatków w wysokości 943 013 zł.

W wyniku podpisanej umowy prewencyjnej Nr 110/1-/2005 z Powszechnym Zakładem Ubezpieczeń Spółką Akcyjną z siedzibą w Warszawie Oddział Okręgowy w Bydgoszczy, na dofinansowanie kosztów budowy chodnika w Wiśniewie, wprowadza się zwiększenie planu w dziale 600 – Transport i łączność, w rozdziale 60016 – Drogi publiczne gminne, na paragrafie 2700 – Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin(związków gmin), powiatów(związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł, w kwocie 1 000 zł.

W dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa, w rozdziale 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami, na paragrafie 0920 – Pozostałe odsetki, ze względu na niskie wykonanie dokonuje się zmniejszenia planu dochodów o kwotę 4 000 zł.

W dziale 750 – Administracja publiczna, w rozdziale 75023 – Urzędy gmin(miast i miast na prawach powiatu), na paragrafie 0920 – Pozostałe odsetki, ze względu na zmianę umowy bankowej i zmianę systemu naliczania odsetek, zmniejsza się plan dochodów o kwotę 5 700 zł, oraz na paragrafie 0970 – Wpływy z różnych dochodów, dokonuje się zmniejszenia planu o kwotę 300 zł.

W dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem, po przeprowadzonej szczegółowej analizie wprowadza się zmianę planu wynikającą z niewłaściwie rozpisanego pierwotnego planu dochodów podatkowych od osób prawnych i osób fizycznych. W rozdziale 75601 – Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych, na paragrafie 0350 – Podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacanych w formie karty podatkowej, zmniejsza się plan dochodów o kwotę 3 259 zł, proporcjonalnie do wykonania. W rozdziale 75615 – Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, zmniejsza się plan o kwotę 362 685 zł, na paragrafach 0310, 0320, 0340, 0500, 2440. Natomiast w rozdziale 75616 – Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych, zmniejsza się plan o kwotę 14 300 zł, na paragrafach 0370, 0500,0910. W rozdziale 75618 – Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw, zmniejsza się plan dochodów o kwotę 70 500 zł, z tego na paragrafie 0410 – Wpływy z opłaty skarbowej, zmniejsza się plan dochodów o kwotę 70 000 zł oraz na paragrafie 0910 – Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat, o kwotę 500 zł.

Na podstawie podpisanej umowy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego na dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn. ”Budowa sali gimnastycznej przy SP w Wałdowie” w dziale 801 – Oświata i wychowanie, w rozdziale 80101 – Szkoły podstawowe, na paragrafie 6630 – Dotacje celowe otrzymane z samorządu województwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień(umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zwiększa się plan dochodów o kwotę 180 000 zł. Po stronie wydatków zmianę planu wprowadza się w tym samym dziale i rozdziale na paragrafie 6050 – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych, w kwocie 90 351 zł, oraz na paragrafie 6060 – Zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych, w kwocie 58 540 zł, i na paragrafie 4210 – Zakup materiałów i wyposażenia, przeznacza się środki w wysokości 15 000 zł na wydatki związane z przygotowaniem biblioteki internetowej w ZS Nr 3 w Sępólnie Kraj., pozostałe 16 109 zł przeznaczone zostały na pozostałe wydatki.

Ponadto w tym dziale i rozdziale na dokonuje się zmniejszenia planu dochodów na paragrafie 0750 – Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego oraz innych umów o podobnym charakterze, o kwotę 2 790 zł oraz na paragrafie 0920 – Pozostałe odsetki, o kwotę 500 zł.

W dziale 801, w rozdziale 80104 – Przedszkola, na paragrafie 0830 – Wpływy z usług, z uwagi na zwiększenie ilości dzieci uczęszczających do przedszkoli, dokonuje się zwiększenia planu o kwotę 15 310 zł. Natomiast w rozdziale 80114 – Zespoły obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół, na paragrafie 0970 – Wpływy z różnych dochodów, ze względu na niższe niż planowano wykonanie zmniejsza się plan dochodów o kwotę 70 zł.

Na podstawie decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Ne WFB.I.3011-60/05 z dnia 30 listopada 2005 roku, zmniejsza się plan dochodów i wydatków w dziale 852 – Pomoc społeczna, w rozdziale 85214 – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe, na paragrafie 2030 – Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin(związków gmin), o kwotę 23 519 zł. Po stronie wydatków zmianę wprowadza się na tym samym dziale i rozdziale na paragrafie 3110 – Świadczenia społeczne. Ponadto na tym paragrafie dokonuje się zwiększenia planu wydatków zadań własnych gminy o kwotę 3 000 zł.

W tym samym dziale 852, w rozdziale 85219 – Ośrodki pomocy społecznej, na paragrafie 2030 – Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin(związków gmin), na podstawie decyzji finansowej Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3011-58/05 z dnia 25 listopada 2005 roku, zwiększa się plan dochodów o kwotę 16 300 zł. Dotacja powyższa przeznaczona jest na bieżące funkcjonowanie ośrodka pomocy społecznej.

Na podstawie podpisanego porozumienia Nr EK.II.0116-WSPF-78/2005 z dnia 6 grudnia 2005 roku z Urzędem Marszałkowskim, na wsparcie finansowe zespołu wokalnego „Lutowianie” z Lutowa, wprowadza się plan dochodów w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, w rozdziale 92105 – Pozostałe zadania w zakresie kultury, na paragrafie 2330 – Dotacje celowe otrzymane z samorządu województwa na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień(umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, w wysokości 5 000 zł. Dotacja powyższa przeznaczona jest na zakup lub wykonanie strojów ludowych jako nagrody za dotychczasowe osiągnięcia w kultywowaniu sztuki ludowej i promocji Województwa. Po stronie wydatków dokonuje się zmiany planu w tym samym dziale i rozdziale na paragrafie 4170 – Wynagrodzenia bezosobowe.

Wprowadza się zmianę planu wydatków w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo, na paragrafie 6050 – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych, zmniejszając plan do wysokości wydatkowanych środków, stąd zmniejszenie planu o kwotę 67 947 zł. W tym samym dziale w rozdziale 01030 – Izby rolnicze, na paragrafie 2850 – Wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych w wysokości 2% uzyskanych wpływów z podatku rolnego, zmniejsza się plan wydatków o kwotę 900 zł do wysokości wydatkowanych środków.

W dziale 600 – Transport i łączność, w rozdziale 60016 – Drogi publiczne gminne, na paragrafie 4270 – Zakup usług remontowych, dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 28 500 zł z przeznaczeniem pokrycie poniesionych wydatków związanych z remontem bieżącym dróg gminnych. Natomiast na paragrafie 6050 – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych dokonuje się zmniejszenia planu o kwotę 104 460 zł na zadaniach inwestycyjnych do wysokości poniesionych wydatków:
- budowa parkingu, zmniejszenie o kwotę 1 410 zł,
- budowa chodników, zmniejszenie o kwotę 3 050 zł,
- budowa drogi dojazdowej przy rzece Sępolence, zmniejszenie o kwotę 100 000 zł.

W dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa, w rozdziale 70004 – Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej, na paragrafie 4300 – Zakup usług pozostałych, dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 25 000 zł, z przeznaczeniem na uzupełnienie planu. W tym samym dziale w rozdziale 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami, na paragrafie 4300 – Zakup usług pozostałych, dokonuje się zwiększenia planu o kwotę 5 500 zł.

W dziale 710 – Działalność usługowa, w rozdziale 71004 – Plany zagospodarowania przestrzennego, na paragrafie 4300 – Zakup usług pozostałych, zmniejsza się plan wydatków o kwotę 14 000 zł.

W dziale 750 – Administracja publiczna, w rozdziale 75022 – Rady gmin(miast i miast na prawach powiatu), dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 23 600 zł na paragrafach 3030, 4210, 4300, 4410. Natomiast w rozdziale 75023 – Urzędy gmin (miast na prawach powiatu), zwiększa się plan wydatków o kwotę 33 540 zł na paragrafach 3020, 4170, 4210, 4260, 4300, 4350, 4410, 4440, dokonując jednocześnie zmniejszenia planu na paragrafie 4010 o kwotę 9 283 zł i na paragrafie 4430 o kwotę 450 zł.

W dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem, w rozdziale 75647 – Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych, dokonuje się zmniejszenia planu wydatków na paragrafach 4100, 4410 o kwotę 8 480 zł, dokonując jednocześnie przeniesienia planu na paragrafie 3030 o kwotę 3 400 zł.

W dziale 757 – Obsługa długu publicznego, w rozdziale 75702 – Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego, na paragrafie 8070 – Odsetki i dyskonto od krajowych skarbowych papierów wartościowych oraz od krajowych pożyczek i kredytów, dokonuje się zmniejszenia planu wydatków o kwotę 49 000 zł.

W dziale 801 – Oświata i wychowanie, oraz w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza, dokonuje się przeniesienia planu wydatków na paragrafach.

W dziale 851 – Ochrona zdrowia, w rozdziale 85117 – Zakłady opiekuńczo-lecznicze i pielęgnacyjno-opiekuńcze, na paragrafie 2820 – Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom, zwiększa się plan wydatków o kwotę 202 zł zgodnie z podpisanym porozumieniem.

W dziale 852 – Pomoc społeczna, w rozdziale 85212 – Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego przeniesienia planu wydatków na paragrafach. Ponadto dokonuje się zmniejszenia planu wydatków w rozdziale 85215 – Dodatki mieszkaniowe, na paragrafie 3110 – Świadczenia społeczne, o kwotę 32 000 zł oraz na paragrafie 4300 – Zakup usług pozostałych, zwiększa się plan wydatków o kwotę 1 000 zł. W rozdziale 85219 – Ośrodki pomocy społecznej, dokonuje się przeniesienia planu wydatków na paragrafach wprowadzając zwiększenie w rozdziale 85214 o kwotę 3 000 zł z przeznaczeniem na realizacje wypłat zasiłków okresowych z zadań własnych gminy i zwiększenie planu w rozdziale 85295 – Pozostała działalność o kwotę 500 zł z przeznaczeniem na wydatki związane z dożywianiem dzieci z zadań własnych gminy.

Ponadto w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, w rozdziale 90001 – Gospodarka ściekowa i ochrona wód, dokonuje się zmniejszenia planu wydatków o kwotę 904 870 zł. Zmniejszenie wydatków dokonano w wyniku wykorzystania w roku 2005 tylko części pożyczki z WFOŚiGW na kanalizacje sanitarną (pozostałą część pożyczki w wysokości 673 000 planuje się wykorzystać w roku 2006) oraz w wyniku ograniczenia wydatków na tym paragrafie do wysokości faktycznie wykonanych robót (zgodnie z zawartymi umowami). W tym samym dziale w rozdziale 90003 – Oczyszczanie miast i wsi, na paragrafie 4300 – Zakup usług pozostałych, dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 13 200 zł z przeznaczeniem na pokrycie poniesionych wydatków związanych z oczyszczaniem miasta. W rozdziale 90015 – Oświetlenie ulic, placów i dróg, na paragrafie 4260 – Zakup energii, zmniejsza się plan o kwotę 21 400 zł tj. do wysokości poniesionych wydatków w roku bieżącym. W rozdziale 90095 – Pozostała działalność, na paragrafie 6050 – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych, zmniejsza się plan wydatków o kwotę 18 300 zł tj. adaptacja budynku administracyjno – biurowego.

Plan dochodów po uwzględnieniu zmian wynosi 25 251 020 zł, a plan wydatków po zmianach wynosi 27 719 085 zł.

Projekt uchwały został przedstawiony na Komisji Budżetu i Handlu Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim i uzyskał akceptację.

Przewodniczący
Rady Miejskiej
Edward Stachowicz

  • Załącznik Nr 1, 2, 3 do UCHWAŁY RM w Sępólnie Kraj. Nr XXXVIII/312/05 z dnia 29 grudnia 2005 r. pobierz >> (79kB) excel
  • Załącznik: Planowane spłaty zobowiązań na 2005 rok i lata następne, Prognozowane kwoty długu na 2005 rok i lata następne do UCHWAŁY RM w Sępólnie Kraj. Nr XXXVIII/312/05 z dnia 29 grudnia 2005 r. pobierz >> (22kB) excel
  • Załącznik przychodów i rozchodów do uchwały Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim Nr XXXVIII/312/05 z dnia 29 grudnia 2005 roku pobierz >> (32kB) word

metryczka


Opublikował: Ewa Marzec (4 stycznia 2006, 13:06:41)

Ostatnia zmiana: Anna Sobieszczyk (21 listopada 2007, 09:40:48)
Zmieniono: przeniesiono uchwałę do katalogu RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2713