NULL string(0) ""

Uchwała nr IX / 52 / 2003RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIMz dnia 23 kwietnia 2003w sprawie zmian budżetu na 2003 r. Na podstawie art. 109,124 i 128 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z póz. zm.), art. 18 ust.2 kpt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z póz. zm.).

Uchwała nr IX / 52 / 2003
RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM
z dnia 23 kwietnia 2003


w sprawie zmian budżetu na 2003 r.

Na podstawie art. 109,124 i 128 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z póz. zm.), art. 18 ust.2 kpt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z póz. zm.).


RADA  MIEJSKA
UCHWALA, CO NASTĘPUJE:

§ 1


§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

§   3

Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
                                                                                                                               
§   4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej 
          Edward Stachowicz


U Z A S A D N I E N I E

          Uchwałą Rady Miejskiej w Sępolnie Krajeńskim dokonuje się zmian budżetu po stronie dochodów i wydatków zwiększając je o kwotę 381 716 zł.
          W dziale 750 – Administracja publiczna, w rozdziale 75023 – Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu), wprowadza się  paragraf 270 – Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł, zwiększając dochody o kwotę 3 000 zł. Środki pozyskano z Banku Spółdzielczego w Sępólnie Krajeńskim z przeznaczeniem na zakup sprzętu komputerowego niezbędnego do teletransmisji między bankiem a urzędem. Powyższe zwiększenie dochodów ma swoje odzwierciedlenie po stronie wydatków w tym samym dziale i rozdziale na paragrafie 6050 – Zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych.

         W związku z naliczeniem podatków i opłat zgodnie z podjętymi uchwałami Rady Miejskiej Nr III/15/2002 i Nr III/16/2002 z dnia 4 grudnia 2002 dokonano aktualizacji planu dochodów na 2003 rok. W dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej, w rozdziale 75615 – Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych, zwiększając ogólnie dochody o kwotę 73 200 zł na paragrafach jak niżej:
031 – Podatek od nieruchomości, zwiększa się plan dochodów o kwotę 89 700zł, plan po zmianach na tym paragrafie wynosi 2 465 500 zł;
032 – Podatek rolny, zmniejsza się plan dochodów o kwotę 1 000 zł, plan po zmianie na tym paragrafie wynosi 122 000 zł;
033 – Podatek leśny, zmniejsza się plan dochodów o kwotę 19 100 zł, plan po zmianie na tym paragrafie wynosi 72 300 zł;
034 – Podatek od środków transportowych, zwiększa się plan dochodów o kwotę 3 600 zł, plan po zmianie na tym paragrafie wynosi 80 200 zł.
         Ponadto na podstawie  dokonanej aktualizacji naliczenia podatków i opłat zmniejsza się plan dochodów w rozdziale 75616 – Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych,  ogólnie o kwotę   11 200 zł na paragrafach jak niżej:
031 – Podatek od nieruchomości, zmniejsza się plan dochodów o kwotę  172 200 zł, plan na tym paragrafie po zmianie wynosi 834 400 zł;
032 – Podatek rolny, zwiększa się plan dochodów o kwotę 156 500 zł, plan po zmianie na tym paragrafie wynosi 664 000 zł;
033 – Podatek leśny, wprowadza się plan dochodów w kwocie 6 200 zł, ;
034 – Podatek od środków transportowych, zmniejsza się plan dochodów o kwotę 1 700 zł, plan po zmianie na tym paragrafie wynosi 113 300 zł.
W wyniku dokonanych zmian plan dochodów w tym dziale zwiększa się ogólnie o kwotę   62 000 zł.

         W wyniku zorganizowanej zbiórki pieniężnej na instalację systemu monitorowania miasta związanej z bezpieczeństwem publicznym zgromadzono środki w wysokości 53 126 zł. Środki powyższe wprowadza się do budżetu Gminy w celu wykonania tego zadania w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, w rozdziale 75495 – Pozostała działalność, na paragrafie 096 – Otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej, wprowadza się plan dochodów w wysokości zgromadzonych środków. Powyższe zwiększenie dochodów ma swoje odzwierciedlenie po stronie wydatków w tym samym dziale i rozdziale na paragrafie 6050 – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych, związanych z monitoringiem miasta.
         Ponadto w tym dziale i rozdziale dokonuje się przeniesienia planu wydatków z paragrafu 4300 – Zakup usług pozostałych, w kwocie 20 000 zł na paragraf 6050 – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych, dokonując jednocześnie dodatkowo zwiększenia planu wydatków na tym paragrafie o kwotę 2 000 zł z przeznaczeniem na monitoring miasta. W wyniku powyższych zmian plan wydatków na paragrafie 6050 wynosi 75 126 zł.

          Zgodnie z podpisaną umową ze Starostą Sępoleńskim Nr 5612-11/2003 z dnia 3 marca 2003 roku oraz umową Nr 5612-12/2003 na wykonanie robót publicznych w zakresie zatrudnienia dwóch przeprowadzaczy na przejściach ulicznych w miejscach gdzie bardzo często te przejścia przekraczają dzieci uczęszczające do szkół podstawowych wprowadza się plan dochodów.  W dziale 801 – Oświata i wychowanie , w rozdziale 80101 – Szkoły podstawowe, na paragrafie 232 – Dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień(umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, wprowadza się plan w  wysokości 4 695 zł. Zwiększenie to ma swoje odzwierciedlenie po stronie wydatków w tym samym dziale i rozdziale na paragrafie 4010 – Wynagrodzenia osobowe pracowników.

         Na podstawie zawartej umowy Nr 25/2003 w dniu 11 marca 2003 z Oddziałem Terenowym Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa w Bydgoszczy na udzielenie bezzwrotnej pomocy finansowej przeznaczonej na instalację sieci w pracowniach komputerowych w Szkołach Podstawowych w Zbożu i w Wiśniewie, wprowadza się plan dochodów w dziale 801, w rozdziale 80101 na paragrafie 270 – Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin(związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł, (jako dotacja celowa) w kwocie 3 195 zł. Powyższe zwiększenie planu dochodów ma swoje odzwierciedlenie po stronie wydatków w tym samym dziale i rozdziale na paragrafie 4210 – Zakup materiałów i wyposażenia, do pracowni komputerowych.
        Zgodnie z decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I-3011/20/2003 z dnia 8 kwietnia 2003 roku zwiększa się plan dochodów w dziale 853 – Opieka społeczna, w rozdziale 85316 – Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze, na paragrafie 201 – Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizacje zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami, w kwocie 22 800 zł. z przeznaczeniem na pokrycie wydatków na wypłaty zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych w tym dziale i rozdziale na paragrafie 3110 – Świadczenia społeczne. 
        Ponadto w tym dziale 853- Opieka społeczna, wprowadza się plan dochodów w rozdziale 85395 – Pozostała działalność, na podstawie zawartego porozumienia z Wojewodą Kujawsko-Pomorskim oraz wydanej decyzji finansowej Nr WFB.I-3011/17/2003 z dnia 21 marca 2003 roku, na paragrafie 203 – Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin(związków gmin) w wysokości 181 000 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie zadania własnego gmin w zakresie dożywiania uczniów.
        Na podstawie zawartej umowy Nr 89/2003 z dnia 17 marca 2003 roku na udzielenie bezzwrotnej pomocy finansowej przeznaczonej na dofinansowanie dożywiania dzieci z rodzin popegerowskich w szkołach podstawowych i gimnazjach objętych programem dożywiania w dziale 853- Opieka społeczna, w rozdziale 85395- Pozostała działalność, wprowadza się plan dochodów na paragrafie 270 – Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin(związków gmin), powiatów(związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł, w kwocie 21 900 zł. Powyższa zmiana ma swoje odzwierciedlenie po stronie wydatków w tym samym dziale i rozdziale na paragrafie 3110 – Świadczenia społeczne, w kwocie ogółem 202 900 zł.
       Decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I-3011/12/2003 z dnia 3 marca 2003 roku, wprowadza się plan dochodów w dziale 900- Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, w rozdziale 90015 – Oświetlenie ulic, placów i dróg, na paragrafie 6310- Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminom ustawami, w kwocie 30 000 zł. Powyższa dotacja  przeznaczona jest na budowę nowych punktów świetlnych. Po stronie wydatków zmianę wprowadza się w tym samym dziale i rozdziale na paragrafie 6050 – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych.

        Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 21 lutego 2003 r wprowadzające waloryzacje wynagrodzeń dla nauczycieli dokonano zmian w planie wydatków budżetowych na 2003 rok
w dziale  801 -  Oświata i wychowanie i w dziale  854 - Edukacyjna Opieka Wychowawcza.
        W rozdziale 80101- Szkoły podstawowe, w związku z waloryzacją wynagrodzeń dla nauczycieli zwiększa się plan wydatków na paragrafie 4010- Wynagrodzenia osobowe pracowników, w wysokości 88 290 zł, dokonując jednocześnie zmniejszeń na pozostałych 10  paragrafach w łącznej wysokości      108 695 zł.
         W rozdziale  80104 – Przedszkola przy szkołach podstawowych, w związku z waloryzacją wynagrodzeń zwiększono plan wydatków na paragrafach 4010–Wynagrodzenia osobowe pracowników, 4040 – Dodatkowe wynagrodzenie roczne, 4110 – Składki na ubezpieczenie społeczne oraz na paragrafie 4120 – Składki na Fundusz Pracy, i paragrafie 4440 – Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, na łączną kwotę  81.430 zł. Na zwiększenie płac ma wpływ także zwiększona ilość oddziałów przedszkolnych w 2003 roku. Oddziały istnieją przy Szkołach w Zalesiu, Wałodwie, Wiśniewie, Lutowie, Zbożu, Przedszkolu Nr 1 i 2 ( 2 oddziały ). Zapewniono też środki na awans zawodowy dla nauczycieli i zwiększenie kwalifikacji magisterskich ( 2 nauczycieli ). Zmniejszono o kwotę 9.000 zł plan wydatków na paragrafach 4210- Zakup materiałów i wyposażenia, oraz na paragrafie 4260 – Zakup energii, pozostawiając koszty utrzymania wyłącznie szkołom z subwencji.
         W rozdziale  80110 – Gimnazja, zwiększenia w planie wydatków związanych z waloryzacją dokonuje się  w wysokości – 3.650 zł wyłącznie w Lutowie. Z uwagi na powołanie od 1 września 2003 r zespołów szkół w Wałdowie i Lutowie skutki waloryzacji ujęte są w rozdziale 80101. W tym rozdziale dokonuje się ponadto zmniejszenia w planie na paragrafie 4270 – zakup usług remontowych oraz na paragrafie 4040 – Dodatkowe wynagrodzenie roczne, na łączną kwotę 2 150 zł
         W rozdziale  80114 – Zespoły ekonomiczno-administracyjne, na paragrafie 4010- Wynagrodzenia osobowe pracowników, zwiększono plan o kwotę 16.650 zł z przeznaczeniem na odprawę dla pracownika, który zdecydował się odejść na wcześniejszą emeryturę. Jednocześnie w tym rozdziale na paragrafie 4440 – Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, zmniejsza się plan o kwotę  1.000 zł.
          W rozdziale  85404 – Przedszkola, zwiększa się plan wydatków na paragrafie 4010 – Wynagrodzenia osobowe pracowników o kwotę  – 4.770 zł. Powyższa zmiana podyktowana jest waloryzacją płac. Potrzebne na zwiększone wynagrodzenie środki skierowane są z paragrafu 4040 – Dodatkowe wynagrodzenie roczne, 4270- Zakup usług remontowych oraz z paragrafu 4440 – Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, razem w związku z dokonanym zmniejszeniem o kwotę 11 630 zł. Ponadto wygospodarowaną nadwyżkę planu przenosi się do paragrafu 4210 – Zakup materiałów i wyposażenia, w kwocie 1 000 zł oraz do paragrafu 4240 – Zakup pomocy naukowych, w kwocie 1 380 zł. Pozostała wygospodarowaną nadwyżka planu wydatków w wysokości 4 480 zł została skierowana do rozdziału 80104 – Przedszkola przy szkołach podstawowych.
         W rozdziale  85407 – Placówki wychowania pozaszkolnego, w związku z waloryzacją wynagrodzeń zwiększono plan wydatków na paragrafie 4010 o kwotę 1.060 zł, zmniejszając jednocześnie plan na § 4040- Dodatkowe wynagrodzenie roczne, i na § 4210- Zakupu materiałów.
                    

Przewodniczący Rady Miejskiej
         Edward Stachowicz

 

Zmiany w planie dochodów budżetowych na 2003 rok (21kB) excel

Zmiany w planie dochodów zadań zleconych na 2003 rok (13kB) excel

Zmiany w planie wydatków budżetowych na 2003 rok (28kB) excel

metryczka


Opublikował: Milena Kujawa (23 kwietnia 2007, 08:32:17)

Ostatnia zmiana: Anna Sobieszczyk (23 listopada 2007, 12:07:10)
Zmieniono: przeniesiono uchwałę do katalogu RADY MIEJSKIEJ W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1097